Reizen / Vakantie #2

4 dagen

2 likes

Ik zou naar Jandia en Morro Jable gaan met de auto.

1 like

oh ja vinted of marktplaats staat rond deze tijd vaak veel op! of anders d.ecathlon, daar heb je voor weinig ook goede wintersportkleding.
inderdaad voor als ze nat worden ja! je krijgt ze dan meestal niet in één nacht droog dus dan kunnen ze het andere paar de volgende dag aan. zou ik ook bij de d.ecathlon halen/bestellen, kosten geloof ik rond de 5eu per paar ofzo.
oh en nee ik heb geen decathlon aandelen :crazy_face:

1 like

Goede toevoeging want ik was anders waarschijnlijk één van die mensen geweest die achter kon blijven, lol 🥲 Ik vertrek komende woensdag en de 21e vlieg ik weer terug. Verwacht niet dat de kleurcodes tot dan nog gaan veranderen. Ik zag dat je bij Boots ook testlocaties hebben, een antigeentest is dan 30 pond. Is dat een beetje een normale prijs? Ik heb ook alvast wat extra zelftesten in mijn koffer gedaan en voor vertrek doe ik er ook nog eentje.

Ja dat heb ik ook betaald. Alleen boots deed het niet op zondag, dus geen ervaring mee. Wij zijn bij DAM Health geweest.

2 likes

Ik wil in mei met mijn vriend een weekje op vakantie voor onze huwelijksreis. Ik ben dan 7 maand zwanger, dus we kunnen niet voor onze standaard actieve soort vakantie gaan. In plaats daarvan willen we een keer iets mega luxueus doen. Heeft iemand een tip voor een lekker luxe huisje, met (het liefst een prive)zwembad, op een redelijk warme locatie op niet heel lang vliegen van NL?

Ik heb ooit door Pinterest op dit pareltje gestuit:

Zelf nog niet geweest, want mega luxe en een aardig prijskaartje maar daarom misschien wel ideaal voor een huwelijksreis?

2 likes

Ik vind Elisa was here echt een goede daarvoor😍. Echt prachtige accomodaties.
En wil zelf al heel lang in een mooi boshuisje in de Ardennen met hottub (maar das minder luxueus).

Heeft iemand goede tips voor Milaan? Ik ga daar binnenkort een weekendje naartoe maar met de zoekfunctie kan ik niks vinden in het topic

Oh dan kan ik je echt deze aanraden! Was ik een paar weken geleden en echt heerlijk genoten van de hottub en alle wandelingen in de omgeving.

Ik ga de tips even bekijken en vast wegdromen bij het vooruitzicht van een chillvakantie

2 likes

Ooohh wauw :heart_eyes:. Gaat op mn lijstje.

1 like

Ah heerlijk, ik ga bijna naar de Ardennen, alleen wel een andere plek. Kan niet wachten op een lekker weekendje weg met de hond!

2 likes

Wat vind je leuk om te doen? Je hebt natuurlijk de Duomo, hier kun je ook op en dan loop je over/om het dak heen. Is heel leuk en mooi uitzicht! De Duomo staat naast Galleria Vittorio Emanuele II, zeker even doorheen lopen en alle grote modehuizen hebben in deze buurt ook een winkel als je wilt shoppen :wink:. Castello Sforzesco en Colonne di San Lorenzo zijn ook de moeite waard.

Ook kun je het Laatste Avondmaal van Da Vinci bekijken in Santa Maria delle Grazie, moet je wel op tijd kaartjes voor reserveren. De wijk I Navigli is heel leuk om rond te lopen en om een hapje te eten! Ik heb ook ooit een rondleiding gedaan in het San Siro stadion, was mijn eerste stadionbezoek en vond ik ook heel leuk!

2 likes

Leuk, love Milaan! Weet niet of je er al eens geweest bent, maar zo niet is het sowieso leuk om de Duomo even te bewonderen en de Galleria Vittorio Emanuele ernaast, en de Quadrilatero d’Oro is leuk dure etalages kijken. Navigli is leuk om wat te drinken, ik vind het altijd fijn om daar vanaf de Duomo heen te lopen, dan loop je Via Torino uit (zitten een aantal grotere winkelketens) en dan de Corso di Porta Ticinese (daar zitten allerlei kleinere ~hippe~ winkels en tweedehandswinkeltjes en bij Betto hebben ze goeie arancini en cannoli!) en kom je uit bij het water. Normaal zijn er in die hoek ook veel tentjes die Milanese happy hour doen, vanaf een uur of 5/6 betaal je dan iets meer voor je cocktail maar krijg je er buffet bij, maar met corona was dat iig afgelopen zomer wel een stuk minder. De antiekmarkt aan Naviglio Grande is ook leuk als die toevallig is als je er bent! Meer aan de andere kant van de stad is Parco Sempione fijn om te wandelen of mensen te kijken, en als het je ding is is de Cimitero Monumentale erg mooi. Chinatown ligt tussen het park en het kerkhof in, vind ik zelf ook leuk om doorheen te wandelen. Als je geen zin hebt om ver te lopen tussen plekken werkt de metro echt top, en dat is alles wat me zo snel even te binnen schiet (:

Edit: oeps ik zie dat Betto weg is uit de corso di porta ticinese, ze gaan naar Brera blijkbaar. Is ook een leuke wijk om doorheen te lopen!

1 like

@Dazed @Bailey
Bedankt! Het wordt mijn eerste keer in Milaan en ik wil vooral dingen bekijken en lekker eten & drinken, maar met jullie tips komt ik al een heel eind!

3 likes

Wie o wie heeft er tips voor een hotel/appartement in Sauerland (Duitsland) in de natuur en met zwembad? Kleine kans dat iemand een tip heeft maar goed :upside_down_face:

2 likes

Iemand weleens op Dominicaanse of Jamaica geweest? Kun je er een beetje zelfstandig op uit of is onder begeleiding of via excursie dan altijd wel het beste? Ik vind via Google beetje wisselende verhalen, lastig in te schatten

1 like

Wij zijn 10 jaar geleden op Dominicaanse geweest.
Ons werd het toen afgeraden om alleen op pad te gaan omdat bijvoorbeeld je telefoon voor de bevolking een maand salaris was. Ik voelde me ook niet prettig toen we naar het resort reden in zo’n bus.
We zijn toen wel op het strand naar zo’n marktje gelopen en dat was heel leuk! Maar zelf dus verder t resort niet afgeweest. Het was ook onze huwelijksreis toen :crazy_face:

1 like

Ik ben 3 jaar geleden naar Dominicaanse geweest en het werd ons ook afgeraden om alleen op pad te gaan. Excursies waarbij je wordt opgehaald kunnen wel. Wij zijn toen naar Saona eiland gegaan en dat was wel echt super mooi om te zien. Wat die man ons toen vertelde was dat Jamaica nog erger is maar daar ben ik zelf niet geweest.

2 likes

Toevallig ga ik binnenkort ook naar Milaan. Zou jij aanraden om kaartjes online te kopen (heb je ervaring met een site) of gewoon ter plekke? Ik twijfel een beetje, omdat je ter plekke kan beoordelen of het mooi weer is, of dat je toch een dag later gaat bijvoorbeeld.