Reizen / Vakantie #2

Ik vind die pcr ook heel spannend. Niet de pcr zelf maar dat je zo lang positief kunt blijven testen. Wij hebben dus in februari eentje nodig(4 gezinsleden) terwijl onze kinderen nu weer naar school gaan en ik veel in aanraking kom met C. Stresss. Heb het ook nog nooit gehad, hoop zo dat dat zo blijft

1 like

Ja precies, dat ie positief uitpakt. Met kleine kinderen op school dus nog spannender voor jullie! Waar gaan jullie heen?

Ik werk ook in het onderwijs (16-25 jaar) dus ook veel contacten. We hebben geen annuleringsverzekering dus zou super kut zijn haha.

2 likes

Ik ben vorig jaar naar Curaçao geweest ook met soortgelijke regels. Vond het wel stressvol om geen Corona op te lopen kort voor vertrek, dus ben in die dagen ervoor heel voorzichtig geweest. Verder was het daar helemaal prima!

1 like

Dank voor jullie reacties! Ik ben bang dat ik toch wel spanning krijg voor de testen, stel dat… nog even over nadenken maar

Die spanning lijkt mij ook niks

1 like

Neemt inderdaad wel weg van de voorpret… Maar volgens mij moet je vrijwel overal een negatieve pcr test laten zien om te kunnen reizen tegenwoordig.

1 like

Is iemand al eens met de auto naar Londen geweest? Hoe was dat + hoe houd je het betaalbaar qua parking?

Jazeker! Ik heb toen gezocht op accommodaties met parking. Sommige hotels hebben een eigen parkeergelegenheid, dat werkt altijd goed.

Oeh, eventueel aanraders voor hotels? Ben je dan met de trein of de boot gegaan?

1 like

Je zou ook bij AirBnB kunnen kijken, toevallig hebben wij een appartement gehuurd met een parkeerplaats. Al gaan we niet met de auto :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik vind de trein echt ideaal, je moet wel naar frankrijk rijden maar je hoeft bijna niet te wachten en bent voor je het weet al aan de overkant. Het gaat zo snel en makkelijk en je blijft gewoon in je auto.
De boot kan ook (is ook prima) maar ik vind dat zelf veel meer gedoe en vervelender. Je moet meer wachten in mijn beleving.

Oja dat is inderdaad ook een goede optie! Al zijn de airbnb’s in het centrum (met parking) net zo duur als de hotels zo te zien

1 like

Wat zijn leuke bestemmingen binnen europa om deze zomer twee weken of maximaal een maand alleen naar toe te gaan?

1 like

Sardinië en Sicilië vond ik heel mooi. Vooral op Sicilië is ook veel te doen, cultuursnuiven, lekker eten en een mooie zee.


Heeft iemand tips voor bestemmingen buiten Europa, zonder quarantaine periode en waar het in maart lekker warm en zonnig is? (Lijkt wel een raadseltje)

1 like

Costa Rica?

3 likes

Heeft iemand leuke tips voor Düsseldorf? We hebben net besloten om morgen een nachtje te gaan. Het is maar 1 nachtje en met een baby dus heel veel zullen we niet gaan doen maar leuke restaurant en cafe tips zijn altijd welkom!

2 likes

Nee, is prima! Klein centrum. Leuk voor een kort weekend! Ik ben er effectief hooguit 36 uur geweest en was ruim zat :sweat_smile:

3 likes

Is perfect voor zo’n tijd! Voor langer zou ik t combineren met tallinn ofzo. Ik heb eerder mn riga tips gedeeld op het forum volgens mij dus die moet je wel kunnen vinden als je zoekt naar riga. Hele leuke stad iig!

1 like

Mexico? Caribisch gebied?

1 like

Ik zou via Drakensbergen terug gaan en daar 2 nachten verblijven bijvoorbeeld in thendele camp of didima camp. Geen idee hoe jullie reis er verder uitziet, maar tembe elephant werd hier eerder genoemd en kan ik alleen maar aanraden, is echt fantastisch. Gaan jullie ook naar Hluhluwe?

2 likes