Ja ik vind het heel raar dat het nog op oranje staat. Overigens stelt het testen voor een reiscertificaat in Engeland geen reet voor. Het stokje ging 1mm mijn neus in. Ik had mezelf de dag ervoor een stuk grondiger getest haha. Maar lekker verdienmodel wel voor de commerciële klinieken.
Nou ik wil eigenlijk wel waar voor m’n geld. Maar idd wat belachelijk zeg als het op deze manier gaat. Ik ga binnenkort ook naar 't VK en neem idd een voorraadje zelftesten mee.
Ja ik ben nu in Londen en we moesten een zelftest doen + bestellen voor op dag 2. Is die test in het hotel bezorgd is t gwn een test die je bij de lidl kon kopen😂 (voor 7 eur per stuk) Alleen dan zit er een qr code op en die moet je dan fotograferen zodat ze een bewijs hebben van een negatieve test. Ach als ik maar straks t land uit mag!
Is dat omdat je voor 11 feb bent gaan reizen of? Wij gaan de 20 en ik snap helemaal niks meer van de regels. Moet ik nou alsnog een test doen om het land uit te komen?
Ja dat moet. Want dat zijn Nederlandse regels. Alleen het VK inreizen kan vrij, want dat zijn hun regels.
Ja ben daarvoor gegaan ja. Maar begreep dat het eigk niet meer hoeft. Hoef hier ook nergens een qr te laten zien echt apart.
Ik ga voor het eerst een paar dagen op wintersport, naar Willingen. Zijn er dingen waar ik aan moet denken? Misschien een domme vraag, maar heb je ook een ski-pas nodig als je alleen gaat sleeën met kleine kinderen? Ik begreep dat daar een bepaald gebied voor is. Kun je ski-kleding (voor volwassenen) ook makkelijk huren daar? Vind het zonde om voor een paar dagen kleding te kopen.
Hoefde je niet je negatieve test te laten zien bij instappen naar nld of in nld?
Nee ze vroegen er niet om. Alleen mn covid vax app en paspoort. En 1x een plf laten zien op de heenreis.
Ik heb 2x op wintersport geweest en naar mijn weten is die ski-pas voor al die liften.
But correct me if i’m wrong
Ja klopt anders kan je geen liften nemen. En rodelen is vaak nog een apart ticket…
Maar je kan denk ik wel gratis sleeen hoor. Moet je wel elke keer omhoog lopen :p.
Bedankt @Nimbus2000 en @Spaties! Dan hoef ik waarschijnlijk niet voor elke dag een ski-pas te hebben.
in sommige skigebieden heb je speciale sleetjes waarmee je in de lift kan, daar moet je dan wel voor betalen! maar als je gewoon op wandelpaden of speciale rodelroutes bent met je eigen slee kost het niks.
misschien kan je van familie/bekenden skikleding lenen? scheelt je een hoop geld.
waar je verder aan moet denken:
- verzekering met wintersportdekking
- warme hoge winterschoenen
- voor kleine kinderen het liefst twee paar handschoenen
- goede zonnebril, met uv bescherming
veel plezier
Oh dankje, hier heb ik echt wat aan! Helaas gaan onze bekenden zelf ook op wintersport (we gaan in de voorjaarsvakantie) maar ik zit al op vinted te kijken naar tweedehands. Twee paar handschoenen voor als ze nat worden? Goed dat je dat zegt, daar had ik nooit aan gedacht.
Huur een auto! Hebben wij ook gedaan en het hele eiland gezien!
4 dagen
Ik zou naar Jandia en Morro Jable gaan met de auto.
oh ja vinted of marktplaats staat rond deze tijd vaak veel op! of anders d.ecathlon, daar heb je voor weinig ook goede wintersportkleding.
inderdaad voor als ze nat worden ja! je krijgt ze dan meestal niet in één nacht droog dus dan kunnen ze het andere paar de volgende dag aan. zou ik ook bij de d.ecathlon halen/bestellen, kosten geloof ik rond de 5eu per paar ofzo.
oh en nee ik heb geen decathlon aandelen
Goede toevoeging want ik was anders waarschijnlijk één van die mensen geweest die achter kon blijven, lol 🥲 Ik vertrek komende woensdag en de 21e vlieg ik weer terug. Verwacht niet dat de kleurcodes tot dan nog gaan veranderen. Ik zag dat je bij Boots ook testlocaties hebben, een antigeentest is dan 30 pond. Is dat een beetje een normale prijs? Ik heb ook alvast wat extra zelftesten in mijn koffer gedaan en voor vertrek doe ik er ook nog eentje.
Ja dat heb ik ook betaald. Alleen boots deed het niet op zondag, dus geen ervaring mee. Wij zijn bij DAM Health geweest.