Ik was in totaal 40 dagen in Kenia en Tanzania, maar ik weet niet meer hoe die verdeling juist zat. Ik heb ook safari’s in Kenia gedaan, waardoor ik in Tanzania een beetje gekozen heb volgens wat ik al in Kenia had gezien (heb bv. de wildebeest-migratie in Masai Mara gezien en ben dan niet naar Serengeti geweest).
Even opgezocht wat ik in Tanzania heb gedaan (ik herinnerde me niet alle namen meer, haha): Masai village (zou ik nu achteraf niet meer doen), veemarkt, markt in Arusha, safari naar Tarangire + Ngorongoro-krater, Materuni-waterval (Moshi), dan Kilimanjaro, terug naar Arusha, Chemka-hotsprings, bus naar Dar Es Salaam en ferry naar Zanzibar.
Ik heb zo’n 2000 euro betaald voor Kili. Dat was 7 dagen Machame-route + overnachting in hotel vooraf en achteraf. Daar zaten volgens mij de fooien en huur van materiaal nog niet in. Ik weet niet hoe de prijzen nu zijn, maar toen kon het sowieso wel een stuk goedkoper, maar ik wilde m’n kansen om veilig op de top te komen zo groot mogelijk hebben en ik had weinig ervaring met hoogtes e.d., waardoor ik dan liever iets meer betaalde.
6 dagen safari in Kenia was 700 USD. 2 dagen in Tanzania was 340 USD.
Dat waren dure dagen
. Maar het was wel echt de moeite.
Ngorongoro:
Tarangire: