Ik vind Marokko geweldig en de mensen heel aardig maar ben nooit alleen geweest altijd met een man dus kan daar niet zoveel over zeggen alleen ja aandacht krijg je daar wel als vrouw sowieso, ik moet zeggen dat ik het in Marokko nooit als vervelend heb ervaren terwijl Tunesië een heel ander verhaal was, daar was echt het vies welke gebaren mannen soms maakte en daar was ik ook met mijn vriend
ik heb heel impulsief een paar dagen naar Spitsbergen geboekt hahahaha, even uitkijken dat ik niet doodga want dat is verboden😪
Ik vond het ook irritant in Marrakech maar ik heb me er nooit onveilig gevoeld. Laatste keer is wel al vijf jaar geleden. Ik vond het vaak wel grappig ‘Shakira Shakira!’. Maar ik zou er niet 's avonds alleen lopen en ik was wel altijd met iemand. De straatjes in het oude deel zijn ook heel verwarrend dus als je niet aan het plein zit zou ik dat best eng vinden alleen. In het nieuwere deel vond ik het alweer heel anders.
Oké door jou kwam ik er pas achter dat Svalbard en Spitsbergen hetzelfde zijn haha. Wat dom. Ik kijk altijd zo’n YouTuber die daar woont, superinteressant. Wel heel gaaf om een keer te gaan. Wanneer ga je?
Begin november! Dus niet echt licht meer maar nog wel dingen te doen haha
Wat leuk!! Ijsberen spotten
—-
Ik ben op zoek naar een vakantiebestemming voor in de kerstvakantie, ongeveer 10-12 dagen denk ik. Moet wel een speciale/romantische reis zijn die je zou doen op bv. een huwelijksreis… Je moet er ongevaccineerd mogen komen
. Niet te vies/nat weer. Hoeft geen 30 graden te zijn van mij (mag wel), maar liever niet de hele vakantie regenjas moeten dragen. Ik ben niet zo van de alleen strandvakanties, houd wel van activiteiten ondernemen en excursies. Budget is misschien €3500 voor 2 personen ofzo voor vlucht en verblijf? Of is dit echt te weinig voor 12 dagen? Ga altijd maar een weekje. Tips zijn welkom!
Mauritius of Seychellen is wat in me opkomt. Ik was dit jaar in maart op Mauritius, vond het een goede combinatie van op het strand liggen, zwemmen (snorkelen) en dingen doen. En vond het wel passend omdat ik daar verloofd ben, dus mijn beleving daar is sowieso speciaal en romantisch haha.
Zanzibar!
Ik dacht dus ook aan tanzania (wil dan het liefst op Safari) icm zanzibar maar is duuuuur man!
Caribisch gebied gaat ook heel duur zijn in de kerstvakantie. Wil je graag ver of in europa?
Liefst wel buiten europa ja
@Trivia ja goeie! Bepaalde vaccinaties zijn vgm niet zo’n probleem maar ikzelf zit niet echfte wachten op malaria medicatie (moet voor tanzania ook) vind dat toch beetje creepy
My name is Cecilia and I live on Svalbard, an island close to the north pole
Oh is dat Spitsbergen? Wat grappig, ik volg haar ook maar ik wist dat nooit
Bedankt voor je advies, maar daarom zeg ik dat bepaalde dingen niet zo’n issue zijn maar als een land zelf het eis niet stelt om een covid vaccin te hebben is dat mijns inziens prima toch? + we hebben het net gehad dus kans dat we het in december doorgeven is heel klein.
Verdere vaccinaties hangt ook af van wat het is, als het echt nodig is daar en 1 van ons wil die niet houdt het feestje op.
Nee misschien is het land bang om toeristeninkomsten mis te lopen en zijn gewone burgers daar de dupe van. En je kan het gewoon relatief kort na elkaar krijgen dus ja is wel een mogelijkheid
De kans bestaat altijd… Denk dat we op dat moment nog best safe zijn gezien we het dan net 2.5 maand geleden gehad hebben. Verder ga ik hier niet over discussiëren ![]()
Nou ja als je wil accepteren dat je de bevolking daar benadeelt is dat jouw keuze he
Doe je in principe sowieso al als je aan het reizen bent, ookal ben je gevaccineerd kun je het nog steeds doorgeven en ookal heb je het nog recent gehad kan het alsnog. De kans is er altijd, maar is kleiner als je net gevaccineerd bent of het net nog gehad hebt in vergelijking met 0 vaccinaties en ook niet hersteld ervan zijn. Maar laten we eerst maar eens zien of het nog kan/we nog willen in december want is wel weer aan het oplaaien.
Je hebt de mogelijkheid die kans te verkleinen en dat doe je bewust niet. Blijf dan lekker thuis joh
Beetje jammer hoe dit moet lopen en dat een vraag over vakantie tips moet uitlopen tot een vaccinatie discussie. Eèn advies van @trivia erover was op zich wel genoeg geweest. Maar als het vanuit ons beleid hier in NL wordt toegestaan dat ik naar een bepaald land mag zonder (recent) gevaccineerd te zijn, en dat land accepteert dat ook, mag het dus alsnog niet? Prima dat je het zelf niet zou doen, maar als het echt een hoog risico zou zijn dan zou dat land wel op de lijst staan waar je als Nederlander niet ongevaccineerd naar toe kan reizen toch?