Reizen / Vakantie #2

Hoeveel uren duurt de vlucht? En zijn jullie lang?

3 likes

Het is niks bijzonders, maar wij vonden dit een leuk huisje: https://www.markluun.nl/
Dochter was toen wel wat ouder, kon een beetje rondscharrelen met haar loopkar op het erf en paardjes kijken.

1 like

Naar Curacao, volgens mij is dat 10 uur ongeveer?
De situatie is een beetje apart. Ik ben zelf 1.65 (dus prop mij maar gewoon in een stoel, voor mij maakt het niet uit), 1 persoon van 1.90, twee personen rond de 1.75/1.80 en een vrouw in een rolstoel. We moeten allemaal dezelfde stoelen kiezen dus in totaal zijn we dan 500 euro duurder uit, wat toch in totaal best veel geld wordt. Maar als dat het echt waard is…

@JustinBieber ik kan het lastig inschatten. Hoe lang zijn jullie en kun je een schatting maken hoeveel ruimte je nog over hebt? Zou er een vuist tussen je knie en de stoel voor je passen bijvoorbeeld?

3 likes

Ik ben 176 en mijn partner 186 en die heeft echt met zijn knieeen tegen de stoel tegenovernzich gezeten in de economy. Ik vond het ook allemaal erg krap en benauwend. Het is al krap maar daar heb ik het echt als onprettig ervaren.

1 like

Ik heb ook een keer de comfort stoelen bij TUI genomen en ik ben 177 en ik vond het echt fijn dat ik gewoon mijn benen kon strekken in plaats van krap zitten.

2 likes

@Wasbeer hier hetzelfde (ook naar CuraƧao) en was echt heel fijn!

3 likes

Yes, wij vliegen altijd Comfort naar CuraƧao. En altijd erg tevreden over sowieso. Zeker doen! Wij gaan volgend jaar voor het eerst met KLM naar CuraƧao, dus ben benieuwd hoe het bij KLM zit met de stoelen in vergelijking TUI.

3 likes

Sowieso comfort doen! Wij zijn 1m95 en 1m79 en hadden comfort bij TUI, had echt niet zonder gewild. Wij hielden allebei nog vrij ruim over voor onze knieƫn. Boek sowieso altijd overal zoveel mogelijk beenruimte.

Hou er wel bij TUI rekening mee dat je ook nog betaalt voor de specifieke stoel. Dus dat je niet automatisch naast elkaar zit. Wij wilden dat wel heel graag en dan liep stoelkeuze + comfort wel op.

1 like

Bedankt voor de tip! Ik heb begrepen dat je met een rolstoel niet meer mag kiezen, maar plaatsen toegewezen krijgt. Hopelijk zijn die wel bij elkaar dan.

Maar jullie reacties hebben me overtuigd, comfort it is!

Ik heb mezelf getrakteerd op een comfort stoel bij KLM voor m’n terugvlucht uit Mexico. Zal hier een review plaatsen :sunglasses:

3 likes

Klm zijn gewone economy is echt prima te doen!

@hummus hun premium economy is echt geweldig. Veel ruimte, vaak premium boarding en premium door de bagagechecks etc. Net dat beetje extra wat reizen comfortabeler maakt.

3 likes

Pfff ik knijp hem nu een beetje voor onze vlucht vanaf Schiphol :face_with_diagonal_mouth:
We moeten bagage inchecken en ik moet mijn dochter daar inchecken (een baby met eigen stoel kan je om een of andere reden niet online inchecken bij easyJet). En de incheck balie gaat pas open 2 uur voor vertrek, de geschatte wachtrij voor security is 1.5 uur
:sweat_smile:
Ik twijfel of dan een van ons met onze zoon alvast in de rij moet gaan staan.
Maarja het is denk ik ook niet zo dat je dan aan het begin van de rij kan zeggen: mijn partner en zoon staan verderop in de rij en daar moet ik bij aan sluiten.

Heb altijd begrepen dat de easyjet rijen meevallen. Die zijn een andere terminal dan de andere vluchten.

1 like

Wij hadden dit in mei en kreeg daar ook wel wat stress van. Uiteindelijk waren we er bij de incheckbalie zo doorheen, omdat bijna iedereen al online heeft ingecheckt. Baby mag niet op alle plekken zitten, dus dat zou de reden zijn. Maar terugweg konden we wel gewoon iedereen online inchecken, alleen niet iedere stoel kiezen door die beperking. Zelfde maatschappij als heenweg :woman_shrugging:t2:

Heb je al contact opgenomen met easyjet zelf? Misschien dat die wel al wat kunnen? Lukte de klantenservice van Transavia helaas niet, maar wie weet heb jij meer geluk.

2 likes

Wij stonden net ruim 3.5 uur van tevoren bij de incheckbalie van EasyJet en er stond echt niemand. We konden toen gewoon inchecken ook al stond daar ook ā€˜balie open over 1.5 uur’.

Gate M en dat duurde nog een half uur ofzo met security. Is een aparte gate, vrij klein maar wel met alle faciliteiten.

Ik denk dat het echt scheelt aan het tijdstip waarop je reist, wanneer ga jij? Ik hoop dat je ook Gate M hebt :grimacing:

1 like

@Suikerklontje @JustinBieber
Ah dat stelt me wel een beetje gerust! Alsnog zullen we wel zien hoe het gaat, maar ineens overviel me echt dat gevoel van: heeft dit überhaupt een kans slagen hahaha

Ik heb net gekeken en de info over de gate is er nog niet. Maar blijkbaar gaan alle vluchten van easyJet naar Schengen landen vanaf gate M! Blijkbaar speciaal voor de low cost carriers en daarom is dat deel ook kleiner.
We vertrekken net voor de middag. En ik wilde er ook ongeveer 3.5 uur van te voren zijn, in de hoop dat ik toch alvast naar een balie kan om bagage af te geven enzo. Dus hopelijk lukt dat! (En anders kan ik nog schaamteloos de ā€˜maar help we hebben 2 baby’s’ kaart spelen :sweat_smile:)

In elk geval nemen we een heel pakket aan baby snacks mee als omkoperij voor de kinderen hahaha

3 likes

In juni gereisd met EasyJet vanaf Schiphol, ook vanaf de M-gate. We waren er 4 uur van tevoren, konden onze bagage al afgeven ook al zou die balie pas 3 uur van tevoren open gaan (stond geen rij) en waren vervolgens met 10 minuten door de security. Komt goed!!

1 like

Easyjet heeft een aparte gate op schiphol! Dus je weet zeker dat je daar heen kan :slight_smile:

4 likes

Ja wij vertrokken om 11.40 en waren er 8, wilden eigenlijk eerder zijn maar we waren sloom :grimacing: achteraf had ik liever nog een uur extra geslapen. Het werd daarna wel steeds drukker zeiden de mensen die later kwamen.

Maar bij de incheckbalie liepen we dus ook zo door, we stonden eerst nog bij de verkeerde rij haha.

Dus niet te veel stress!

4 likes

Nou ik vetrek om 6.45 ( heb vertraging) was er meer dan 4 uur van te voren mocht gelijk mn tas in checken en door de duane. Alles duurde nog geen half uur ( korter als ik de securiti gelijk kon vinden haha)

Kortom je hoeft geen luier om.

15 likes