Ja is inderdaad even een omschakeling vooral dus qua geplande outfits.
Ik had niet het idee dat mensen daar veel bedekter rondliepen dan in andere zonnige oorden, bij sommige toeristische attracties stond soms wel dat bijv je schouders bedekt moesten zijn maar zelfs daar werd niet heel erg naar gekeken had ik het idee.
Ik zag wel een keer een man aangesproken worden bij het zwembad op een strakke speedo die moest een lange zwembroek aan gaan doen.
Ik wil van 2 tm 7 juli naar Boedapest, maar zie nu alleen tickets voor rond de 157. Is ook wel een rond het hoogseizoen natuurlijk dus ik denk dat goedkoper lastig gaat zijn.
12 euro voor Rome is wel echt heel goedkoop zeg!
Ah ja dat is een verschil ja. Hmm ik weet wel dat als je heel last minute boekt, het goedkoper kan maar aangezien jij die data zo noemt wil je geen risico lopen dat het uitverkocht raakt.
Even kijken, is er niet binnenkort een feestdag ofzo dat er weer korting komt …
Stom ben je nu? Waar heb je nog meer gegeten?
Sommige mensen lopen inderdaad vrij naakt maar ik liep een keertje met shorts in de mall en voelde me niet helemaal netjes ofzo. Dus heb vooral 2 lange dunne broeken gedragen en tshirts (die overigens wel soms strak zaten). Je kan altijd een shortje meenemen om te kijken hoe het voelt, maar ik vond t zelf niet helemaal erbij passen. Maar er liepen genoeg mensen rond die wel zo gekleed waren. Af en toe trouwens wel een jurkje aan gehad maar die waren wel redelijk net boven de knie, niet dat je mn kont heel erg zag ofzo.
Ik ben vanaf Oslo met een boot langs de fjorden gegaan, dat was ook heel tof! Dus dat zou je ook nog kunnen doen.
Sevilla, Madrid
Oh pardon. Klopt wel wat je zegt. Maar toch vind ik het helemaal leuk, in de winter een heel ander type stad. Als dat ergens op slaat.
Dublin of Edinburgh?
Ah ik vind het altijd heel chill in de winter in die steden! Je had het over Riga, dat vind ik een hele toffe stad en een aanrader. Hierboven ergens ging het ook over Riga met allerlei aanraders.
Of misschien Oslo of Bergen? Of Krakau? Of Dublin? Lekker in de pub als het regent. Oh of Newcastle?
Tallinn en Riga kan je ook goed combineren. Tallinn ben je in anderhalve dag wel klaar mee, als je echt in de stad blijft. Je kan makkelijk met de bus reizen tussen beide steden. Ik was er wel in de zomer (bijna tien jaar geleden), maar volgens mij kan het in deze tijd ook prima!
Tallinn is mooi maar daar is niet genoeg voor zo’n lange periode (al zou je het kunnen combineren met Riga).
Maar ben je al eens in Wenen geweest? Dat is ook echt heel leuk, vooral met alle koffiehuizen en taartjes en dat soort dingen die ze hebben. Dat vind ik ook een ‘winterse’ bestemming. Eventueel te combineren met bv Salzburg (daar ben ik nog nooit geweest)
Ik wilde nog zeggen dat Tallinn inderdaad ook goed te combineren is met Helsinki, je kunt zelfs heel makkelijk voor een dag heen en weer met de boot ('s-morgens heen, 's avonds terug)
Maar Wenen is dus ook echt leuk vind ik (en ik vind het goed te doen met trein als je voor langer dan een weekend gaat)
Tallinn/ Helsinki iis idd ook leuk samen! Lekker bootreisje. Ik herinner me vooral heel veel dronken Finnen (ik ging de andere kant op), omdat de drank op de boot al Estse prijzen was, haha.
Helsinki is heel leuk! Mooie stad, leuke mensen. In die periode ook wel goede kans op sneeuw. In de finsa sauna en daarna in de bevroren baltische zee is een van de leukste dingen die ik ooit heb gedaan.
Ik vond Edinburgh pasgeleden echt prachtig! 5 dagen geweest & ook naar de highlands. Helemaal kneuterig nu in de kroegen etc.
Ik denk dat je meer succes hebt in het Noord Amerika topic. Of daar even zoeken want zijn onlangs veel tips gegeven voor LA.
@Shadina treinreizen die in Zwitserland de moeite waard zijn, zijn bv van Landquart naar Saint Moritz (normale treinreis) of van Saint Moritz naar Zermatt (Glacier Express, die kost op zichzelf veel geld maar denk dat de interrail hier ook wel geldig is- zou je ff moeten checken). Het gaat natuurlijk allemaal wel besneeuwd zijn, maar je kan nog steeds mooie wandelingen maken als het mooi weer is (bv Val Roseg wandeling, die is heel vlak maar schitterend). Bernina Express is ook mooi, dat is ook in de buurt van Saint Moritz. En dan van Zermatt naar de bewoonde wereld is vast ook geen straf! Maar ja, wees bereid om je portemonnee te trekken want slaapplekken zullen niet goedkoop zijn.
Wenen kun je evt ook goed combineren met Bratislava of Boedapest! Bratislava is echt superdichtbij en boedapest geloof ik 2 uurtjes met de flixbus.