Reizen / Vakantie #2

https://www.buitenhotellesnourrits.com/ dit is echt een aanrader! Super leuke eigenaren, heel lekker eten en mooie omgeving met veel wijnhuizen in de buurt.

2 likes

Yes ik in juli. Reisde van Brisbane naar Melbourne.

  • Brisbane, Byron Bay, Coffs Harbour & Port Macquarie waren best redelijk warm. Niet zo warm dat je op het strand kon liggen, maar wel prima zonder jas enzo. Vergelijkbaar met een goede lente in Nederland denk.
  • Sydney was ook prima weer, maar wel veel meer wind toen. Wel warm genoeg voor surfen.
  • Canberra was heel koud en het vroor ook gewoon ‘s nachts. Vond het sowieso geen aanrader qua stad overigens.
  • Melbourne was niet heel koud, maar wel nonstop regen. Beetje vergelijkbaar met onze herfst.

Thanks, dat geeft wel een goed idee van wat ik zou kunnen verwachten. Is het water warm genoeg om eventueel te snorkelen of is het daarvoor te koud? Wil als ik ga the great berrier reef niet overslaan

Ik ben daar niet geweest, maar denk het eigenlijk wel. Met een wetsuit was het water in Sydney prima te doen dus hoe meer je richting het Noorden gaat, hoe warmer het water is denk. Volgensmij had iedereen die ik tegenkwam in hostels die uit die richting kwam toen ook gewoon in die periode gesnorkeld en gedoken daar.

En heel veel plezier alvast!! Ik vond het echt het allermooiste land ooit en kan niet wachten tot ik ooit terug kan.

Ah, fijn om te lezen dat het in sydney met een wetsuit goed te doen was. Het staat bij mij ook al zo lang op mijn lijstje maar telkens komt het er niet van dus nu hopelijk wel :slight_smile:

2 likes

Ik wil graag met m’n jongste kind op vakantie. Dit gaat de eerste keer worden dat ik alleen met hem zou gaan. We willen beide wel graag naar Engeland. Ik heb een busreis gevonden, maar is dat eigenlijk wel leuk? Ik ben zelf geen globetrotter en verre van avontuurlijk dus met eigen vervoer is geen optie.

1 like

Ik wil graag alleen er tussen uit, maar ik verbaas me echt over de hoge prijzen van groepsreizen :sob:. Want ik ga alleen maar wil niet alleen reizen en liever met een groep.

Heeft iemand dit wel eens gedaan? Zou je het weer doen? Wat had je achteraf anders willen gezien/gedaan hebben tijdens de reis?

1 like

Als je ook naar Uluru etc wilt is die periode juist ideaal want in de Australische zomer veel te heet. Great Barrier Reef zal idd ook wel prima zijn. Ik ken de lokale klimaten zelf niet heel goed hoor dus zou die even goed bestuderen. Zelf nooit geweest in die periode, al overweeg ik het nu wel voor familiebezoek maar dat zou vooral in Melbourne zijn en dat lijkt me best kut als het dan in NL (hopelijk) lekker weer is.

1 like

Dat ligt eraan wat je leuk vindt, bij een busreis is alles is vaak goed geregeld en zie je van alles en hoef je zelf (bijna) nergens aan te denken. Maar het programma ligt vast, en je bent altijd met andere mensen erbij.

Naar en in de UK kun je ook heel makkelijk zelf met de bus en trein reizen, maar dat kost uiteraard ook wel meer moeite (je moet zelf alles bedenken en opletten, je wordt niet overal voor de deur afgezet) en kan ook best prijzig zijn.

Als je heel goed weet wat je wilt gaan doen, en graag wat ruimte hebt voor spontaniteit/flexibiliteit en graag echt met zijn tweeën wil gaan is zelf reizen leuker, maar als je het allemaal wat spannender vindt of niet zo’n duidelijk idee hebt zou ik in jouw geval lekker voor de busreis gaan!

2 likes

Even een random opmerking tussendoor, sinds de brexit heb je voor Engeland een paspoort nodig. Wellicht hebben jullie die beiden al en had je je dit al gerealiseerd, maar heb het in onze omgeving dus al 2x mis zien gaan de laatste weken omdat mensen het zich niet realiseren (want Londen is nog geen uur vliegen en voelt zo dichtbij). Ik dacht zelf ook pas bij de eerste waar het mis ging ohja kak, tuurlijk.

3 likes

OMW op m’n eerste trip alleen :slight_smile:

23 likes

Leuk, veel plezier!! Waar ga je heen?

4 likes

Thanks! Dublin :blush:

7 likes

En een hostel, waar je gemakkelijk aanspraak hebt? Dat zit je niet per se vast aan mensen maar ben je ook niet alleen

4 likes

Ik ga in september een rondreis maken door Zweden. Het idee is om te starten in Göteborg en vanuit daar naar Stockholm te gaan (niet rechtstreeks, maar met tussenstops), om vervolgens via een andere route weer terug te rijden naar Göteborg. Heeft iemand nog tips voor leuke plaatsen of overnachtingen / accommodaties die ik niet moet overslaan?

3 likes

Tips voor Athene? :partying_face::partying_face:

Ik heb ooit een singlereis gedaan via Summum, maar dat bestaat niet meer zie ik. Ik deelde toen een hotelkamer met iemand anders, waardoor het niet duurder is dan wanneer je met iemand samen zou reizen. Alles was ook goed geregeld en iedereen was alleen, dus je had snel aanspraak.

Ik vond het achteraf alleen niet zo fijn om een kamer te delen met een vreemde, want ik ben toch wel graag op mezelf en doordat je de kamer deelt kun je je ook niet even terug trekken. Ik had daarvoor al eens langere tijd alleen gereisd en dan heb je wel veel meer vrijheid, maar nu wilde ik in korte tijd wat meer zien en dan is het wel ideaal dat alles geregeld wordt.

Heb je ook specifiek naar single-reizen gekeken?

3 likes

Eten in Psirri, via Anafiotika de Akropolis op, Lycabettus berg (eten bij Dexameni Kolonaki), rondlopen door Plaka, richting Technopolis lopen (Karameikos), CozyCozy, Syntagmaplein, Monastiraki, etc etc etc

1 like

@Vloeistof misschien is Coullioure iets voor jullie, ik weet alleen niet of je daar zo’n resort vindt. Ligt ten noorden van Barcelona tegen de Franse grens.

@anon3219017 Camping Le Bois de Valmarie | Languedoc | Frankrijk | Eurocamp campingvakanties

@kika ben je ondertussen al naar Arles geweest? Nimes vond ik persoonlijk erg mooi

3 likes

Nou die reis heeft alles wat we zouden willen zien en idd alles is geregeld. Plus dat t de eerste keer is dat ik zonder partner op vakantie ga (sinds m’n 22e).
Dan denkniveau dat we t gewoon gaan doen :slight_smile:

1 like