Reizen / Vakantie #2

Super bedankt voor alle uitgebreide antwoorden! Dan denk ik dat het wel goed moet komen! Ik heb de uitdraai van de apotheek en dus voor de oxazepam een verklaring met handtekening. Fijn om even verhalen te horen van anderen die ook een hele medicijnkast meeslepen. Weer een stressfactortje minder.

Nu nog het allermoeilijkste; de vliegreis zelf :smiling_face_with_tear:

2 likes

Zijn de self-bagagedrops op Schiphol inmiddels al weer open? Toen wij in mei vlogen niet.

Ik heb er in augustus nog gebruik van gemaakt

1 like

Ja, vorige week was dit in ieder geval wel!

1 like

Zit al drie kwartier in een shuttle bus te wachten op het vliegveld: gaaaan met die handel aub :pleading_face:

1 like

Volgens mij mag je je jas gewoon op je schoot bij je houden, zolang je niet op rij 1 of de nooduitgang zit, dan mag het niet tijdens stijgen en landen.

2 likes

Heeft iemand tips voor restaurants en barretjes op Kos?

1 like

Frape!! ( als je zoet met melk wilt moet je me ff op insta dmen dan spreek ik wel ff in hoe je t moet bestellen haha)
Fredo espresso schijnt ook lekker te zijn maar die heb ik nog nooit op ( over een week wss wel haha)

3 likes

Als er ruimte voor is dan in het vak met de (handbagage) koffers, bijvoorbeeld bovenop je eigen koffer.

1 like

Haha perfecte oplossing :ok_hand:t2:

1 like

Mijn vader wil graag naar curacao, maar gaat niet omdat hij altijd erg last heeft van rusteloze benen en daardoor teveel opziet tegen de lange vlucht. Hebben jullie toevallig goede tips hiertegen?

Steunkousen en elk half uur even op en neer lopen? Dat is het eerste dat me zo even te binnen schiet maar weet niet of dat voldoende is

1 like

Heeft iemand tips voor restaurants in Albufeira en Faro?

Hoe is het de laatste tijd met bagage op Schiphol? Ik kan helaas niet met enkel handbagage reizen

2 likes

Dank je! Hier ook een piekdag binnenkort. Blijft spannend

1 like

Maar bedoel je dan vertrek vanaf Schiphol of aankomst? Want van security heb je toch niet zo veel last bij aankomst? @Accra welke van de 2 bedoel jij?
Want ik vloog afgelopen donderdag wel met alleen handbagage en er stond juist een gigantische rij voor de drop off en security kostte me maar vijftien minuten. Ook een piekdag volgens de site
Aankomst op Schiphol heb ik aanstaande zaterdag maar denk toch dat de meeste problemen mbt bagage in de aankomst zitten. Had ik begin juli in ieder geval, toen heb ik 3 uur op m’n koffer staan wachten bij de band.

Bij mij duurde bagage 0 minuten (direct aan de beurt) en security 3.15 uren.

2 likes

Vertrek maar doel eigenlijk meer op het hele zoek raken van koffers van een tijdje geleden

1 like

Hij zou van die sokken kunnen kopen, ik draag ze met en na het hardlopen van het merk Stox. Het zijn compressie kousen maar kan ook heel goed met het vliegen!

2 likes

Ik vloog vorige week op een piekdag door de weeks en de bagage is goed aangekomen :slightly_smiling_face: ik kon gebruikmaken van de dropoff en daar was geen rij. Was wel zoals aangegeven 4 uur van te voren op het vliegveld maar heb vervolgens nog 2 uur kunnen chillen na security

1 like