Reizen / Vakantie #2

Was het nog lastig in te vullen? En waar is dat registreren bij de ambassade handig voor? Las dat veel mensen zo een bemiddelaar aanraden, maar als het natuurlijk simpel is dan help ik ze wel even (mijn ouders zijn allebei digibeten dus ik kies graag mijn battles)

Mijn ouders hebben idd ook het plan om in oktober te gaan.

Ik vond het vooral meer vragen dan verwacht, maar niet per se lastig. Ik vermoed zomaar dat jij wel uit de voeten kunt met computers enzo haha, dus met je hulp moet het te doen zijn! Qua vragen zaten er o.a. vragen bij over hoe m’n ouders heten (je moet ook de namen invullen als ze overleden zijn), m’n werk (welk bedrijf/functie), wat ik in India ga doen, welke plekken ik heen ga etc. Dus sowieso informatie die je zelf moet opzoeken en een bemiddelaar niet weet. Dus dan gaat het enkel om het invullen en dat kun jij dan doen!

Ambassade kan handig zijn bv. in zo’n geval van COVID uitbraak 2 jaar terug, zodat ze kunnen achterhalen welke NL’ers nog in het land zijn bijvoorbeeld. Leek me dus voor mezelf met een eerste keer in India best het geld waard

1 like

Ugh ik vlieg maandag rond 10.00, voor de zekerheid toch maar extra vroeg naar Skiphol.

Eindhoven ging gisteren (donderdag) goed; bagage drop-off geen rij (via zo’n apparaat) en security-rij 20-30 minuten ofzo, 3 van de 8 banden open, maar leek wel snel drukker te worden achter ons. We vlogen 9.45u en waren om 7.15u daar ongeveer.

Ik vond het op Schiphol ook goed te doen! Vlogen om 7.29 en waren er om 4 uur. Uur gewacht bij de incheckbalie voor de koffer, maar daar stonden mensen voor 6 vluchtend tegelijk dus dat was druk. Bij de security duurde het 5 minuten, viel echt reuze mee allemaal.

2 likes

Is er iemand recent nog vanaf Duitsland (ik ga vanaf Weeze) naar Spanje gevlogen? Kan online niet echt vinden of ik in het vliegtuig (en op ‘t vliegveld maar dat vind ik minder boeiend) een mondkapje op moet :thinking:?

1 like

In DĂŒsseldorf moesten wij mondkapjes op in het vliegtuig, op het vliegveld zelf was het niet echt duidelijk / gecontroleerd. De een wel, de ander niet

Edit: dit was naar Griekenland trouwens, maar daar was niks meer verplicht. Was echt Duitse regel!

1 like

Eind juni/begin juli Weeze-Zadar stonden er wel overal bordjes vanaf de security en was het ook het genoemde advies in het vliegtuig, maar er werd niet gehandhaafd, maar 95% had mondkapjes op.

Overigens zie je hier in Spanje nu ook veel mondkapjes, verplicht in het OV (maar wordt volgens mij ook niet gehandhaafd). Dus zou er zeker meenemen!

1 like

Ja volgens mij moet je naar Spanje sowieso een mondkapje op. Tenminste
 als je met een Spaanse luchtvaartmaatschappij vliegt.

Ryanair, dus niet Spaans :grimacing:. Heb iig maar nieuwe mondkapjes gekocht vandaag. Vond het vorig jaar alleen zĂł oncomfortabel in het vliegtuig. Maar altijd beter dan corona krijgen ofc :smiling_face_with_tear:

3 likes

Welke stad zouden jullie meer aanraden? Brugge of Gent. Of wat zijn de grote verschillen tussen deze twee? Ultieme tips voor leuke hotels of dingen om te doen in één van de twee steden zijn ook welkom! We willen rond de herfst/ kerst gaan.

2 likes

Gent, vind Brugge iets toeristischer en meer voor een dagje weg vanuit Gent bijvoorbeeld.

4 likes

Dat uur wachten is toch ook normaal. Of heb ik nu een vertekend beeld van hoe het vroeger was?

2 likes

Afgelopen weekend in Gent geweest en wat een prachtige stad is dat! Brugge is overigens ook erg mooi maar zou eerder Gent weer kiezen.

3 likes

Brugge is zoveel leuker dan Gent.
Ben vorig jaar in een weekend zowel in Gent als Brugge geweest. Brugge vind ik veel sfeervoller, gezelliger en mooier dan Gent.

4 likes

Ik vind Gent veel leuker (haha, lekker handig die verschillende meningen hù
) Brugge is erg toeristisch, soms bijna alsof je door een openluchtmuseum loopt. Gent is een ‘echte stad’ en wat mij betreft net zo mooi en dus gezelliger dan Brugge :slight_smile: wel veel Nederlandse en Belgische toeristen, minder internationaal dan Brugge. Ben in beide steden meerdere keren geweest.

Edit: beide steden zijn trouwens écht mooi en echt de moeite waard, ik zou zeggen: als je nu voor de ene stad gaat, ga dan de volgende keer naar de andere :wink:

2 likes

Hier nog een stem voor Brugge. Is kleiner dan Gent maar wel sfeervoller inderdaad en daarnaast is het centrum wat je bezoekt in Gent net zo klein (er wonen gewoon meer mensen maar die woonbuurten bezoek je toch niet). Wij zijn destijds oa naar brouwerij De Halve Maan geweest en dat was heel leuk! Plus vanuit Brugge kun je alsnog een uitstap doen naar Gent of naar de kust (Knokke bv)

Brighton is een uur/anderhalf uur met de trein vanuit Londen! Hebben ook een kerstmarkt. Heel leuke stad. Volgens mij begint de kerstgekte vanaf november. Black Friday is prima te doen als je het niet erg vindt als het druk is en niet perse iets wil hebben. De grootste drukte is er bij electronica winkels en grote supermarkten en neem niet aan dat jij daarvoor gaat :grin:

1 like

Ik was pas in Gent en we sliepen in het Nonam hotel. We hadden de kamer met bad en de kamer was echt prachtig! Vond het wel iets te duur voor wat het was.

Verder vond ik het wetenschapsmuseum erg leuk. En qua lunch/ontbijt vond ik Madam Bakster erg leuk

1 like

Ik was er vorig jaar half november, toen was er al wel wat qua kerst en kerstverlichting, maar nog niet alles. Waren toen ook bezig met het opbouwen van kerstmarkten. Dat kwam minimaal een week later dus ik zou eind november op z’n vroegst aanhouden, dan zit je denk ik wel goed.

Oh en ik vond Richmond heel leuk! Volgens mij half uurtje met de metro vanuit Londen.

2 likes