Ik verbaas me elke keer weer hoe duur de trein naar london is…
Dat ligt er echt aan wanneer je gaat/boekt. Ik boek meestal wanneer er een actie is en betaal dan vaak tussen de 39 en 60 euro per enkeltje.
Laatst moest ik er plotseling last minute heen en toen kon ik alleen tickets voor 350 euro retour krijgen. Vluchten waren veel goedkoper, maar met de prijs voor vervoer vanaf het vliegveld naar de stad heen en weer en dat je nu ook moet bijbetalen voor handbaggage scheelde het bijna niets.
Als je op tijd boekt kun je voor 100 euro retour en dan stap je in het centrum uit en heb je geen gezeik met bagage.
Ik moet voor werk naar london. Ben al 2 maanden aan het kijken maar het is elke keer rond de 300-450 euro. Schrok me echt rot van die prijzen. Vliegen was gewoon veel voordeliger
Eind juni gaan we naar Lefkas met onze zoon van 1,5. Heb al eea gelezen maar vind het ook leuk om persoonlijke tips te krijgen mbt leuke eettentjes/strandjes/ must do met een kleintje. We huren een auto dus kunnen alle kanten op!
Ik zag in een ander topic dat @Ananas er ook is geweest, dus hoop op jouw tips!
Wat leuk! Fijn ook dat je een auto hebt, want het is wel erg rotsachtig bij het strand waarvoor je vaak flink moet afdalen (wat te voet niet echt handig is haha). Een auto is dus wel echt een must
Wij zijn er in augustus op huwelijksreis geweest. Echt enorm genoten! Het is nog een relatief ‘onbekend’ eiland en dus ook niet super toeristisch. Bij veel ‘bezienswaardigheden’ stonden we er dus ook bijna alleen haha. Ligt er wel aan waar je naartoe gaat denk ik. Lefkas stad zal bijv wel drukker zijn, maar zeker niet te vergelijken met een stad als Cannes of Saint Tropez ofzo. De mensen zijn erg vriendelijk allemaal!
We zijn vooral lekker met de auto op pad geweest om het eiland te verkennen en verder lekker chillen. Hadden een eigen huisje met zwembad dus ook niet per se noodzakelijk om er altijd op uit te gaan. Je hebt op verschillende plekken echt mooie uitzichtpunten om even te stoppen.
De noordzijde van het eiland is vrij vlak en naar het midden toe wordt het steeds bergachtiger. Ook met autorijden soms flinke haarspeldbochten die je moet nemen! De lagune aan de noordzijde is een heel mooi gebied
Bij de waterval van Nidri is een tentje waar je even lekker kunt zitten/lunchen oid. Mooie locatie. Naar de waterval toe is er 1 route, goed te lopen. In de zomer is de waterval uiteraard vrij ‘magertjes’ haha. Maar was wel leuk om er even geweest te zijn.
Het strand bij strandtent Nektar Paradise is heel mooi en relatief rustig. Even ‘door’ de strandtent heen lopen om het strand te bereiken.
Wij verbleven in Tsoukalades en hebben lekker gegeten bij “Οι Σκάροι, ψητοπωλείο - Skaroi ,rotisserie” en “Ταβερνα Κάμπος”. Beiden echt lekker eten voor weinig geld!
Nog wel goed om te weten dat de(drijvende) brug die Lefkas verbindt met het vaste land 1x per uur open gaat om de boten er langs te laten. Volgens mij telkens op het hele uur. Als je precies op dat tijdstip er langs komt, kun je de brug dus niet oversteken en sta je even te wachten (de brug draait 180 graden dus duurt ff). Handig om rekening mee te houden als je bijv weer terug naar het vliegveld moet en op tijd staat
Maar als je wilt kun je het eiland dus wel makkelijk verlaten en alsnog naar het vaste land gaan om dingen te zien/doen. Zo zijn wij daar nog een dag naartoe geweest om wat rond te rijden. Hebben Nicopolis bezocht en Kassope Preveza. Beide zijn bekend om de oude Romeinse gebouwen
Wauw, super zeg!! Wat uitgebreid! Kunnen we zeker wat mee
Ohh ik wil ook zo graag een keer naar Lefkas misschien volgend jaar, even onthouden dit!
@Sovereign, Parga op het vasteland schijnt ook leuk te zijn en misschien ook eventueel te combineren dus?
Heeft iemand ervaring op de AirPort van Porto? We willen misschien in oktober een paar dagen naar Porto, alleen gaat de terugvlucht al vroeg in de ochtend (rond 08:40) Ik las dat de metro vanaf centrum naar OPO vanaf 06:00 gaat en dat ongeveer 30 minuutjes duurt. Heb je dan voldoende tijd voor inchecken e.d.?
Dan heb je dus 2 uur de tijd? Lijkt me prima?
Het is al lang geleden dat ik er was maar wij vlogen toen ook vroeg terug en was allemaal prima te doen
Een oom wil binnenkort naar Vietnam, maar was vergeten dat hij een visum nodig heeft haha. Iemand tips waar je makkelijk en betrouwbaar een visum kan aanvragen, liefst dat het ook per mail gaat (hij reist dan via een ander land daarheen)?
En hoe duur is dat?
Een uber of bolt was echt €10 max ofzo, is misschien ook nog een optie!
2 uur van te voren is gewoon voldoende tijd!
Dat kan gewoon online als je googled op Vietnam visa. Volgens mij duurde dat hoogstens een paar dagen maar is al een tijdje geleden dat ik dat deed. En reisgenoten deden het via hotels in Cambodja op locatie, maar dan moet je wel je paspoort afgeven. Volgens mij kostte dat hoogstens 50 euro ofzo.
Ja, wilde even zeker weten welke sites betrouwbaar waren. Je krijgt zoveel hits. @Gjirokaster haha wat een nachtmerrie idd, maar zelfs bij hun is het goed gekomen dus dat scheelt.
Ja het is dus 100% de website waar ik naar link. Ziet er alleen niet zo uit haha je kan het als je wil dus nog even checken via NL buitenlandse zaken, die linken hier ook naar (bij mij is alles helemaal goed gegaan via de link - was ook niet heel duur want geen extra kosten)
Als je nog vragen hebt, laat maar weten
En @monkeyslut thanks! En iets van Über of een andere taxi kan inderdaad ook altijd die kant op natuurlijk.
Iemand hotel of accommodatie tips voor Dublin?
Zanzibar Locke