Ik ga altijd naar les pinces voor steak and lobster en doe brunch bij 5 pailles en immersion paris.
Ik vond Delhi zelf een heel leuke stad, maar ik was daar met leuke mensen dus wellicht bevooroordeeld. Jaipur niet geweest en Agra alleen om de Taj Mahal te bezoeken. Verder is er ook praktisch niks te doen dus ik raad Agra niet meer dan 1 dagje aan. Delhi is wat moderner, maar (zeker ās avonds) ook niet super veilig en Agra is mega toeristisch met veel opdringerige mensen die iets willen verkopen. Als vrouw alleen zou ik het echt niet doen. Je redt jezelf uiteindelijk vast wel, maar ik denk dat je ervaring er niet leuker op wordt. De Taj Mahal zien vond ik wel fantastisch, maar ik was daar de attractie (Europese vrouw, blond haar) en mensen stonden in de rij voor een foto. Daar is ook echt heel veel smog. Delhi ook wel, maar iets minder. Alhoewel je het wel letterlijk in je keel voelt ofzo? Het klinkt misschien nu negatief, maar ik vond India fantastisch. Wat een ervaring, maar zoān enorm andere wereld dat is echt ongelooflijk. Ik ben nu een paar weken terug en nog steeds aan het verwerken volgens mij wat ik gezien heb allemaal
Ik sluit me aan bij @Twijfelkont. Voor mij inmiddels wel alweer 6 jaar geleden dat ik er ben geweest, heb precies die reis gedaan die jij omschrijft daar. Maar als vrouw alleen zou ik het echt niet doen. Ik was samen met een vriendin, maar heb me bij vlagen echt wel onveilig gevoeld.
Het is wel echt een mooie ervaring, ben blij dat ik het heb gedaan. Maar je vooroordelen kloppen ook wel echt. Vooral op de toeristische plekken maken mannen de hele tijd fotos van je en ze staren, willen met je op de foto, etc. Dit is niet een reis die je even leuk alleen maakt denk ik.
Ik kan echt heel veel over India zeggen maar samenvattend vond ik het intens: intens tof, intens heftig (tot huilen aan toe wegens overprikkeling van iedereen die ongevraagd aan me zat te āaaienā). Ik vond het zuiden het allermooiste, gebied rondom Kerela, en de mensen daar het liefste & meest relaxtā¤ļø
@Janniebeton hahaha dat is https://instagram.com/snackiesong Parijs is echt mān tweede huis
Vind trouwens Palais de Tokyo, foundation Louis Vuitton, bourse de commerce en musee dāart moderne aanraders qua musea
Ik heb een half jaar in India gewerkt en in mijn eentje veel rond gereisd in de weekenden. Het was intens, vermoeiend maar tegelijk ook waanzinnig mooi. Ik heb me vaak ongemakkelijk gevoeld en soms wel wat onveilig. Voornamelijk als ik bijvoorbeeld alleen liep op het strand en er was even niemand in de buurt, maar verderop wel een man die me in de gaten hield. Of wanneer ik alleen in een taxi stapte en de chauffeur te geĆÆnteresseerd was in mij als Europese vrouw. Voornamelijk de drukte opzoeken dus en al helemaal niet in het donker alleen op straat lopen.
Als je de optie hebt zou ik samen gaan, en zo niet dan is het als vrouw alleen ook prima te doen als je sterk in je schoenen staat en je goed inleest. Het kost alleen veel energie, dus het kan fijn zijn om dat met iemand te delen, maar ik zou het zo over doen.
Net zoals @VanderWoodsen vond ik zuid India ook het mooist. Het is daar allemaal iets gemoedelijker dan het noorden, en naar mijn idee ook wat schoner.
Al heb ik geen traditionele rondreis gedaan door India, dus over die route kan ik niets zeggen. Wel Delhi en Agra (Taj Mahal) los bezocht en dat vond ik wel de moeite waard. Het mooiste gebied vond ik Ladakh in de Himalaya, maar aangezien je ook naar Nepal gaat krijg je die waanzinnige ervaring al mee.
Waarom wil je dan toch gaan ipv kiezen voor een āveiligereā bestemming? Oprechte vraag, ik ben benieuwd wat je beweegredenen dan zijn.
Ik zeg toch ook niet dat het raar is? Ik stel gewoon een vraag uit interesse.
Oh wel heel gaaf denk ik! En ik begrijp het dilemma ook wel; het ziet er allemaal prachtig en superinteressant uit maar je hoort ook alle negatieve verhalen over ziek worden, vervuiling en alle hectiek en zo. Ik ben benieuwd hoe je het ervaart.
Misschien is het al genoemd, maar 3opreis is dit seizoen in India geweest. Leuk voor wat inspiratie! Zij heeft een aantal keer een tour gedaan met mooie organisaties, misschien leuk om naar te kijken.
Ola, ik ga morgen naar Lissabon en heb met de zoekfunctie al tips gezocht, maar kon niet veel vinden. Dus heeft iemand aanraders, vooral voor lunch/brunch, leuke wijken met niet de standaard winkels, activiteiten om in je eentje te doen of andere leuke plekken?
Museu Coleção Berardo als je van moderne kunst houdt
Flor da Laranja - Marokkaans restaurant, heel knus en megalekker, superlieve eigenaresse ook!
Als je de mogelijkheid hebt dan zou ik naar de moskee in Abu Dhabi gaan!
En de 2e dag zou je dan naar de souk enz (het oude deel) kunnen gaan, miss een stukje varen over het water en naar de Burj Khalifa.
Net als New York zouden veel restaurants niet overleven als ze niet goed waren, ken echt weinig slechte tentjes daar.
Voor ontbijt/lunch ben ik fan van The Sum Of Us, voor lokaal eten Arabian Tea House.
Bezienswaardigheden inderdaad de Sheikj Zayed Moskeeš
Oja en volgens mij heeft Brunch & Cake daar nu ook locatiesš¤¤
Ik zou ook naar de Burj Khalifa en fontein gaan en als je er tijd voor hebt een uitstapje naar de woestijn. Dat vond ik zelf heel vet. Het oude deel was ook interessant om te zien.
Qua eten vooral naar Deira gaan, bijvoorbeeld Qwaider al Nabulsi en Samadi Sweets in Al Murraqabat Street (voor falafel mahsi, musakhan, kunafa, karabij en bukaj). Vooral die falafel is zoooo lekker. Sowieso vond ik Deira leuker dan Jumeirah of Dubai Marina, maar ik was er zeven jaar geleden dus er is ongetwijfeld ook veel veranderd.
Ik vond de botanische tuin leuk. Ze zijn hem wel aan het opknappen en sommige dingen zijn wat vergane glorie, maar over het algemeen mooie planten.
En daarna kan je pasteis de nata eten in Belem, dat is daar vlakbij.
Tochtje naar de woestijn was heel standaard toeristisch maar vond ik wel leuk. Weet nirt of je into attractieparken bent, maar die zijn ook heel tof en best rustig dus kan je zo doorheen. Ik vond ook āoudā dubai leuk, werden wel constant nagestaard als 2 vrouwen. Volgens mij hebben we heel lekker gegeten bij Beit al Kell en de namdos in de grote mall bij de Burj heeft heel leuk uitzicht op de show daar.