Reizen / Vakantie #2

Ja daar heb ik bij gekeken maar ruim 800 ekkies voor 11 dagen vind ik best veel :grimacing::grimacing:

@Rozevarken bedoel je als je in het plaatsje zelf bent of op de luchthaven al?

2 likes

Ik ga deze zomer een week naar Marokko. Wat zijn mooie plekken om vanuit Marrakech te bezoeken?

We zitten in een resorthotel in Marrakech, we gaan dus die stad veel bezoeken maar er ook een relaxvakantie van maken.
Daarnaast dus op zoek naar een dagtrip die vanuit Marrakech goed te doen is en niet te avontuurlijk is :grimacing: (houden niet van hiken in de hitte en ik durf ook niet op een quad o.i.d. haha)

3 likes

Essaouira is een leuke plaats aan de kust. Je kunt daar ook surfen of surfers kijken, zwemmen of door de medina wandelen.

4 likes

Kan beiden. Wij hebben nu 2x Hermes gebruikt, waarvan 1x in het dorpje en 1x op het vliegveld.

3 likes

Iemand nog leuke tips voor eet tentjes in Stockholm?

1 like

Ik wilde graag kötbullar eten in Stockholm maar eet geen vlees, de enige plek waar ik ze vega vond was Meatballs for the people, daar hebben ze allerlei verschillende (maar als je ‘gewoon’ vlees wilt kun je ze op heel veel plekken krijgen). Ja ik weet dat je ook vegan meatballs bij Ikea kunt eten maar dit was echt lekkerder en ik wilde het graag daar :unsure:

En niet bepaald een briljante tip want het is letterlijk een soort scandinavische versie van Starbucks (zit echt oooveral) maar ik vind Espressohouse ook altijd erg leuk.

4 likes

Meatballs for the people vond ik ook leuk, verder nog:
Knut, beetje sjieker restaurant
Stikki Nikki heeft lekker ijs
Rosendal’s TrĂ€dgĂ„rd, mooie stadstuin/park waar je ook leuk fika kunt doen
Urban deli, zit op een aantal plekken, casual eten
JĂ€rnet bar & restaurant
Hötorgshallen, foodhall
Kaffeverket
Café Pascal
Café Pom & Flora

Veel plezier in Stockholm!

5 likes

Ja mmmmmm die morotsmuffin (carrot cake muffin) daarvan is ZO lekker. Kan niet naar een scandinavisch land zonder die daar te halen :drooling_face:

3 likes

In het kader van basic Scandinavië tips vind ik Max echt de chillste fastfoodketen van Europa met heel veel vega opties!

8 likes

Er zijn al goede opties getipt, maar nog een aantal extra. Hoewel ik deze meer om de locatie en gezelligheid tip dan het eten.

Tak als rooftop bar
MĂ€larpaviljongen
Orangeriet

Niet-eten gerelateerd: Skinnarviksberget voor gratis uitzicht. En een boot pakken richting de archipel. Vaxholm is daarvoor een goede optie.

1 like

Wij hebben via elizawashere geboekt, daar zit de huurauto bij de prijs in! Ik heb ook vergeleken met verblijven via Tui maar dit was voordeliger! Via Eliza heb je vlucht, verblijf en auto en die zijn beter geprijst dan Tui waar je alleen verblijf en vlucht hebt.
Auto is ook all risk verzekerd.

3 likes

Heeft iemand een aanrader voor een leuke vakantieplek op ongeveer zes/zeven uur rijafstand van Nederland? Ik zoek een mooi, luxe hotel voor een chillvakantie op een mooie plek, met leuke restaurantjes in de omgeving. Normaal gesproken gaan we naar de bergen, maar ik ben tijdens onze vakantietijd rond de 31 weken zwanger, dus ik kan niet meer te ver lopen of hiken en wil ook niet al te ver rijden (+10 uur).

Is je taalcursus duur? Hoeveel uren ga je volgen? Italiaans toch? Hahaha sorry veel vraagtekens. Ben benieuwd hoeveel je opschiet in een week, superleuk!

Leuk zeg! Bij veel scholen betaal je in de zomer ook nog een dikke toeslag, begrijpelijk maar wel balen. Succes!

1 like

Hebben jullie aanraders qua uit gaan en uit eten in Alanya? Ik heb al gezocht maar kon niet zoveel vinden hier. Thanks!!

Wow ik was even aan het tellen en ik was 19 jaar geleden daar hahahaha wat erg, denk niet dat je wat aan m’n tips hebt, zal vast niet meer bestaan allemaal. :joy:

2 likes

Hahaha ik kan het helaas ook niet uitproberen want het is niet voor mij @Krabsalade

1 like

Hermans! Mega leuke plek waar elke dag een wisselend plantaardig buffet is waar je zelf kan opscheppen. Maar ben misschien al te laat met deze tip haha, dan voor een volgende keer :slight_smile:

We willen half/eind september graag twee weken weg. Waar maakt weinig uit. Als het maar lekker weer is (20+ graden), leuk niet te oubollig appartement met keuken, leuke bezienswaardigheden in de buurt, mooi uitzicht en liefst ook een privézwembad(je). Heeft iemand een gouden tip?

Occo Beach, inclusief irritante propperman die je toevoegt op instagram en af en toe berichten stuurt over wat voor een catch je bent :crazy_face: maar wel een lieve vent.

Maar ze hebben soms avonds op t strand een dj dat was best leuk. En het is vlakbij een kitten park!!! Oneindig kittens knuffelen.