Reizen / Vakantie #2

Een paar weken terug hebben een paar anderen en ik in dit topic een hoop tips gegeven over Dublin. Dublin is super leuk, ook alleen, veel plezier!

1 like

Misschien ken je ze al:

  • De wijk Trastevere vind ik heel leuk 's avonds
  • Santa Maria della Concezione dei Cappuccini - een crypte, beetje creepy, wel spectaculair
  • Wandeling naar de Aventine Keyhole
  • Als je Forum Romanum indrukwekkend vindt, moet je zeker naar Ostia Antica gaan. Dat vond ik persoonlijk nog indrukwekkender
5 likes

Thanks! Even je berichten gescreenshot :blush:

3 likes

Iemand tips voor omgeving Bilbao/San Sebastian/Getxo?

Heeft iemand tips voor een vakantie naar Duitsland? Mijn vriend zou daar graag naartoe willen, maar ik ben niet zo heel enthousiast. Ik heb al aangegeven dat hij dan met ideeën moet komen. Toch wil ik zelf ook wel opzoek, maar tot nu toe heb ik nog niets gevonden waar ik blij van word. Mijn beeld bij Duitsland is namelijk voornamelijk wandelen en fietsen en iets voor oudere mensen🙊

1 like

Heb je hier al gekeken?

Ik vind Duitsland heel leuk omdat het zo divers is. De natuur verschilt heel erg per gebied. Ik ging er vroeger vaak met m’n ouders op vakantie en heb het nog nooit saai gevonden haha. We hebben er zelfs nog nooit gefietst :stuck_out_tongue_winking_eye: Wat voor vakantie zou je willen? Zijn er bijvoorbeeld dingen die je graag wil doen of zien? Ik heb bijvoorbeeld gerodeld in Allgäu, gewandeld in het olympisch park in München, gezwommen in de Bodensee, een zandsculpturenfestival bezocht in Berlijn en we hebben ook eens ergens een grot bekeken (ik weet alleen niet meer waar haha, misschien m’n ouders wel).

2 likes

Ik heb vorig jaar op Landal Warsberg gezeten en vond de omgeving mooi.

1 like

Wat vind je leuk om te doen op vakantie? Duitsland is heel divers!
Misschien Hamburg en Rügen? Is denk ik wel anders dan het beeld wat je nu schetst van Duitsland.

3 likes

rügen is echt prachtig :heart_eyes: onontdekt pareltje

2 likes

Berlijn vind ik geweldig en de omgeving is ook mooi als je stad + natuur wil combineren

Verder vind ik Heidelberg prachtig!

Je kunt ook miss een tour doen zoals kastelen bezoeken? Door het land.

2 likes

Het is ook een beetje een vooroordeel en Duitsland is zo groot dat ik niet wist waarop ik moest zoeken. Dus ik kwam al snel op de fietsvakanties uit.

Bedankt iedereen voor de tips! Hier kan ik zeker wat mee!

1 like

Ik zit nu in de Sächsische Schweiz en het is hier zo mooi! Wel veel wandelen, dus bevestigt wel je vooroordelen :sweat_smile: Maar het is in de buurt van Dresden, en ook Berlijn is niet heel ver weg, dus goed te combineren met citytrip

4 likes

Wow ik ben op zoek naar een bestemming voor in april ergens en kende dit gebied helemaal niet, maar ziet er goed uit joh! Is er wel eentje om te overwegen.

1 like

** GEZOCHT **

Voor mijn ouders 12,5 huwelijk en een beetje meer ivm corona.
zijn wij op zoek naar een mooie reis voor de hele familie. Heeft iemand hier aanbevelingen?

Het mag overal zijn… waar de zon schijnt
het is in september 22
5 volwassen en 1 kind van 4

Valencia vond ik zelf een van de leukste stedentrips die wij hebben gemaakt. Overdag warm, in de avond wat koeler. Een gemoedelijk sfeertje. Zowel het nieuwe als oude gedeelte mooi om te zien. Strand is in de buurt. Je kunt ook overwegen een auto te huren en om Valencia heen dorpjes te bezoeken.

3 likes

Huis huren op een canarisch eiland?

2 likes

Is iemand recent nog in Milaan geweest? Overal staat dat je kaartjes kan kopen bij de kaartautomaten, maar op de (zeer gebrekkige) site van de vervoersmaatschappij lijkt het alsof je een kaart vergelijkbaar met een ov-kaart hier moet aanschaffen?

Begin februari kon je gewoon nog uit de automaat halen (dagkaart)

3 likes

Kaartjes. Let op “helpers”. Ze willen maar al te graag je pinpas vasthouden.

1 like

Wij zijn een aantal jaar geleden met het hele gezin + aanhang naar Menorca geweest in september. Beviel toen heel goed, eigen huis met zwembad gehuurd via airbnb. Nog super lekker weer in september niet zo heel druk en maar 2 uur vliegen.

3 likes