Reizen / Vakantie #2

Ik heb hier geen ervaring mee, maar heb toevallig vorige week een boek gelezen (Perron Europa) waarbij er ook vanuit Nederland naar Italië werd gereisd, maar dat was naar Sicilië (via Milaan en Rome). Misschien hebben ze op hun instagram @railtripping of de website tips?

1 like

Ik was er een paar weken geleden en het is inderdaad geen mega leuke stad nee. Ik was er toen 3 dagen en dat was echt veel te veel. Voor een dagje is het best oké, maar behalve een rondje lopen door de stad langs de bezienswaardigheden is er niet veel te doen want het is echt ontzettend klein.

3 likes

Ja 1 dagje wandelen of een museum kan altijd. We neigen alsnog naar Bratislava want we zijn er allebei niet geweest en in Wenen wel. Misschien gewoon alle 3 haha.

1 like

ik ga volgend weekend naar parijs, heb al allemaal restaurants enz opgeslagen, maar weet iemand een leuke plek waar je een beetje kan dansen? niks heel ingewikkelds geen underground technobunkers ofzo, maar een bar dancing (of wat is de normale term ervoor)? oja en ik verblijf in le marais dus daar een beetje in de buurt ofzo

Je kan vanuit wenen heel makkelijk een dagje naar bratislava met de boot over de donau, voor een dag een aanrader vind ik! Heb je twee in een.

4 likes

Wij zijn een keer beland in Le Mauri 7, was leuke drukke bar waar later op de avond gedanst werd. Beetje jaren 80 muziek. En toen met een stel fransen mee naar La Casbah, was best wel een leuke club onderin een restaurant (waren we ook echt de enige niet-fransen)

2 likes

Mexico

2 likes

Rue de lappe is echt een uitgaansstraat, daar zou je als het goed is wel wat moeten vinden

1 like

Santa giulia Corsica, Sicilie, Sardinie (la pelosa o,a.), Griekenland, Cyprus, Kaapverdie, Z-Afrika

4 likes

Oost Afrika? Mauritius, Seychellen, Tanzania/Zanzibar etc.

2 likes

We hebben eindelijk geboekt om naar het geboorteland van mijn schoonmoeder (Trinidad & Tobago) te gaan. Ze gaat zelf ook mee en dat is zo bijzonder! Ik heb inmiddels 7 jaar een relatie met mijn vriend en we hebben het er al jaren over en mijn schoonmoeder verteld altijd de meest fantastische verhalen over het eiland dat ik echt zo enorm benieuwd ben. Er komt ook allemaal familie uit Canada en de VS (die daar wonen) in de tijd dat we er zijn dus ben echt mega excited om iedereen in het echt te ontmoeten ipv via FaceTime!

31 likes

Geen antwoord op je vraag, want ik ben gaan vliegen. Maar puglia :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:
Ik ben 2 weken geweest afgelopen zomer en was wel veel geld kwijt. We betaalden meestal minimaal 100 euro per nacht

1 like

Ik zag t laatst op tiktok een goedkope versie van hutje in t water voorbij komen, dacht in europa. Maar weet niet meer waar, dus daar heb je niks aan :joy:

2 likes

Azoren! Misschien niet nu. Maar wel prachtig en beter betaalbaar dan Malediven.

Omg guys ik ontplof bijna van blijdschap, dit weekend London en daarna is eindelijk de Lapland trip!

Overigens herken ik het heel erg @anon4775214 dat je overal wel naartoe zou willen. Dat zou ik ook daadwerkelijk doen als geld geen rol zou spelen. En ik heb super goede tips van meiden gehad hier op het forum en ik neem het dan ook veel sneller aan ofzo dan random blogje op het internet dus ik begrijp de vragen hier zeker. Je geeft ook vaak op anderen leuke en nuttige comments dus het is niet dat zij 902982 vragen stelt en dan verder niks.

6 likes

Misschien kun je volgend jaar ook gaan als je nu naar stranden gaat.
Het is echt tering duur denk dat ik dit nooit meer kan betalen haha.

1 like

Jaloers!! Hoe lang ga je naar Lapland, wat ga je er doen en bij welke organisatie heb je het geboekt?

2 likes

Wij vliegen zondagochtend vanuit London met Easy jet en hebben enkel het hotel geboekt. Vrijdagmiddag vliegen we weer terug naar London. We willen pas last minute beslissen welke tours we willen doen en wanneer omdat je bij sommige afhankelijk van het weer bent. Ook wil ik dan via de aurora apps beslissen wanneer we een aurora tour doen.

Nu is het niet zo koud in Rovaniemi maar ik was bang dat als het -30 was geweest ofzo dat ik dan niet op een snowmobile tocht zou willen bijv. Of als het zou dooien (lol) dan kun je niet ijsklimmen. Dus we beslissen het de dag zelf, heb in alle facebook groepen gezien dat dat ook prima kan.
Enkel de hotels of huisje oid moet je echt niet last minute reserveren, het is of uitverkocht of zowat onbetaalbaar.

@Maurice denk dat dit het antwoord is haha

1 like

Dit bedoel ik bijv met app. Wil dan niet een tour van 250 euro boeken wanneer de kans laag is

Ik ben niet @chasingrainbows maar ik ben twee keer in Noord finland geweest en het was beide keren zo’n 800-900 euro. De eerste keer was met een studietrip dus toen heb ik zelf niet geboekt, de tweede keer was ik een week zelf en toen waren we met 2 mensen dit kwijt (heb de afrekening in excel nog haha):

380 aan airbnb, 390 interrail ticket + nachttrein (wij hebben de santa claus expres genomen van helsinki naar rovaniemi, vanaf daar met de bus naar Levi = 120), 2 dagen skipas en skihuur 290, activiteiten (ijsvissen, snowscooter, langlaufen, hondenslee) 650.

Dus in totaal zo’n 1850 euro samen! Echt duur maar was wel onvergetelijk! Aurora tocht hebben we gewoon zelf gedaan door op een goede nacht naar de top van de heuvel te lopen.

3 likes

380 airbnb is echt een goede prijs! Dat is nu eerder per kamer per nacht :sleepy: Die trein had ik ook graag willen nemen maar anders hadden we echt weinig tijd daar…
Ben je op stap gegaan daar? Ik zie het niet voor me nog how ik het qua kleding moet doen.

2 likes