Reizen / Vakantie #2

Ik ben afgelopen weekend in Willingen geweest en ze waren echt wel streng met controleren. Heb geen kinderen en zelf geboosterd dus weet verder niet hoe het allemaal zit.
Zou nog wel even het weer in de gaten houden want volgens mij is het flink aan het dooien en ligt er nu al bijna geen sneeuw meer (afgelopen weekend nog wel). Je kunt altijd even een live webcam bekijken. Maar misschien handig als je van plan bent te sleeën etc om dit in de gaten te houden :grin:

1 like

Wij zijn zelf ook geboosterd dus we dachten dat we gewoon voldeden aan de eisen. Maargoed, we gaan het annuleren want het zou een familievakantie zijn en onze kinderen mogen dus niet in het hotel verblijven (want ze zijn 1 en 3 en niet gevaccineerd/hersteld).
Zei net tegen m’n vriend dat we anders misschien een dag heen kunnen (dat mag wel), dan is het wel een goed idee om even de webcams in de gaten te houden inderdaad!

1 like

Ik ga over 2 weken naar Mexico! We huren een auto en gaan naar Isla Holbox, Valladolid, Merida, Bacalar en Playa del Carmen. Iemand nog tips voor leuke dingen om te doen en lekkere restaurants of streetfood? Of gerechten die ik moét eten?

4 likes

Een vriendin gaat er binnenkort heen (Dominicaanse republiek) en die gaat wel rondreizen. Die hebben ook geen resort, en een beetje touren over het eiland. Gaan geloof ik ook een berg op maar dat is wel een excursie

1 like

Ik heb zojuist New York geboekt!! We zouden in april 2020 gaan, dus nu in de herkansing. Hoop zooo dat het door kan gaan.:crossed_fingers:t3:

22 likes

Wij twijfelen heel erg waar naartoe te gaan op vakantie in de zomer. Heeft iemand tips? Wij (ik gehe) wil echt zon en wij (met name mijn vriend) wil ook echt wat te doen hebben. We zaten eerst te denken aan Curacao maar mijn vriend is bang dat daar te weinig te doen is en we vooral aan het zwembad/op het strand liggen. Voor Covid zouden we naar Bali gaan maar dat is nu geloof ik nog niet echt veilig genoeg. Ik zou graag naar Amerika (verschillende plekken) willen maar dat is dan geloof ik weer erg duur. Ook zijn er inreisbeperkingen qua vaccinaties en wij hebben ivm besmettingen nog geen booster.

1 like

Heerlijk! Wanneer ga je? Ik wil ook graag boeken voor in de lente/zomer maar ik durf nog niet zo goed (en moet eerst een creditcard hebben :joy::joy::+1:t2:).

2 likes

In mei. We hadden nog een voucher en we hebben een hotel geboekt die nog geannuleerd kan worden, dus al met al hebben we nu 100 euro pp betaald. Hoop maar dat het door kan gaan nu, inderdaad wel spannend…

1 like

Heeft er iemand nog een leuke Airbnb of hotel in Rome?
Liefst beetje tussen Collosseum (Monti) en Trevi…

1 like

Op Curaçao valt nog best wat te doen. Je zou de noordkust kunnen verkennen, de christoffelberg beklimmen, Willemstad verkennen, dagje naar klein Curaçao, naar de grote knip, snorkelen, duiken, struisvogelboerderij en aloë vera plantage bezoeken, wandelen bij de zoutpannen… Denk dat je dan best een leuke mix kan hebben tussen actief en chillen. Zou wel een huurauto nemen.

Voor Amerika heb je op dit moment maar 2 vaccins nodig dus dat moet ook kunnen? Qua kosten maakt 't misschien niet eens heeel veel verschil, Curaçao is ook echt niet goedkoop.

2 likes

Colombia? Nog nooit geweest, maar lijkt me heel vet! En volgens mij is het daar in de zomer ook goed weer. De ultieme reisroute voor Colombia + tips - REISJUNK

7 likes

Een leuk Grieks eiland? :heart_eyes:

1 like

Wat een lekker vooruitzicht zeg! Het is voor ons al weer een paar jaar geleden dat we in Mexico zijn geweest.

