Reizen / Vakantie #2

Ik zou ook naar de Burj Khalifa en fontein gaan en als je er tijd voor hebt een uitstapje naar de woestijn. Dat vond ik zelf heel vet. Het oude deel was ook interessant om te zien.

1 like

Qua eten vooral naar Deira gaan, bijvoorbeeld Qwaider al Nabulsi en Samadi Sweets in Al Murraqabat Street (voor falafel mahsi, musakhan, kunafa, karabij en bukaj). Vooral die falafel is zoooo lekker. Sowieso vond ik Deira leuker dan Jumeirah of Dubai Marina, maar ik was er zeven jaar geleden dus er is ongetwijfeld ook veel veranderd.

1 like

Ik vond de botanische tuin leuk. Ze zijn hem wel aan het opknappen en sommige dingen zijn wat vergane glorie, maar over het algemeen mooie planten.
En daarna kan je pasteis de nata eten in Belem, dat is daar vlakbij.

1 like

Tochtje naar de woestijn was heel standaard toeristisch maar vond ik wel leuk. Weet nirt of je into attractieparken bent, maar die zijn ook heel tof en best rustig dus kan je zo doorheen. Ik vond ook ‘oud’ dubai leuk, werden wel constant nagestaard als 2 vrouwen. Volgens mij hebben we heel lekker gegeten bij Beit al Kell en de namdos in de grote mall bij de Burj heeft heel leuk uitzicht op de show daar.

1 like

7 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Engeland-topic

Ik was pas met een rugzak op citytrip en had hem ingepakt met de packing cubes die ik ook gebruik in mn koffer. Ik vond het fijn werken (normaal zakt alles naar beneden en wordt het bij mij een rommelige boel).

Ik heb een set van de decathlon maar ze verkopen ze ook bij de hema en anwb;

https://www.decathlon.nl/p/set-met-3-opbergtassen-voor-backpacken-travel/_/R-p-303058

2 likes

Multifunctionele dingen meenemen. Ik heb een handdoek die ook kan als een sjaal en dekentje en kussensloop en en en. En packing cubes of oprollen.

2 likes

Vermoed dat haar schoonfamilie wel handdoeken enz heeft.

1 like

Ligt er aan hoe lang je gaat, maar vooral je gewoon afvragen wat je nou echt nodig hebt. Heb je echt een extra broek nodig als je drie dagen gaat? Of moet je echt full face make-up? Ik ben net terug van twee nachten weg en had twee onderbroeken, twee paar sokken, een extra trui en alleen de toiletartikelen mee die ik écht nodig had, zoals deo, lenzenspullen, mascara, dagcreme, haarborstel en tandenborstel en tandpasta. Alles in kleinverpakking. Ik had expres mijn dunste pyjama ingepakt. En verder natuurlijk een boek, een waterfles etc. Ik vind reizen met alleen een rugzak zoveel fijner als het korte tripjes zijn.

Vergeet ook niet dat je ook gewoon veel kan kopen ter plaatse.

2 likes

Ik zou die doek alsnog meenemen :joy: dat is echt naast mn paspoort en pil het enige wat op elke vakantie meegaat

Wij overwegen om in de kerstvakantie naar Londen te gaan. Hebben jullie nog leuke tips of misschien wel andere leuke steden om een stedentripje te maken? We hebben wel 2 kinderen bij ons van 7 en 5 jaar. Kan met de auto, vliegtuig, boot, trein etc. Parijs, Berlijn etc. wel gezien nu.

Daar is echt een heel eigen topic voor vol met tips.

1 like

York of Brugge?

3 likes

Dank voor de tip, daar waren we al wel een beetje achter inderdaad haha! We hebben geen specifiek budget dus staan overal voor open.

En @moskou ook bedankt, ik ga daar eens kijken. Ik plaatste het meer hier omdat ik nog niet helemaal zeker ben of we wel naar Londen willen. Ik ben er nog nooit geweest dus geen idee of het de moeite waard is of dat we toch voor een andere (Europese) stad gaan.

Ik wil graag goed kunnen shoppen, eten, struinen in de stad, mooie plekken bezoeken etc. En een beetje kindvriendelijk (als in goed openbaar vervoer, wat leuke activiteiten voor kids) zou ook fijn zijn.

1 like

Wees je bewust van alle stakingen (vooral die van de grensbewaking lijkt me vrij problematisch)

3 likes

Paspoort is noodzakelijk sinds Brexit!!
Daar vergissen veel mensen zich nog in. :relaxed:

3 likes

Ik ben opzoek naar winterzon voor januari. Kaapverdie en Egypte staan op de nominatie. Echter ben ik ooit in feb/maart naar Egypte geweest en waaide het flink, zwembadwater te koud etc. Dus ik vrees dat Egypte toch afvalt (alhoewel het qua prijs de helft scheelt. Iemand de tip voor een zonzekere plek met verwarmd buitenzwembad, max 6 uurtjes vliegen en kindvriendelijk? Of ervaringen met Egypte en/of Kaapverdie in Januari?

Edit: relaxvakantie trouwens, hoeven geen spannende excursies te doen :sweat_smile:

Kaapverdie in november was goed! Wel staat er wind en als de zon weg is koelt het dan af. Misschien nog Gambia ? Jordanië is ook niet zover vliegen maar weet niet wat de temperatuur dan is daar

1 like

Jordanie is nu ook gewoon koud en niet echt een relax vakantie. Miss is Dubai een optie? Is 6 uurtjes vliegen. Volgens mij heb je in een stad boven dubai nog wat meer rust ook en hele all inclusive resorts die best te betalen zijn.

Ik ben in februari in Gambia geweest en dat was megalekker weer, heb hele dagen op 't strand gelegen.
Afgezien van het weer vind ik Gambia verder alleen geen aanrader.

2 likes