Reizen / Vakantie #2

Gevonden, thanks!! De Bullerei dus?:stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Gereserveerd, ik ben heel benieuwd! De menukaart zag er erg goed uit. Ik laat het je weten!:relaxed:

4 likes

Huh. Ik ben een keer 5 dagen achter elkaar uitgegaan in Hamburg en heb de tijd van m’n leven gehad. Was je heen en weer aan het lopen over de Reeperbahn of zo? :grin: Schanzenviertel en Karolinenviertel zijn ontzettend leuke wijken voor eten / drinken / uitgaan.

6 likes

Ik vrees dat je in St. Pauli bent geweest :stuck_out_tongue: en dat staat nogal bekend om die dronken mensen.

3 likes

Ik was vorige week in Hamburg en vond het echt een heel erg leuke stad! Leuker persoonlijk dan Antwerpen. Zat in een hotel in Schanzenviertel en vond die buurt en idd Karolinenviertel zoals @ufo ook zegt echt heel leuke en gezellige wijken. Heel veel restaurantjes met allerlei keukens en vega-aanbod, leuke cafés en gezellige kleine winkels (grote ketens zijn er uiteraard ook maar die zitten meer in het oude centrum) op loopafstand. Waren ook best veel kleine kinderen in dat hotel trouwens (maar of die het leuk vonden weet ik niet).

3 likes

Ja, wij zijn ook zelf gereden! We vlogen op johannesburg en zijn daar eigenlijk niet gebleven, maar meteen doorgereden naar de eerste locatie.

Dit was denk ik mijn eerste reis buiten europa (wel 10 jaar geleden), en waren iid best bang voor onveiligheid. Maar al met al vond ik het enorm meevallen en supervriendelijke mensen. Je moet geen gekke dingen doen (ook opletten qua dieren), maar ik vond het mooi land en lieve mensen.

Zelfstandig rijden was prima te doen ook! We zijn geloof ik 1x aangehouden door een corrupte agent, die moesten we afkopen. De tip die we vooraf kregen was om een aparte portemonnee in de auto te leggen met wat minder geld - wij hadden daarin €30 ofzo. Dan moet je nl al je geld geven en geef je gewoon die en dan zeggen dat je niet meer hebt. Dat werkte toen prima.

3 likes

Zelf rijden door Zuid Afrika kan prima, er wordt wel geadviseerd om niet in het donker te rijden. Ik heb er 13 jr geleden er een half jaar stage gelopen en gereisd, en 5 jaar geleden zelf een rondreis uitgestippeld en zelf accomodaties geregeld. Vanuit Joburg kan je makkelijk met de auto richting panoramaroute en kruger rijden en vanuit daar via Swaziland, oostkust, evt Lesotho, gardenroute en/of Karoo naar de wijnregio en Kaapstad rijden. Wij hebben daar 3 weken over gedaan. Dat is ook wel het minimum qua tijd als je van het noorden naar Kaapstad wil reizen.

3 likes

Ik ben meerdere keren in ZA geweest, heb er ook gewoond(Stellenbosch). Het gebied vanaf Johannesburg richting Kruger is erg mooi, de panorama route. Die raad ik zeker aan. Qua onveiligheid klopt het dat dat deel van Zuid-Afrika onveiliger is, het verhaal van corrupte agenten ken ik maar heb ik alleen daar meegemaakt.

Ik heb me nooit echt onveilig gevoeld, maar dat heb ik sowieso niet snel. Wel eens onprettig. Je moet (vooral) in het donker gewoon op letten waar je bent. Liefst op locatie zijn voor het donker, en als je wel rijd dan van te voren uitzoeken hoe je rijdt en niet stoppen. Er zijn gewoon wat wegen die je liever niet neemt snachts, ook rond de wijken van Kaapstad. De deuren houdt je altijd op slot, ook als je rijdt.

Dit klinkt heel veel moeilijker dan het is maar gewoon opletten en dan komt het goed. Je kan prima zelf rijden, het land is echt heel mooi. Laatste keer waren wij met onze (kleine) kinderen en dat ging ook heel goed.

4 likes

Ik zit te kijken naar vluchten en als ik op de heenweg in amerika een overstap maak van 13,5 uur in houston bespaar ik 500 euro op mijn reis wat nogal aanzienlijk is. Heeft iemand hier ervaring met zo’n lange overstap? Je mag volgens mij ook evt het vliegveld af, maar het is dan snachts. Een hotel boeken zou weer zonde zijn want dan geef ik het bespaarde geld weer uit. De vraag is dus een beetje kut of het gewoon kut is of echt heel heel kut en het geld echt niet waard :joy:

1 like

500 euro lijkt me de moeite waard om even oncomfortabel te zijn.
Maar ik haat mezelf tijdens het reizen wel altijd wanneer ik door cheap te willen zijn weer snachts uren sta te wachten op een flixbusaansluiting, of een nacht op het vliegveld moet doorbrengen. Dus ik weet niet of je mijn advies wel moet aannemen: :sweat_smile:

2 likes

Zijn het twee losse vluchten? Dus voor de tweede vlucht zelf weer inchecken? Als dat niet zo is kan je checken of de luchtvaartmaatschappij zelf niet iets van een hotel aanbiedt voor lange overstap. Heb ik wel een keer gehad voor een overstap van 8 uren, maar dat was in China.

