Wat tof! Even reageren op een oud bericht hoor, maar ik zit ook te kijken naar deze combinatie, of wellicht alleen Jordanië. Ik lees wel allemaal dingen over de grensovergang van Israël naar Jordanië dat je ‘zelf moet lopen’ en dat gidsen daar niet in de buurt mogen komen enzo en ik denk alleen maar ??. Vond je destijds de grens overgaan daar ‘raar’ of ‘eng’ of valt dat allemaal wel mee?
Nou ik had die dingen vooraf ook gelezen dus kneep ‘m best een beetje, maar wij zijn uiteindelijk zelf de grens overgestoken en het was toen heel goed te doen! Vanuit Jeruzalem hebben we toen een gedeeld busje genomen naar een van die grensovergangen, volgens mij was het de King Hussein bridge. Daar vooraan worden alle paspoorten al verzameld en door de chauffeur even aan een bewaker ofzo afgegeven. Je krijgt ‘m dan wel terug geloof ik. Daar eenmaal daarna aangekomen moet je op een gegeven moment dat busje uit want dan kun je idd niet verder, maar dan sta je al wel bij een gebouwtje. Vanaf daar moet je dan in een andere bus die je letterlijk dan door het gebied over de grens rijdt en daar eenmaal weer aangekomen moet je ergens nog je paspoort allemaal afgeven en die checken zij dan achter een balie (oid. vond het echt een beetje spannend maar daarna gaan ze daar heel hard alle namen van de mensen roepen en dan kun je hem weer aannemen van iemand). En als je dan zo’n Jordan pass hebt dan kom je daarna eigenlijk vrij gemakkelijk binnen! Dit was wel ik 2019. Al met al vond ik de verhalen vooraf spannender dan het daadwerkelijk was, ging best goed. En er zijn meer mensen die dit doen dus je bent nooit alleen, je gaat dan best automatisch met de stroom mee de goede richting op. Oké heel lang verhaal kort, achteraf viel het me mee! Maar voelde wel een beetje gek om op zo’n manier een grens over te steken want wij zijn dat hier natuurlijk helemaal niet zo gewend
Ohja dat soort dingen lijken me inderdaad spannend haha. We zijn het ook niet gewend natuurlijk, strenge grenscontroles.
Ik ben naast Kaapverdie midden en eind januari ook naar Israel (oa Eilat) & 2x naar Marokko geweest; alle keren heerlijk weer gehad toen! Rond de 25 graden en elke dag blauwe lucht & zon op beide bestemmingen. Dat is ook <6 uut vliegen.
Was je nog geweest toen?
Er kwamen wat (negatieve) reacties nav jouw vraag of Marrakech leuk is in je eentje. Dat snap ik wel….
Nu ben ik van plan om met iemand anders te gaan maar:… is het überhaupt een aanrader?
Of is het leuk, de Medina/Bazar maar verder niet veel te doen/zien?
Ben je op Sal geweest? Zo ja, heb je toevallig nog een goede tip voor accomodatie?
Ja ben ik ook geweest! In 2013. Vond dat zelf het meest ‘saaie’ eiland maar wel lekker zonzeestrand, met een hele blauwe zee. Wij zaten in een heel leuk & charmant kleinschalig hotelletje gerund door een lokale familie - hou niet van resorts -, het heette de la Luz maar als ik daar nu op google krijg ik een heel ander nieuw hotel dus mogelijk is het weg… Jammer.
Ik ben er vroeger vaak geweest, maar nu al een tijdje niet meer (laatste keer in 2019) en dingen veranderen snel in Marrakech dus ik weet niet hoe het er nu precies is. Maar ik vind het obv mijn ervaringen wel een enorme aanrader. Ja het is mega toeristisch, maar het is een compleet andere wereld waar je je in kan onder dompelen.
Als je gaat zou ik een riad in de Medina aanraden en wellicht biedt de accomodatie wel tours aan. Ik zou sowieso beginnen met een guided tour om de stad een beetje te leren kennen, anders verdwaal je waarschijnlijk en word je opgelicht als je de weg terug probeert te vinden algemene aanraders: kookworkshop volgen, lekkere hamam boeken; bijv hamam de la Rose (en daarna koffie drinken bij Bacha), afhankelijk van hoelang je gaat een tripje naar de bergen maken.
