Rugzak mee en de camino lopen naar Santiago!
Wel eerst even brunchen bij Zenith en dineren bij Monteen(isrealish).
Rugzak mee en de camino lopen naar Santiago!
Wel eerst even brunchen bij Zenith en dineren bij Monteen(isrealish).
omg monteen ziet er goddelijk uit
Eten bij Ricotta! En Base voor cocktails.
Jaaa, is het ook! Ik heb daar polenta met paddenstoelen en popcorn gegeten en het zat in mijn top 5 van gerechten ooit! Ik kon de saus niet plaatsen, maar echt super lekker.
Simpele kaart, maar zo lekker en de inrichting ziet er ook erg leuk uit!
Lol, helaas niet veel te vinden. Hierbij de dump van de berichten die ik in oktober vond op het forum toen ik naar porto zocht:
Porto:
Do Notre cafƩ voor ontbijt of lunch
Bacalhoeiro (of een van de restaurants aan die kant van de stad, aan het water met uitzicht op het andere deel). Heb daar heerlijke vis gegeten. Een rondleiding in een van de porthuizen is ook leuk als je toch aan die kant bent
FƔbrica Nortada: een hippe brouwerij met lekkere biertjes
Noshi
ā
slenteren langs de Ribeira kade en de Pont Luiz I brug over
ontbijten bij Zenith, was er altijd druk en heerlijk voedsel
eten bij restaurant Bacalhau, ze hebben daar een gerecht met bacalhau en rijst en limoen en koriander, een soort risotto, echt mega lekker
met tram 1 naar het strand
street art tour via With Locals
naar SaƵ Bento treinstation voor de mooie azujelos (tegeltjes)
boekwinkel Livraria Lello in - schijnt J.K. Rowling te hebben geĆÆnspireerd voor Harry Potter. Mooie winkel maar als er een te lange rij is dan zou ik deze overslaan, zonde van je tijd om te wachten
wij hadden niet echt mooi fietsweer dus wij hebben geen fietstour gedaan maar als je de kans hebt, dan zou ik
ā
Als je van moderne kunst houdt is het Serralves museum heel leuk. Ik vond het echt fantastisch, ook omdat er op dat moment een hele goede expositie was maar ze hebben altijd mooie dingen. Er omheen is ook een tuin/park. Het is wel een stukje uit de stad maar ik vond het echt de moeite waard.
Verder vind ik dat je bij Da Terra ook heel lekker kan eten. Ze hebben de hele dag door een vegetarisch buffet, alles is vers, gezond en je hebt keus uit veel verschillende dingen. Ze hebben ook super lekkere taart. 's Middags kan je er onbeperkt je bord op scheppen voor 7 euro.
Je kan trouwens ook heel makkelijk fietsen huren, mocht je geen zin hebben in een tour. Door een (klein) deel van Porto lopen zelfs fietspaden, zo kan je een heel stuk langs de kust fietsen naar bijvoorbeeld Parque da cidade. Als je even genoeg van de stad hebt (en het weer is goed) is dat best lekker.
ā
Eten bij La Ricotta, heeeeeel goed Italiaans eten en niet heel duur.
Cocktails drinken en dansen bij Porto Tonico
Cocktails drinken bij Base, zit in een park, chille muziek en sfeer (wel hippe mensen haha). Maar hele goede cocktails voor weinig geld!
Tapas eten bij Tapas & Friends
Ontbijten bij Zenith (gaat iedereen heen volgens mij, staat altijd een rij maar je bent snel aan de beurt en het eten is lekker en VEEL)
ā met dank aan alle forummers want weet niet meer wie wat heeft gepost
ah vast de verkeerde zoektermen gebruikt dan, kwam alleen maar dingen van Lissabon tegen haha
maar thanks!
Nog een aanrader voor restaurants is Boa Boa. Een hip aziatisch restaurant met verschillende gerechten, zoals je op veel plekken hebt, maar wel erg lekker en ze hadden een warm nagerechts van zwarte sesamsaus met zachte warme ricecakes en dat was 10/10!
Die laatste tips zijn van mij denk ik haha
Iemand ideeƫn voor een orginele rondreis in zuidoost Aziƫ?
We hebben zelf de āgebruikelijkeā routes gedaan in China, Filippijnen, Thailand, Vietnam en IndonesiĆ« en zoeken leuke ideeĆ«n
Misschien niet heel origineel maar ik vond Sri Lanka & India fantastisch. Is wel meer Zuid-Aziƫ natuurlijk.
En Japan vond ik ook heel leuk!
Ik vond Laos fantastisch, maar is al wel vijftien jaar geleden.
Japan wil ik zo graag heen, lijkt me zo bijzonder vanwege de cultuur en natuur. we willen alleen niet te veel kosten maken dus denk dat Japan daarom afvalt maar hopelijk ooit
Wij hebben Cambodja inclusief tropisch eiland en zuid-Vietnam gedaan. Misschien alsnog niet bijster origineel maar ik was echt positief verrast door Cambodja!
Iemand die wel eens op Milos in Griekenland is geweest? Ben beetje op zoek naar tips en ervaringen
Wij hebben Cambodja en Laos gedaan, elk 2 weken. Vond ik een super leuke rondreis. Misschien niet āorigineelā want best veel westerlingen doen deze reis
Ja, dit jaar ben ik er geweest. Sarakiniko Ik ben er 4 dagen geweest geloof ik en dat is ook wel genoeg.
Ik vond Sulawesi prachtig, ben van Manado via de Togean Islands en Tana Toraja naar Makassar gegaan. Was wel uitdagend reizen via de grond, sommige stukken zijn wel toeristisch (Tana Toraja) en maar de verbindingen tussen die plaatsen waren vrij slecht.
Ik ga eerst naar Edinburgh en daarna wandelen vanaf Glasgow. Is Glasgow het waard om dan ook nog een dag in te verblijven?
En zijn hier mensen die solo hebben rondgereisd in Schotland? Is dat praktisch zonder auto?
Wij zijn vanuit Edinburgh een dag naar Glasgow geweest met de trein, āomdat het konā, maar vond het mwah/okĆ©. We hadden mooi weer dus hebben wel lekker rond gewandeld en ons wel vermaakt, maar vond het niet veel bijzonders.
Omg ik nog niet maar ik wil zo graag naar Schotland ik wil volgen voor tips