3 likes

13,5 uur is wel echt heel erg lang om te moeten wachten of rond slenteren. Je bent misschien al moe na de eerste vlucht. Lijkt me echt terror haha. Ik vond 4 uur overbruggen al best wel lang.
Maar is er wellicht een cheapo hotel in de buurt van het vliegveld? Als dat iets van 100 euro kost, dan heb je alsnog 400 euro bespaard.

4 likes

Ik heb dit 3x gedaan waarvan 2x in Houston. Ik studeerde toen dus had niet veel geld haha. Was alleen en moest mezelf wakker houden. In de VS moet je zelf je bagage ophalen en opnieuw inchecken voor je transfer, dus dat houd je ongeveer 2 uur bezig. Vliegveld in Houston was toen erg rustig / weinig te doen wat het moeilijker maakte om daarna wakker te blijven. Je kan niet echt ergens rustig gaan liggen of zo. Er zijn weinig winkeltjes en bars, alleen een Wendy’s (is nu vast anders, dit is 10 jaar geleden).

Het was toen wel prima maar ik zou het nu niet meer doen voor €500. Kwam geradbraakt aan op m’n uiteindelijke bestemming. Als je op vakantie gaat is dat zonde. Ik bleef maandenlang weg dus vond het oké om zo het geld uit te sparen.

Edit: persoonlijk zou ik echt afraden om de luchthaven 's nachts te verlaten met al je bagage om naar een hotel te gaan. Ken meerdere mensen die dat gedaan hebben in Houston en ze vonden het allemaal kut. Houston is niet zo veilig 's nachts, een goed hotel (veilige wijk) is niet goedkoop en het is een gedoe.

3 likes

Is prima te doen, zeker als je met z’n tweeën bent. Inderdaad wel altijd je deuren op slot doen en niet in het donker rijden. Dat laatste is ook af te raden i.v.m. de verkeersveiligheid, de kans dat je 's avonds tegen een koe of iets anders aanrijdt op de weg is best groot.

1 like

Ik zou het vooral zonde vinden van m’n tijd als je niet lang weg gaat. Houd er trouwens rekening mee dat je gevaccineerd moet zijn in Amerika, ook bij een overstap volgens mij. Ik lees regelmatig berichten in backpack groepen op fb dat mensen dat zich niet realiseren bij het boeken.

Wat is je bestemming uiteindelijk? Cancun? Dan zou ik kijken op de website van tui en tui België. Als je een beetje flexibel kunt zijn met de data kan het heel veel schelen. ze hebben regelmatig een korting van 10 procent op alles en de prijzen veranderen dagelijks, dus soms is het slimmer om even te wachten. Wij hebben zo’n 650 euro pp betaald inclusief bagage, directe vlucht.

2 likes

Eens met @Parasol, volgens mij kan het prima zolang je oplettend blijft en is vooral Johannesburg berucht. Maar daar hoef je niet per se te zijn lijkt mij, afgezien van het vliegveld? Er zijn ook hele rustige, veilige toeristische plekken. Heb daar zelf ook een reis gemaakt met eigen auto, wel jaren geleden al, maar denk niet dat het per se onveiliger is geworden.

1 like

Heb net een stedentrip naar Rome geboekt :raised_hands: Wel pas in juni, maar vind het altijd fijn om iets te hebben om naar uit te kijken haha.

12 likes

4 dagen! Ga eigenlijk altijd 4 dagen, vind 3 dagen tekort en 5 weer te lang.

2 likes

Helaas is er geen Australie-topic maar kan iemand zijn tips&trics delen voor de oost-kust van Australie? En heeft iemand ervaring met het vliegen op Sydney maar vertrekken vanaf een andere stad (qua kosten tickets?) Thanks

1 like

Ik heb een hele lange overstap gehad op Istanbul en toen werden er dagtours door de stad (gratis?) aangeboden vanaf t vliegveld! Dus dit zijn we gaan doen, zat ook eten bij in, was echt heel erg leuk! Dus misschien wordt zoiets ook georganiseerd?
En anders zou ik kijken hoeveel n hotelkamer jn de buurt kost, zal vast geen 500 euro zijn.

1 like