Reizen / Vakantie #2

Ik ben er zo’n 5 jaar geleden in november geweest.

Aller aller mooiste: wandeling over de ponta de sao lourenco. Alsof je in een film zit, zo waanzinnig mooi.

Já Fui Jaquet als je van vis houdt (wij leerden er limpets eten (lapas))
Porto Moniz zeezwembad
O avo restaurant in funchal
Cabo girao uitzichtpunt
Levada dos tornos wandeling (eerst met kabelbaan omhoog, dan jungle, uitzicht)
A confeitaria voor zoetigheid
Bolo do caco zijn broodjes op basis van deeg met aardappel erin, heel lekker mals
In de haven kijken naar schepen en tekeningen op de muren (rustplaats voor zeilschepen voor de grote oversteek)
Excursie 25 fontes (watervallen)
Wij aten heel graag bij well.com, maar zie dat ze permanent gesloten zijn helaas.

2 likes

Weet er hier iemand of het automatisch opladen al aanstaat bij een nieuwe OV kaart als je dat ook had bij je vorige OV chipkaart?

1 like

Ik heb solo gereisd door Schotland zonder auto. Nu moet ik het niet toffer maken dan dat het is hoor, helaas geen high lands maar een rondje Edinburgh - Glasgow - Aberdeen - Edinburgh. Alles met de trein of bus gedaan en dat was top.

Of Glasgow je bevalt ligt denk ik ook een beetje aan wat je zoekt of wat je aantrekt in steden. Ik ben zelf team Edinburgh, maar een vriend welke in Schotland woont is helemaal team Glasgow. Edinburgh vond ik echt prachtig en in Glasgow heb ik vooral toffe dingen gedaan

1 like

Jaaaa dank je wel!! Ik ga deze tips opslaan.

1 like

Ja! Ik heb dit jaar een nieuwe persoonlijke ov kaart aangevraagd en daarbij was dat ook meteen geregeld

1 like

Top! Dankjewel!

2 likes

Ik heb geen ervaring maar hoor graag of het te doen was zonder auto! Staat bij ons ook nog op de verlanglijst namelijk.

1 like

Ik zit een beetje in dubio, we wilden eigenlijk een weekendje naar Hamburg maar begin nu toch te twijfelen. Willen vanaf Groningen niet langer rijden met de auto dan 3/4 uur. Dachten nog aan Antwerpen, Brussel etc.

Doel is lekker veel shoppen, rondslenteren, lekker eten… We hebben wel 2 jonge kinderen mee (zonder kinderwagen etc). Wat zouden jullie doen?

1 like

Waarom twijfel je? Leuke stad hoor!

4 likes

Geen idee eigenlijk, ik ben ook nog nooit in Antwerpen of Brussel geweest bijvoorbeeld dus begon een beetje te twijfelen of dit voor nu de leukste optie was haha! Ik vond Berlijn bijv ook echt te gek, Duitsland vind ik sowieso over het algemeen leuk.

2 likes

Als er geen zwaarwegende redenen zijn om niet te gaan zou ik gewoon gaan. Als het niks is ben je zo weer weg, maar er is zat te doen hoor.

2 likes

Van Berlijn/Duitsland word je duidelijk erg enthousiast, dus ik zou daarvoor gaan!

2 likes

Gevonden, thanks!! De Bullerei dus?:stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Gereserveerd, ik ben heel benieuwd! De menukaart zag er erg goed uit. Ik laat het je weten!:relaxed:

4 likes

Huh. Ik ben een keer 5 dagen achter elkaar uitgegaan in Hamburg en heb de tijd van m’n leven gehad. Was je heen en weer aan het lopen over de Reeperbahn of zo? :grin: Schanzenviertel en Karolinenviertel zijn ontzettend leuke wijken voor eten / drinken / uitgaan.

6 likes

Ik vrees dat je in St. Pauli bent geweest :stuck_out_tongue: en dat staat nogal bekend om die dronken mensen.

3 likes

Ik was vorige week in Hamburg en vond het echt een heel erg leuke stad! Leuker persoonlijk dan Antwerpen. Zat in een hotel in Schanzenviertel en vond die buurt en idd Karolinenviertel zoals @ufo ook zegt echt heel leuke en gezellige wijken. Heel veel restaurantjes met allerlei keukens en vega-aanbod, leuke cafés en gezellige kleine winkels (grote ketens zijn er uiteraard ook maar die zitten meer in het oude centrum) op loopafstand. Waren ook best veel kleine kinderen in dat hotel trouwens (maar of die het leuk vonden weet ik niet).

3 likes

Ja, wij zijn ook zelf gereden! We vlogen op johannesburg en zijn daar eigenlijk niet gebleven, maar meteen doorgereden naar de eerste locatie.

Dit was denk ik mijn eerste reis buiten europa (wel 10 jaar geleden), en waren iid best bang voor onveiligheid. Maar al met al vond ik het enorm meevallen en supervriendelijke mensen. Je moet geen gekke dingen doen (ook opletten qua dieren), maar ik vond het mooi land en lieve mensen.

Zelfstandig rijden was prima te doen ook! We zijn geloof ik 1x aangehouden door een corrupte agent, die moesten we afkopen. De tip die we vooraf kregen was om een aparte portemonnee in de auto te leggen met wat minder geld - wij hadden daarin €30 ofzo. Dan moet je nl al je geld geven en geef je gewoon die en dan zeggen dat je niet meer hebt. Dat werkte toen prima.

3 likes

Zelf rijden door Zuid Afrika kan prima, er wordt wel geadviseerd om niet in het donker te rijden. Ik heb er 13 jr geleden er een half jaar stage gelopen en gereisd, en 5 jaar geleden zelf een rondreis uitgestippeld en zelf accomodaties geregeld. Vanuit Joburg kan je makkelijk met de auto richting panoramaroute en kruger rijden en vanuit daar via Swaziland, oostkust, evt Lesotho, gardenroute en/of Karoo naar de wijnregio en Kaapstad rijden. Wij hebben daar 3 weken over gedaan. Dat is ook wel het minimum qua tijd als je van het noorden naar Kaapstad wil reizen.

3 likes

Ik ben meerdere keren in ZA geweest, heb er ook gewoond(Stellenbosch). Het gebied vanaf Johannesburg richting Kruger is erg mooi, de panorama route. Die raad ik zeker aan. Qua onveiligheid klopt het dat dat deel van Zuid-Afrika onveiliger is, het verhaal van corrupte agenten ken ik maar heb ik alleen daar meegemaakt.

Ik heb me nooit echt onveilig gevoeld, maar dat heb ik sowieso niet snel. Wel eens onprettig. Je moet (vooral) in het donker gewoon op letten waar je bent. Liefst op locatie zijn voor het donker, en als je wel rijd dan van te voren uitzoeken hoe je rijdt en niet stoppen. Er zijn gewoon wat wegen die je liever niet neemt snachts, ook rond de wijken van Kaapstad. De deuren houdt je altijd op slot, ook als je rijdt.

Dit klinkt heel veel moeilijker dan het is maar gewoon opletten en dan komt het goed. Je kan prima zelf rijden, het land is echt heel mooi. Laatste keer waren wij met onze (kleine) kinderen en dat ging ook heel goed.

4 likes