Wij zijn 10 jaar geleden op Dominicaanse geweest.
Ons werd het toen afgeraden om alleen op pad te gaan omdat bijvoorbeeld je telefoon voor de bevolking een maand salaris was. Ik voelde me ook niet prettig toen we naar het resort reden in zo’n bus.
We zijn toen wel op het strand naar zo’n marktje gelopen en dat was heel leuk! Maar zelf dus verder t resort niet afgeweest. Het was ook onze huwelijksreis toen
Ik ben 3 jaar geleden naar Dominicaanse geweest en het werd ons ook afgeraden om alleen op pad te gaan. Excursies waarbij je wordt opgehaald kunnen wel. Wij zijn toen naar Saona eiland gegaan en dat was wel echt super mooi om te zien. Wat die man ons toen vertelde was dat Jamaica nog erger is maar daar ben ik zelf niet geweest.
Toevallig ga ik binnenkort ook naar Milaan. Zou jij aanraden om kaartjes online te kopen (heb je ervaring met een site) of gewoon ter plekke? Ik twijfel een beetje, omdat je ter plekke kan beoordelen of het mooi weer is, of dat je toch een dag later gaat bijvoorbeeld.
Welke kaartjes bedoel je precies? Voor het laatste avondmaal moet je echt van te voren kaartjes kopen, dat is heel vaak uitverkocht. Kan via de officiële site! Voor Duomo en San Siro kun je ter plekke kaartjes kopen, is mijn ervaring.
Oh mijn bericht was vet onduidelijk haha, ik bedoelde inderdaad de Duomo!
Oh ja dan is het wel leuk om te gaan als het een beetje goed weer is, dan kun je meer van het uitzicht genieten
Iemand ervaring met Arles? Ga van de zomer een paar dagen heb ik besloten Van Gogh of andere kunstgerelateerde aanbevelingen? En restaurants? Wil iig 1 avond wat luxer uit eten.
Ik kom er net achter dat kinderen onder de zes blijkbaar in quarantaine moeten als je Duitsland in reist. Ik had voor het boeken nog gecheckt op de website van de aanbieder en van Nederland wereldwijd en daar staat dat niet (duidelijk) op… Contact opgenomen met het hotel, die zeggen inderdaad 2G+ geldt ook voor kleine kinderen. Echt kut, we hadden er zo’n zin in
Ik ben afgelopen weekend in Willingen geweest en ze waren echt wel streng met controleren. Heb geen kinderen en zelf geboosterd dus weet verder niet hoe het allemaal zit.
Zou nog wel even het weer in de gaten houden want volgens mij is het flink aan het dooien en ligt er nu al bijna geen sneeuw meer (afgelopen weekend nog wel). Je kunt altijd even een live webcam bekijken. Maar misschien handig als je van plan bent te sleeën etc om dit in de gaten te houden
Wij zijn zelf ook geboosterd dus we dachten dat we gewoon voldeden aan de eisen. Maargoed, we gaan het annuleren want het zou een familievakantie zijn en onze kinderen mogen dus niet in het hotel verblijven (want ze zijn 1 en 3 en niet gevaccineerd/hersteld).
Zei net tegen m’n vriend dat we anders misschien een dag heen kunnen (dat mag wel), dan is het wel een goed idee om even de webcams in de gaten te houden inderdaad!
Ik ga over 2 weken naar Mexico! We huren een auto en gaan naar Isla Holbox, Valladolid, Merida, Bacalar en Playa del Carmen. Iemand nog tips voor leuke dingen om te doen en lekkere restaurants of streetfood? Of gerechten die ik moét eten?
Een vriendin gaat er binnenkort heen (Dominicaanse republiek) en die gaat wel rondreizen. Die hebben ook geen resort, en een beetje touren over het eiland. Gaan geloof ik ook een berg op maar dat is wel een excursie
Ik heb zojuist New York geboekt!! We zouden in april 2020 gaan, dus nu in de herkansing. Hoop zooo dat het door kan gaan.
Wij twijfelen heel erg waar naartoe te gaan op vakantie in de zomer. Heeft iemand tips? Wij (ik gehe) wil echt zon en wij (met name mijn vriend) wil ook echt wat te doen hebben. We zaten eerst te denken aan Curacao maar mijn vriend is bang dat daar te weinig te doen is en we vooral aan het zwembad/op het strand liggen. Voor Covid zouden we naar Bali gaan maar dat is nu geloof ik nog niet echt veilig genoeg. Ik zou graag naar Amerika (verschillende plekken) willen maar dat is dan geloof ik weer erg duur. Ook zijn er inreisbeperkingen qua vaccinaties en wij hebben ivm besmettingen nog geen booster.
Heerlijk! Wanneer ga je? Ik wil ook graag boeken voor in de lente/zomer maar ik durf nog niet zo goed (en moet eerst een creditcard hebben ).
In mei. We hadden nog een voucher en we hebben een hotel geboekt die nog geannuleerd kan worden, dus al met al hebben we nu 100 euro pp betaald. Hoop maar dat het door kan gaan nu, inderdaad wel spannend…
Heeft er iemand nog een leuke Airbnb of hotel in Rome?
Liefst beetje tussen Collosseum (Monti) en Trevi…
Op Curaçao valt nog best wat te doen. Je zou de noordkust kunnen verkennen, de christoffelberg beklimmen, Willemstad verkennen, dagje naar klein Curaçao, naar de grote knip, snorkelen, duiken, struisvogelboerderij en aloë vera plantage bezoeken, wandelen bij de zoutpannen… Denk dat je dan best een leuke mix kan hebben tussen actief en chillen. Zou wel een huurauto nemen.
Voor Amerika heb je op dit moment maar 2 vaccins nodig dus dat moet ook kunnen? Qua kosten maakt 't misschien niet eens heeel veel verschil, Curaçao is ook echt niet goedkoop.
Colombia? Nog nooit geweest, maar lijkt me heel vet! En volgens mij is het daar in de zomer ook goed weer. De ultieme reisroute voor Colombia + tips - REISJUNK
Een leuk Grieks eiland?