Ah dat klinkt heel leuk, jammer dat het er wss niet meer is.
Ik wil graag half maart in mijn eentje naar Vietnam. Nu zag ik tickets voor een redelijke prijs van Cathay Pacific. Hier heb ik vaker mee gevlogen en heb ik goede ervaringen mee. Het leuke aan Cathay is dat je een stopover kunt boeken in Hong Kong. Daar zou ik aan het einde van de rnog een paar dagen heen willen om de reis af te sluiten.
Maar toen bedacht ik me de corona maatregelen… dus even wat research gedaan. En het blijkt dat de belangrijkste corona maatregelen sinds kort zijn losgelaten. Wel moet je, voordat je aankomt in Hong Kong een formulier invullen en word je op het vliegveld getest, maar daarna mag je gaan en staan waar je wil (terwijl je de uitslag pas later krijgt, maar oké)Het grote nadeel vind ik wel dat je bij Cathay verplicht bent om een mondkapje te dragen tijdens de vlucht en dat je overal je mondkapje moet dragen in HK ook buiten. Dat vind ik wel echt minder… zeker in de warmte. Maar het spannendste vind ik nog de vraag of de maatregelen niet weer aangescherpt gaan worden…aangezien de besmettingen in China weer explosief stijgen. En wat dan…
Zit me nu heel erg af te vragen of ik het risico zal nemen. Via andere maatschappen zijn de tickets ook weer een stuk duurder. En ik vind het wel echt heel leuk om weer naar HK te gaan. Wat zouden jullie doen?
Dank voor je reactie. HK heeft op dit moment code groen, wat betekent dat het veilig is om naar toe te gaan (NL is bijv. ook code groen). En HK hoort officieel wel bij China, maar is eigenlijk een apart land… maar in China stijgt het aantal mensen met corona momenteel behoorlijk… en ik ben een beetje bang dat dat misschien ook doorschiet naar HK, maar wie weet valt dat mee
Ja dat is een goeie. Ik ga dat even checken inderdaad! Thanks
Het is een heel leuk idee idd! Ik zou de stopover sowieso op de terugweg doen maar dat was je al van plan volgens mij. Verder zou ik goed in kaart brengen wat de gevolgen zijn mocht je positief getest worden in HK. Mag je gewoon in je hotel uitzieken? Na hoeveel dagen mag je weer vliegen? Dekt je reisverzekering of wellicht verzekering van Cathay Pacific de extra verblijfskosten en omboeken van het ticket in dat geval? En idd, als je je ticket later nog gemakkelijk kan wijzigen en de stopover skippen zou dat helemaal ideaal zijn. Want hoe het zich gaat ontwikkelen in China/HK is erg onzeker op het moment.
Thanks voor je antwoord! Goed idee om dat even goed uit te zoeken inderdaad. Dat ga ik doen.
Het lijkt me ook echt niet chill om daar vast te zitten… Had er ook gewoon even niet bij stil gestaan dat ik zelf ook nog ziek kon worden. Het is helemaal uit mijn systeem, corona
Hoe lang is quarantaine daar?
Iemand tips uit ervaring voor een leuk vakantiepark of camping (wel met huisjes) in Frankrijk? Voor met een baby van 9 maanden. Het liefst met een zwembad, bij een leuk dorpje in de buurt, mogelijkheid tot leuke lange wandelingen. En niet ál te ver rijden (dus niet zuid-frankrijk).
Ja ik las dat als je het hebt je in je hotel moet blijven totdat je 2 dagen op rij negatief test. Uit ervaring weet ik dat dat best een tijdje kan duren
Oei, wel 8 weken volgens mij! Tja, ik zou t er niet op wagen. Tegenwoordig dekt de verzekering dit niet meer (toch?). Dan wordt het een duur tripje. HK loopt niet weg.
Wow 8 weken is wel heel lang! Ja je hebt gelijk. Ik ga het er maar niet op wagen
hehe ik zoek tips voor Porto
heb de zoekfunctie al uitgeplozen maar helaas niet veel te vinden