Reizen / Vakantie #2

Waarom wil je dan toch gaan ipv kiezen voor een ‘veiligere’ bestemming? Oprechte vraag, ik ben benieuwd wat je beweegredenen dan zijn.

2 likes

Ik zeg toch ook niet dat het raar is? Ik stel gewoon een vraag uit interesse.

1 like

Oh wel heel gaaf denk ik! En ik begrijp het dilemma ook wel; het ziet er allemaal prachtig en superinteressant uit maar je hoort ook alle negatieve verhalen over ziek worden, vervuiling en alle hectiek en zo. Ik ben benieuwd hoe je het ervaart.

Misschien is het al genoemd, maar 3opreis is dit seizoen in India geweest. Leuk voor wat inspiratie! Zij heeft een aantal keer een tour gedaan met mooie organisaties, misschien leuk om naar te kijken.

3 likes

Iemand tips voor Oslo?:grimacing:
@Pantalones @lijnewiets @Eileen @Junebug85 @Xiomara @Quinoa

2 likes

Ola, ik ga morgen naar Lissabon en heb met de zoekfunctie al tips gezocht, maar kon niet veel vinden. Dus heeft iemand aanraders, vooral voor lunch/brunch, leuke wijken met niet de standaard winkels, activiteiten om in je eentje te doen of andere leuke plekken?

Museu Coleção Berardo als je van moderne kunst houdt
Flor da Laranja - Marokkaans restaurant, heel knus en megalekker, superlieve eigenaresse ook!

3 likes

Als je de mogelijkheid hebt dan zou ik naar de moskee in Abu Dhabi gaan!

En de 2e dag zou je dan naar de souk enz (het oude deel) kunnen gaan, miss een stukje varen over het water en naar de Burj Khalifa.

3 likes

Net als New York zouden veel restaurants niet overleven als ze niet goed waren, ken echt weinig slechte tentjes daar.
Voor ontbijt/lunch ben ik fan van The Sum Of Us, voor lokaal eten Arabian Tea House.
Bezienswaardigheden inderdaad de Sheikj Zayed Moskee😊

1 like

Oja en volgens mij heeft Brunch & Cake daar nu ook locaties🤤

1 like

Ik zou ook naar de Burj Khalifa en fontein gaan en als je er tijd voor hebt een uitstapje naar de woestijn. Dat vond ik zelf heel vet. Het oude deel was ook interessant om te zien.

1 like

Qua eten vooral naar Deira gaan, bijvoorbeeld Qwaider al Nabulsi en Samadi Sweets in Al Murraqabat Street (voor falafel mahsi, musakhan, kunafa, karabij en bukaj). Vooral die falafel is zoooo lekker. Sowieso vond ik Deira leuker dan Jumeirah of Dubai Marina, maar ik was er zeven jaar geleden dus er is ongetwijfeld ook veel veranderd.

1 like

Ik vond de botanische tuin leuk. Ze zijn hem wel aan het opknappen en sommige dingen zijn wat vergane glorie, maar over het algemeen mooie planten.
En daarna kan je pasteis de nata eten in Belem, dat is daar vlakbij.

1 like

Tochtje naar de woestijn was heel standaard toeristisch maar vond ik wel leuk. Weet nirt of je into attractieparken bent, maar die zijn ook heel tof en best rustig dus kan je zo doorheen. Ik vond ook ‘oud’ dubai leuk, werden wel constant nagestaard als 2 vrouwen. Volgens mij hebben we heel lekker gegeten bij Beit al Kell en de namdos in de grote mall bij de Burj heeft heel leuk uitzicht op de show daar.

1 like

7 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Engeland-topic

Ik was pas met een rugzak op citytrip en had hem ingepakt met de packing cubes die ik ook gebruik in mn koffer. Ik vond het fijn werken (normaal zakt alles naar beneden en wordt het bij mij een rommelige boel).

Ik heb een set van de decathlon maar ze verkopen ze ook bij de hema en anwb;

https://www.decathlon.nl/p/set-met-3-opbergtassen-voor-backpacken-travel/_/R-p-303058

2 likes

Multifunctionele dingen meenemen. Ik heb een handdoek die ook kan als een sjaal en dekentje en kussensloop en en en. En packing cubes of oprollen.

2 likes

Vermoed dat haar schoonfamilie wel handdoeken enz heeft.

1 like

Ligt er aan hoe lang je gaat, maar vooral je gewoon afvragen wat je nou echt nodig hebt. Heb je echt een extra broek nodig als je drie dagen gaat? Of moet je echt full face make-up? Ik ben net terug van twee nachten weg en had twee onderbroeken, twee paar sokken, een extra trui en alleen de toiletartikelen mee die ik écht nodig had, zoals deo, lenzenspullen, mascara, dagcreme, haarborstel en tandenborstel en tandpasta. Alles in kleinverpakking. Ik had expres mijn dunste pyjama ingepakt. En verder natuurlijk een boek, een waterfles etc. Ik vind reizen met alleen een rugzak zoveel fijner als het korte tripjes zijn.

Vergeet ook niet dat je ook gewoon veel kan kopen ter plaatse.

2 likes

Ik zou die doek alsnog meenemen :joy: dat is echt naast mn paspoort en pil het enige wat op elke vakantie meegaat