Reizen / Vakantie #2

Ik heb helaas ook geen knappe Aussie aan de haak kunnen slaan :sob:

Helaas ben ik nu net terug maar ik zou zo weer terug willen naar Australiƫ. Ook ik ben net te oud voor een WH visa

1 like

Kom je niet in aanmerking voor een skilled visa? Die piste ben ik ondertussen aan het uitvogelen. Staan best wat beroepen op die lijst, niet enkel verpleegsters, dokters en ingenieurs.

I feel ya trouwens, stomme visa :weary:

2 likes

Nee helaas zit mijn werkveld er niet tussen. Jammer dat ze daar zo streng in zijn. Maar misschien dat er een sponsorship in zit voor mij. Ik hoorde dat je minstens 2 jaar moet werken voor die werkgever.

Als je iets weet of hoort, dan hoor ik het graag :grinning:

1 like

Iemand hier Kretatips? Ik vlieg er donderdag naartoe met een vriendin.

Ik vertrek morgen naar Krakau. Iemand nog tips voor leuke restaurants, koffietentjes, cocktailbars en plekken waar je lekker kunt ontbijten? We eten vegetarisch.

3 likes

Sorry ik heb geen algemene tips maar Krakau is echt een superleuke stad, heel veel plezier!

1 like

Thanks!

Archeologisch museum en Knossos is zeer de moeite en zou ik niet overslaan. Qua mooie stranden zou je richting mĆ”tala kunnen gaan (bv agiofaraggo). Vermijd het stuk tussen iraklio en Malia, echt massatoerisme en niet leuk. Ten zuiden van iraklio heb je ook zo’n stuk met heel veel all in resorts.
Rethimno en Malia zijn leuk om te bezoeken.
Helemaal naar het oosten sitia is ook erg mooi (strand)
Anogia is leuk dorpje / stadje… Niks bijzonders op zich maar gewoon heel erg typerend dorpje voor Kreta. Heb daar heel goede live muziek gezien maar kan me niet meer herinneren waar dat precies was. Leuk om uit te gaan eten daar.
Je hebt de hele bekende samaria kloof waar kunt wandelen. Maar er zijn ook andere kloven die je kunt doen, ook voor een kortere wandeling. Bv in kritsa herinner ik me een mooie kloof. Daar is ook een ook 13de eeuwse orthodox kerkje met heel goed bewaarde fresco’s dat wel de moeite is om eens te zien… kritsa is zelf ook een mooi (klein) dorpje

Als je wat meer alternatieve (en of lgbtq+ friendly) uitgaansachtige tips wilt kan ik die ook geven. Er is bv een kraakpand in iraklio die af en toe open bar houdt of optredens. Jonge / alternatieve mensen verzamelen savonds vaak rond xenias.toen ik er was waren aan karavola soms optredens / feestjes (georganiseerd door communistische groepen / alternatieve scene).

Als je zou gaan hiken en de bergen ingaat: goed onderzoek doen en up to date info hebben. Aanwijzingen zijn er niet veel, je botst vaak plots onverwacht op verdwenen paden of privƩ grond. Veel loslopende honden ook. Maar wel erg mooi dus ik wil het zeker niet afraden. De bekende routes zijn ok hoor, maar zelf iets uitstippelen van de kaart is niet altijd evident.

Kreta is fantastisch!!

2 likes

Ja ik heb een heel goede tip voor je (al zeg ik het zelf :smile:).

Youmiko Sushi. Je zou het niet direct verwachten in Polen, maar ik heb hier echt de allerbeste sushi op die ik ooit gegeten heb. Ik heb daar toen een uitgebreid menu genomen van 11 gangen met bijpassende dranken (vooral sakes) en ik droom er nog steeds van… Toen ik er geweest ben at ik zelf nog vegan, ze hebben een uitgebreide vega(n) kaart. En waar krijg je nou 11 gangen luxe sushi voor 50 euro? Juist, in Polen haha. Ik zou echt alleen al voor dit restaurant een keer teruggaan naar Krakau.

4 likes
  • Kuchnia u babci malini, weet ff niet uit mn hoofd of het vega was maar wel Pools en lekker.

• Pizzatopia, mn hotel zat hierboven en heb elke avond zowat een soort dunne platte pizza met vijgen en geitenkaas gegeten, vond die zo lekker. Je kunt je eigen pizza samenstellen dus sowieso vega mogelijk. Staat soms wel flinke rij.

• Chimera, soort buffet, heel goedkoop en lekker, genoeg vega sowieso. Lekkere koffie ook en gebak. Er speelde ook een vrouw op een piano.

• Szara Ges, vond ik best duur maar lekker

• Hala Forum van alles te doen daar ook

• Dzikie Wino

• Lastriko

• Mercy Brown

• BARaWINO

• Sababa

• Painted Coffee

• Pojnarówka art&coffee bar

• Mleczarnia

• Cytat cafe

3 likes

Wie heeft Basel tips? Behalve met je ogen dicht pinnen. Ik ga binnenkort solo. Gezellige eettips, kjoete winkeltjes en je favo museum. Pls share <3

2 likes

Geen eettip, maar kan een fietstour van Mijn Krakau Tours ook zeker aanraden

3 likes

Dankjewel!! Hier komen we de week wel mee dooršŸ˜„

Heb je eigenlijk nog plannen om naar NZ te emigreren?

2 likes

Ik kan me van Krakau vooral herinneren dat de parkeergarage waar onze auto stond tijdens avond uit eten na 21u blijkbaar hermetisch afgesloten werd, wat echt top was ivm verblijf op een camping net buiten de stad :laughing: dus als je gaat parkeren, check het even :grin:

1 like

Wil je ook op stap gaan?

Ik ga in november weer, nu weer zo zin in nu ik aan mn vorige tripje terugdacht en fotos bekeek.

1 like

Ik vond Museum Tinguely heel leuk.

1 like

Thnx! Ben je toevallig ook naar Kunstmuseum en Fondation Beyeler geweest?

2 likes

Kunstmuseum wel, vond ik ook een aanrader. Beyeler heb ik niet bezocht.

2 likes

Ik ga in juli een lang weekend naar Keulen met de trein en ik moet nog treintickets kopen. Ik begrijp niet helemaal hoe het werkt. Klopt het dat als ik mijn ticket via NS international koop ik gebonden ben aan de tijden voor de Duitse treinen? Dus als ik dan een aansluiting mis door vertraging, ik dan een probleem heb?

En wat is dan handig? De overstaptijd op t laatste station in Nederland (Heerlen) is maar circa 5 minuten. Is het dan slimmer om in Nederland een apart kaartje te kopen en vanaf Heerlen een ticket naar Keulen te boeken via NS international?

1 like