Wij hadden toen geen auto gehuurd maar dat zou ik nu zeker wel doen als ik zou gaan. Ik vond Tulum echt heel tof, ik weet niet of dat in je reis past maar zowel voor de ruïnes aan zee als voor de bars en restaurants echt een aanrader. Vlak naast de tempels is een strandje en het is zo gaaf om die tempels vanuit zee te zien.

Wij vonden Valladolid niet zoveel aan maar dat had er vooral mee te maken dat het een tussenstop was op een georganiseerde dag richting Chichen Itza dus we hadden maar een uurtje de tijd en doolden daarom een beetje rond daar. Achteraf had ik ook wel naar de tempels in Coba gewild maar helaas hadden we daar geen tijd voor.

Ik weet niet of je wat tijd hebt te overbruggen in Cancun maar daar is een pleintje (las palapos oid als ik het me goed herinner) met allemaal streetfood kraampjes. Er komt ook regelmatig zo´n typisch bandje een tijdje spelen en dan met de pet rond. Zitten veel locals en vonden wij veel leuker dan de zona hotelleria in Cancun.

Oh en ik zou ook zeker gaan zwemmen in een Cenote, dat vond ik zo gaaf! Er zaten van die dr. fish visjes in het water die je dode huidcellen opeten en je kon aan een liaan het water in slingeren.

Ik heb gisteren een korte vakantie (5 dagen) naar Dubrovnik geboekt! Onwijssss veel zin in, het is 2 jaar geleden dat ik op een fatsoenlijke vakantie ging! Mijn vriend is GoT fan dus die is ook helemaal enthousiast. We hebben een appartement met zwembad :heart_eyes: dus gaan sowieso een dagje chillen aan het strand en bij het huisje in het zwembad, maar wat doen we de overige dagen?

• Een dag kajakken en dan naar Cave Beach
  • Een dag door Old Town lopen en alle plekjes van GoT opzoeken
  • Een dag met een scooter (?) langs alle verschillende mooie strandjes die wat verder weg zitten

Wie heeft de ultieme tips? :grin: :grin:

4 likes

Tulum:
La Negra Tomasa in Tulum, mooie plek, mega lekkere ceviche en voor Tulum echt goede prijzen (ook de cocktails)
El Rincon Chiapaneco: echt Mexicaans traditioneel eten voor te bizar lage prijzen.
Encanto Cantina: super mooi restaurant met een hele leuke binnentuin. Wel wat duurder, leuk voor datenight

Isla Holbox:
Las Panchas voor de beste ceviche en vis! Goedkoop en mega lekker
Roots pizza: iedereen en elke reisblog gaat je aanraden hier lobster pizza te eten. Ik vond die zelf wel oké, maar als je ziet wat voor prijs je er voor betaald vind ik het absoluut niet waard.Dus zou deze skippen.
Painapol voor lekker ontbijtjes en bowls

Ik heb nog heel veel tips voor de andere plekken maar moet ze even een keer opzoeken. Had deze toevallig op een rijtje gezet voor een vriendin. Maar sowieso kun je gewoon bijna overal lekker eten, dus echte tips zijn haast niet nodig.

Ik raad ook aan om vanuit Tulum naar Akumal te gaan om met zeeschildpadden te zwemmen! Was zo leuk. Als je daar aankomt neem dan geen tour met iemand die langs de weg staat, maar ga helemaal naar binnen via de officiele ingang en dan pas op het strand een tour kopen. Zonder tour kan niet.

2 likes

je bent in een uur wel klaar met de plekken uit GoT ben ik bang. wij zijn naar een eiland geweest en hebben daar super lekker gegeten maar ik weet niet meer welk eiland dus je hebt hier niks aan. ik ga kijken of ik het kan achterhalen

Ah ja bedoelde ook niet de hele dag GoT, maar meer gewoon een dagje ‘town’ en daar vanalles bekijken en rondom doen. Ben je naar Lokum-eiland geweest?

Ja Lokum zijn we ook geweest, vond ik niet echt de moeite waard. Maar dat leuke eiland was Lopud, je heb daar een leuk wegje langs het water met allemaal leuke restaurantjes.

Old town is klein dus halve dag at most

2 likes

@anon43983847 , waarom reageer jij met een boze smiley op mijn berichtje? :thinking: Is er iets mis met de Griekse eilanden? Heb ik iets gemist? :woman_shrugging:t3:

:sweat_smile: Linkshandigheid, sorry! Griekenland is super chill haha.

1 like