Ik bespeur veel kracht en wijsheid hiero.
Jaa er stond druk 90 min enzo
Nou het ging echt soepel vandaag! We konden dus inderdaad gewoon al de bagage inchecken bij de balie (vind ik wel gek dat ze die info niet ergens vermelden, want overal stond dat je pas 2 uur voor vertrek kon inchecken). En daar was geen rij dus dat was heel fijn.
Toen security was echt maar 30-45 min. Was geen lange rij. Wel veel baby’s en kinderen in de rij dus dat geeft ook wel wat vertraging in de rij. En echt chill dat je geen elektronica of vloeistoffen meer uit je tas hoeft te halen.
Dus toen moesten we bijna 2.5 uur nog wachten voor vertrek maar dat ging best snel om.
Wat wel nog leuk was, dat je een trap af moet om bij de M gates te komen! Dat was even een uitdaging met veel handbagage en 2 kinderen maar alles is gelukt!
Dinsdag vloog ik om 6.45 vanaf Schiphol. We waren daar om 3.15, waren online al ingecheckt en om 3.30 waren we al door de security heen. Er waren nauwelijks mensen. Online stond dat het een piekdag was en het 90min zou duren bij de security maar dat viel dus heel erg mee.
We hadden alleen vertraging opgelopen vanwege personeels te kort waardoor we niet konden vertrekken en een tijdje in het vliegtuig hebben moeten wachten
Dit hadden wij ook idd. Het werd wel de dag van te voren al aangegeven dat er vertraging was. En in t vliegtuig hebben we ook zon 20 min langer moeten wachten omdat ze de bagage er nog in moesten doen. Was ook maar een man die dat deed arme man.
Iemand die wel eens zelfstandig door Egypte gereisd is? Ik zou graag in januari 10 dagen willen gaan, maar online zie ik vooral all-inclusives of mensen die een individuele rondreis hebben gedaan met een organisatie.
Ja ik ga naar best een mooi hotel in Malgrat de Mar. Niet mijn voorkeurslocatie maar ik kon gewoonweg niet én chille vluchttijden én goed weer én leuke locatie én een mooi hotel combineren. Dus ik heb een beetje toegegeven op de locatie met oog op het feit dat ik met een scootertje ook hele mooie baaitjes enzo kan opzoeken.
Ik heb nu mijn eerste diner alleen & ik vind het toch wel lastig. Ik ben nog een beetje zoekende
Omg ja!!! Haha wat vet dat je dit in 1x goed raad gewoon. Barca was ik ook nog van plan!
Ja ik heb dit gedaan, dat kan prima (ik was niet in m’n eentje trouwens). We hebben zelf een reisplan uitgestippeld en hotels geboekt, vrij last minute ook (met hierbij de kanttekening dat er toen weinig toeristen waren, was net na Arabische Lente). We deden Caïro - White/Black Desert - Luxor - Aswan - Caïro (in 2-3 weken, 10 dagen lijkt me wat krap voor deze route). Het enige dat we wel hebben geboekt is de woestijntrip, hebben we ter plekke gedaan bij een organisatie (geen idee meer hoe die heette maar er zijn er vast meerdere). De White en Black Desert-trip is echt een enorme aanrader, heel bijzonder. Je zou ook nog kunnen overwegen om een Nijlcruise te doen voor een aantal dagen, zelf niet gedaan maar leek me wel leuk (en zo kun je ook verschillende tempelcomplexen bezoeken).
Niet echt rondgereisd, maar wel paar dagen Caïro gedaan en toen paar dagen Alexandrië. Trein is heel goedkoop en kan je online van tevoren boeken. Taxi of Uber (Kareem) werkt ook prima.
Verder heeft deze jongeman rondgereisd in Egypte, vind het wel een leuk verslag: Indigo traveller - meerdere vlogs
Het hotel is echt geweldig! Ik ben best wel een luxe poes en in mijn element haha. Ik besef nu pas dat adult only ook echt betekent geen kinderen (joh), ik dacht vooral aan de feestende pubers welke geweerd worden op deze manier.
—————————————————————
Oké vraagje: hoe doe je het met je spullen (pinpas & telefoon met name) als je op het strand wil gaan zwemmen terwijl je alleen op vakantie bent?
Verstoppen in kleding enzo.
Zoiets
Thanks voor de tips! Die zonnebrand fles is echt top, helaas komt hij iets te laat. Maar misschien bestel ik hem wel alsof als ik terug in NL ben, altijd handig om te hebben. Voor nu durf ik het wel aan om
Te zwemmen want het is erg rustig en heb veel overzicht. Wel had ik een helder moment en heb ik mijn doosje tampons meegenomen en daar onderin mijn pinpas gestopt. En ik heb mijn portomonnee met bullshit pasje gewoon in mijn tas gelaten, mochten ze snel graaien en die meenemen hebben ze nog steeds precies niks
@Oprah ik zal aan het eind van de vakantie wel een review geven en evt foto’s. Ik heb namelijk pas net echt mijn eerste nacht erop zitten. Maar je hebt sowieso 1x een gratis Spa bezoek inclusief & waar ik ook wel lekker op ga is de nespresso koffie bij het ontbijt
Mijn broertje vorige week naar caïro en alexandrië. Hij heeft alles gewoon zelf geboekt en geregeld en alles ging goed. Hij vond alles goed geregeld, niet te duur en het eten lekker en weer goed. Dus erg positief
Ik heb wel goede ervaringen met surfschool in Peniche
Wauw, Black and White desert ziet er heel mooi uit. Shit, 10 dagen is maar zo kort eigenlijk… Maar goed om te horen dat het zo goed was bevallen!
Niet een tip voor Fuerteventura en Ericeira, maar wel voor San Vicente, Noord-Spanje. Ik weet niet of je van longboarden houdt? Maar in die baai kan je vaak heel chill longboarden omdat de golven vrij lang en mellow zijn.
Zij bieden voor zowel beginners als gevorderden vakanties aan. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wel goede dingen over gehoord.
Single Fin Surf Travel