Reizen / Vakantie #2

Ik vlieg maandag (alleen ook sinds heel lang weer) en ik vind dit ook enorm spannend… misschien dat deze info je helpt om het wat beter in te schatten? Schiphol | Hoe drukt wordt het in de meivakantie

Fijne vakantie alvast!

2 likes

Ik vloog een week voor de staking via schiphol en toen hadden we aan 2 uur ruim genoeg (met transavia). Duurde ongeveer een uur om in te checken + douane + naar gate lopen. Maar als je met KLM vliegt zal het denk ik drukker zijn

1 like

Aankomende vrijdag wordt het weer best druk. Ik zou proberen iets eerder te gaan.

Ik zou ook kijken of je toch wat eerder kunt gaan. Ik hoor van mensen dat ze er 3,5 uur over gedaan hebben. Uiteindelijk zaten ze zelf net op tijd in het vliegtuig, maar had die vertraging omdat er 100 mensen nog wel ergens in de rij stonden.

Succes en veel plezier alvast!

Ik zou het er ook zeker niet op gokken, heb op tiktok filmpjes gezien van mensen die deze week bijna 5 uur in de rijs stonden

Heeft iemand een leuke fijne tip voor een hotel op Zakyntos?

3 likes

Ik tag even @Oprah omdat ik weet dat jij met een jong kindje op vakantie bent gegaan, maar misschien is er nog iemand anders die ervaringen/tips heeft; ik wil met een kind van 1,5 op vakantie en zit te denken aan een all-inclusive hotel. Ben ik überhaupt nog nooit geweest, dus geen idee of dat wat is, maar lijkt me met een kind wel makkelijk. Gewoon het vliegtuig pakken en je zit daar de hele week goed. Maar is dat een beetje leuk? Zit je dan niet de hele dag bij het zwembad en is je kind dat na 2 dagen misschien zat of al helemaal verbrand? :sweat_smile: Voor de animatie is m’n kindje nog te jong, dus we zullen toch veel met elkaar zijn.
En heeft iemand tips voor een leuk kindvriendelijk all-inclusive resort? Mag overal in Europa zijn!

2 likes

Echt huilen dit buhhhh

We kunnen niet eerder want mijn vriend heeft nachtdienst tot 6:00u :weary::weary::weary:

Zou dan iig zorgen dat je zelf alles goed georganiseerd hebt dat je snel door inchecken en douane kan, dus papieren bij elkaar en makkelijk te pakken etc. Hopelijk valt het mee en red je het gewoon!

4 likes

Moet je ook nog koffers inleveren? Misschien kan jij een beetje eerder om dat in ieder geval allemaal al gedaan te hebben?
En als je echt denkt dat het misgaat kun je nog privium afsluiten zodat je snel door de controles kan? Moet je alleen vooraf ook nog een keer naar Schiphol om die pas te laten activeren.

2 likes

Ja we hebben ook koffers nog inderdaad. Ik zal at te denken aan upgraden naar business class zodat we sky priority hebben.

Thanks iedereen voor jullie reacties en tips!

1 like

Ligt denk ik heel erg aan waar je van houd… Ik zelf vind all-inclusive echt niet leuk (ook niet met kindjes) & zou dan sneller kiezen voor een huisje/stacaravan op een leuke, kleinschalige camping aan zee of een fijne airbnb. Maar dat is zo persoonlijk!

1 like

Mayia Exclusive Resort op Rhodos. Vorig jaar geweest en was echt geweldig. Ultra all inclusive, echt goed eten en drinken en personeel. Je kunt ook een swim up room boeken (die hadden wij) of eentje met een privezwembad. Het is adult only, dus alleen gasten van 16 jaar en ouder. We waren nooit zo van de all inclusive, Ivm Corona dit geprobeerd en nu ligt de lat gelijk HEEL erg hoog.

4 likes

Nou nee hoor :sweat_smile: ik vond het goed te doen en zou het zeker niet overslaan, maar ik had echt wel dikke kleding en een muts en handschoenen nodig bij de hikes, en 's nachts thermokleding (als je in een hotel slaapt is dat natuurlijk anders). Het wordt juist flink koud daar 's nachts en 's ochtends, en dat is toch wanneer je bv Kata Tjuta kunt hiken.

Wij zaten op Gran Canaria in zo’n soort bungalow, op een resort met optie tot all inclusive. D’r zat zo’n verwarm zwembadje, spraypark en een speeltuin.
Wij waren er een week en mijn zoontje (toen bijna 2) vond alles leuk. Zijn 1 x buiten het resort geweest om wat van de omgeving te zien en naar de supermarkt te gaan voor luiers.

1 like

Klinkt goed! Heb je een naam of linkje?

1 like

Ik ben hier geweest. Vind het echt een aanrader

https://www.tui.nl/hd-parque-cristobal-gran-canaria-50956158/?gclid=CjwKCAjw9qiTBhBbEiwAp-GE0XQg8ywlSrJSVJrj_DgEuZJ2FC6WOaBjfy6a91MSI55KtM-pLFxxRhoCLq0QAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Deze was het

1 like

Dat reiscertificaat dat je bij je test krijgt, moet je die perse uitgeprint hebben als je naar de VS vliegt? Iemand recent ervaring mee?

1 like

Deze waren echt geweldig, met name het uitzicht en de ligging. Het balkon lag bijna boven de zee :smiling_face_with_three_hearts: En je mocht (toen in ieder geval) gebruik maken van de infinity pool van het hotel wat er pal naast lag.

1 like