Reizen / Vakantie #2

Ik sliep laatst in design b&b logidenri in Gent met een groep vrienden. Alle kamers zijn sowieso heel mooi, maar de kamer waar wij sliepen was echt fantastisch. We hadden een bad met uitzicht op de tuin en een openhaard!! Zeker in de herfst/winter periode is dit hotel een aanrader.

1 like

Ik ben een paar jaar geleden rond Kerst in Gent geweest. Vond het heel leuk en mooi. We zijn 's nachts ook uitgeweest. Was gezellig

1 like

Domme vraag misschien maar ik begin weer helemaal te stressen door de drukte op Schiphol en ik vlieg volgende week.

Ik zie dat het voor mijn airline mogelijk is om zelf de bagage in te checken. Weet iemand of deze check-in ook pas vanaf een bepaald tijdstip opent of kan dit vaak al 3 uur van te voren?

Ik vlieg normaal altijd met alleen handbagage dus heb niet eerder een koffer in moeten checken.

Die bagage check in kon bij ons gewoon 3 uur van te voren. Wij waren eigenlijk 3 min te vroeg, dus wilden eerst wachten. Maar de man die erbij stond zei dat het gewoon al kon, dat er geen tijd op zat dat het dan pas zou kunnen. Dus je hoeft je geen zorgen te maken.

Oke dat is fijn om te horen!

Ik dacht echt dat ik ver buiten de vakantie periode wel goed zou zitten met de drukte op Schiphol, maar helaas ontkom ik er toch niet aan. Ben denk ik pas echt gerust als ik in het vliegtuig zit :sweat_smile:

Ik wil over een paar maanden een reis plannen naar Azie. Ik heb nog niks gepland en weinig uitgezocht maar was benieuwd naar tips. Ik zag dat veel vluchten gaan via Singapore, dus ik wilde via Singapore reizen en daar een paar dagen blijven. Wilde dat altijd al wel eens zien in mijn leven. Maar ik twijfel of ik daarna naar Bali/Java wil, Vietnam, Thailand, Philipijnen of Japan. Ik heb ā€œmaarā€ drie weken. Of zouden jullie iets combineren.

Wat zouden jullie doen?

• Java/Bali
  • Thailand
  • Vietnam
  • Filipijnen
  • Japan

0 stemmers

1 like

Ik vond Singapore geen reet aan. Bali is heel leuk, Nusa lembognan bijv. En de Gili eilanden.

Maar zou voor Thailand kiezen. Lekker makkelijk bereisbaar, super leuke mensen, overal dat lekkere laidback backpack sfeertje. Veel verschillende landschappen.

Singapore is geinig om te zien, maar er is weinig te doen en een beetje saai. Twee dagen is genoeg. Kuala Lumpur vond ik veel leuker!

Japan is de meest interessante optie in je lijstje, het kan er wel vrij koud zijn in de winter.

Bali is makkelijk maar wel vreselijk toeristisch, ik kwam er meerdere bekenden uit m’n dorp tegen. Zelfde geldt voor Thailand.

Ik zou voor Vietnam of Filippijnen gaan!

2 likes

Filipijnen is prachtig en heel erg divers! Veel mooie stranden, prachtige cultuur, is deels bezet geweest door de Amerikanen dus wordt wel redelijk goed Engels gesproken en niet zo toeristisch (nog)! Ik vind het echt een ondergewaardeerd land. Of nou ja, eilandengroep aangezien het uit ruim 7000 eilanden bestaat. Ik ben zelf voornamelijk op Cebu, Bohol (bekende Chocolate Hills) en Boracay geweest.

3 likes

Hij staat er niet tussen maar wij vonden Cambodja heel erg mooi! En in Maleisiƫ hebben we ons ook lang vermaakt. Singapore zelf waren we binnen 2 dagen wel uitgekeken, wat eerder ook al genoemd werd. Japan staat ook hoog op mijn lijstje.

1 like

Door ontzettend legitieme redenen ga ik alleen op vakantie ipv met een vriendin. Maar jeetje wat vragen ze daar vreselijk hoge prijzen voor zeg :mad:

En ja, ik weet dat je het zo duur en goedkoop kan maken als je zelf wil, maar datgene wat ik in een vakantie zocht is voor mij gewoonweg niet betaalbaar als ik alleen weg zou gaan

5 likes

Ik zie net de weersvoorspelling voor m’n vakantieplek op Mallorca… kan net zo goed in NL blijven :sob: (ok daar wel warmer maar als ā€˜t regent heb ik daar alsnog geen hol aan)

2 likes

Waar zit je ergens? Zie voor Palma en Alcudia op Weeronline helemaal niet zulke slechte vooruitzichten?

Ja dat is echt frustrerend he? Ik zit met hetzelfde… ga je nog wel iets doen?

Santa Ponsa, de meeste dagen tussen 4-10 mm regen zag ik. Maar ik weet niet of dat veel is :upside_down_face: ik wil gewoon gƩƩn regen, kijk hier al 6 maanden naar uit :sob::sob:. Hopelijk trekt het nog bij.

Ook daar bij Weeronline best okƩ voorspellingen. Wij hadden vorig jaar op Mallorca ook soms een buitje, maar dat was zo niks, bleef gewoon warm en iedereen bleef gewoon aan het zwembad liggen! Komt goed!

4 likes

Dit had ik liever niet gelezen :sob:
Ik kijk ook uit naar een weekje zon aan het einde van de maand.

1 like

Ik wil voor het eerst naar NYC! Heb al proberen te zoeken in de zoekfunctie maar heeft iemand hotel tips? Tips voor waar ik kan zoeken online naar dingen te doen + restaurants etc.? Of reisboeken kan ook. Ik ga met mijn vriend.

2 likes

Miss vind je tips in het Noord-Amerika topic

2 likes

Oh dankjewel! Ik ga daar even kijken

3 likes