Ja, daar dacht ik ook aan! In dat boek 80 duurzame reizen van lonely planet staat volgens mij een rondreis door Albanië (en nog wat landen?) en dat zag er echt waanzinnig uit. Met echt prachtige nationale parken.
Indonesië! Heeft alles voor een mooie rondreis, vriendelijke mensen en heel lekker eten. Alleen geen idee hoe het nu zit met corona maatregelen…
Ik houd van het Aziatische continent dus zou Thailand of Vietnam aanraden! Of Japan, maar niet voor de stranden.
Waar heb je trouwens overnacht in Sächsische Schweiz? Wilde sowieso al graag een keertje naar Dresden dus denk dat ik een combi ga doen - als iemand tips heeft voor die regio of Dresden/Leipzig hoor ik t graag!
@instantramen Als je niet te toeristisch wilt zou ik juist nu naar Albanië gaan want denk dat het snel populairder gaat worden. Het WIDM-effect natuurlijk en het magazine van de ANWB had laatst ook een special over Albanië.
Montenegro!!
Staan alle drie op mijn lijstje, neig nu heel erg naar Thailand🤩 Hopelijk over een tijd alle plekken bezocht!
Wij zijn nu twee keer een lang weekend geweest (woon in Berlijn, is niet zo ver voor ons ), eerste keer in Pirna, is iets groter en wat meer te doen/wat meer aanbod qua eten. Deze keer in Stadt Wehlen, daar was het nu een beetje behelpen, want we waren met OV en er is geen supermarkt, en alles was nog dicht, seizoen begint pas vanaf volgende maand blijkbaar, alle restaurants gingen 1 april of met pasen pas weer open. En alles zag er voornamelijk heel Duits uit, veel schnitzel en knödel enzo, moet je van houden. Vrienden van mij zijn in Bad Schandau geweest, dat is ook iets groter, is blijkbaar ook heel leuk/mooi. Wij hebben airbnb gedaan, maar er zijn ook overal wel hotels. Al waren die in Stadt Wehlen wel een beetje vergane glorie voor mijn gevoel, zag er allemaal niet heel modern uit online en van buiten. Alle plaatsjes liggen aan de Elbe iig, zijn er nog wel meer (Rathen bijvoorbeeld, zijn we doorheen gewandeld, zag er ook heel cute uit)
Ik ga dit jaar naar Montenegro! rondreizen met auto. Heb je misschien tips?
Florida?
Cuba is heeeel tof, kan je een kleine rondreis doen en dan nog een paar dagen all inclusive op een wit strand liggen. Maar qua luxe is het daar niet geweldig, het eten overigens ook niet echt (rijst met bonen en halfgare kip).
In welk deel had je interesse en waarom wil je niet meer?
We hebben er een rondreis van gemaakt!
Kroatië (Trogir - Dubrovnik) - Montenegro - Servië (middle of nowhere bij Uvac. N.P. - Novi Sad) - Budapest - weer naar huis.
Montenegro was echt favoriet bij ons!
- Kotor, klim ook zeker naar het fort toez het uitzicht is de klim waard!
- rijden naar het Njegos mausoleum (een van de ergste bergroutes die ik gereden heb. Erg smal, met touringcars als tegenliggers). Uitzicht vanuit het mausoleum op de baai van Kotor is prachtig!
- Tara-Brug. Het uitzicht vanaf de brug op de kloof is fenomenaal. Had nog wel meer van Tara N.P. willen zien
- black lake (Crno Jezero). Prachtig om een rondje om dit meer te wandelen. Er waren veel (schattige) zwerfhonden. We werden kilometers gevolgd door een puppy. We hadden al bijna plannen om hem mee te nemen (wat puppy ogen wel niet doen)
- met slecht weer hebben we een rondje durmitort N.P. gereden. Deze route heet “ring of durmitor” volgens mij. Het advies werd gegeven om als camper e.d. linksom te rijden. En als auto zijnde rechtsom (volgens mij). Het is best smal. Zo hoeven campers elkaar niet te passeren.
- lekker toeristisch een boottocht over het meer Skadar. Water was lekker warm hebben daar ook nog gezwommen. De bergroute er naar toe was wederom hartstikke smal. Diepe bermen. Je moet er wel stalen zenuwen hebben. De “horshoe bend” is mooi om te zien.
- klooster van Ostrog word op veel plekken aangegeven. Ik voelde me daar niet op mijn plek. Mensen zien dit echt als bedevaartsoord. Het voelde voor mij niet oke om daar als toerist rond te lopen.
- Sveti Stefan was leuk om te zien, maar niet erg bijzonder.
- lipa grot, leuk op een regenachtige dag. Verder niet erg bijzonder.
Als je nog meer tips wil hoor ik het wel ahhaha
Ik zie online nu nog veel meer leuke dingen. Dus we moeten maar een keer terug!
Het is echt geweldig! En je hoort van heel weinig mensen dat ze er ooit zijn geweest. Terwijl het een dikke aanrader is!
Het is onze leukste en mooiste vakantie tot nu toe
Ik wil ergens in Juni naar Noorwegen of naar Spanje en ik vind het altijd leuk om wat plekken te combineren. Ik vroeg mij af of jullie tips hebben maar ik twijfel tussen:
Faro-Sevilla
Sevilla - Granada - Marbella- Malaga of misschien moet ik dit splitsen in Sevilla - Granada en een ander keer Marbella-Malage-Cordoba
Oslo-Bergen
Ik hoor graag of jullie tips hebben
Heeft er iemand hier toevallig afgelopen tijd eens een reis (in Europa) gecombineerd met een aantal extra weken remote work? Het lijkt mij heel nice deze zomer te doen, alleen moet de accommodatie zowel goede WiFi hebben als twee goede werkplekken. Op airbnb is het best lastig te vinden. Goede tips zijn erg welkom!
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar bij mensen in m’n omgeving die dit doen is Barcelona iig een favoriete bestemming. En de airbnb’s vinden ze vooral in Facebook groepen.
Weet niet of je er wat aan hebt:
Faro is klein en heb je zo gezien, prima om op te vliegen, maar zou er niet langer dan 1-2 dagen blijven. Toen wij er waren hebben we veel in het park gechilld omdat we de stad wel gezien hadden (we gingen toen met de trein door naar Lissabon).
Sevilla zijn we een keertje vier nachten geweest en daar hebben we ons geen moment verveeld; het is zo groot en er is veel te doen. Dus daar zou ik wat meer tijd voor uittrekken.
Welke site is betrouwbaar voor het regelen van treintickets in Noorwegen?
Ik ben ee keer van Faro naar Malaga gegaan, dus dan zou je jouw eerste twee rijtjes kunnen combineren, maar ligt wel aan hoe lang je gaat!