Iemand goede tips voor restaurants in Curaçao?
De Gouverneur in Willemstad, wel reserveren! Daar heb ik bananensoep gehad, haha klinkt ranzig, maar moet er nog wel eens aan denken, zo lekker!
Kome in Willemstad, denk dat ik daar het lekkerste heb gegeten, ook vaak druk/vol.
Als je met de auto op pad gaat: Landhuis Daniël. Was ik op aanraden van een collega destijds, hebben ze meer traditionele dingen.
Pop’s Place (het heet nu Brisa Do Mar), MosaCana, met je voetjes in het zand bij Zest, de Visserij.
En in Kura Hulanda Village heb je nu Florés (aan de kant van Otrabanda). Dat hebben ze nu daar helemaal opgeknapt, ziet er echt heel leuk uit.
Wil je luxe, ga dan naar Brass Boer, echt zo lekker!
Landhuis Klein Santha Martha.
De Heeren @ Sea, de Gouverneur en qua truki pan vond ik BBQ Express heel lekker!
Hebben er mensen ervaring met Libanon?
Het is gewoon een andere soort scanner dan vroeger, het hoeft er ook niet meer uit allemaal. Ik heb in Eindhoven ook altijd grote bus deo, grote bus zonnebrand en flesje water enz. Mijn moeder had in Schiphol vorige week ook gewoon 500 ml drinken erdoorheen.
Groot. Maar mag het mee terug vanaf je vakantiebestemming? Of is t dan toch op of niet erg dat het niet mee mag?
Een collega kreeg er vorige week een literpak chocomel doorheen dus volgens mij kan het wel?
Heen was bij mij geen probleem, terug mocht het niet mee. Dit was naar Ibiza.
Hier afgelopen keren geen probleem. Vroeg of ik het moest weggooien en toen zeiden ze dat dat tegenwoordig niet meer hoeft. Op de terugreis mocht het niet.
Geboekt voor de lange vakantie: eind september gaan we tien nachten naar Dubrovnik! We hebben een mooi huis met zwembad op een kwartier rijden van de stad, dus we kunnen mooie balans doen tussen chillen en dingen doen. Hebben jullie nog grote aanraders in die omgeving?
Misschien is een dagje Montenegro, baai van Kotor, leuk?
Ja! Wat wil je weten?
Mostar is ook mooi en interessant
haha eigenlijk alles. wanneer en waar ben je geweest? eigenlijk alles! aanraders, afraders, ik wil heel graag dit jaar gaan. ik heb al video’s enzo gekeken maar ben toch benieuwd naar ervaringen hier!
Ik ben er in 2019 geweest en in de tussentijd is er natuurlijk veel gebeurd daar dus er zal ook wel veel veranderd zijn.
Maar ik vond het fantastisch. Ik heb me nog nooit zo welkom en veilig gevoeld in een land. Ik had een hostel in Beiroet en heb van daaruit allerlei plaatsen bezocht.
Beiroet zelf vond ik heel leuk, het is modern, levendig, veel mensen en verkeer, mooie musea, lekker eten (overal in Libanon). Ik miste alleen wat groen. Ik vind het in drukke steden namelijk fijn om af en toe even aan de drukte te kunnen ontsnappen in een park ofzo en dat was er niet echt. Er waren destijds ook wel veel militairen op straat maar de sfeer was wel ontspannen. En de mensen waren gewoon super leuk. Ik kwam 's avonds aan ging even wat eten halen en de eigenaar van dat restaurant begon me gelijk allemaal tips te geven en ik kreeg zelfs zijn nummer voor als ik een keer wat nodig zou hebben. En dat was eigenlijk overal zo. Zodra ze doorhadden dat je een toerist was, wilden ze je meteen van alles laten zien, vertellen en geven. Ik denk omdat er niet zo heel veel toeristen komen. Ik ben er ook geen enkele keer lastig gevallen.
Ik zou in Beiroet vooral lekker een beetje op ontdekking gaan. Ik vond de Al-Amin moskee heel mooi en het Sursock museum voor moderne kunst.
Vanuit Beiroet ben ik gegaan naar:
Anjar. Daar zie je ruïnes van hoe de stad er ooit uit heeft gezien. Toen ik er was waren er weinig andere mensen.
Baalbek. Heel indrukwekkend, super groot en heel mooi. Ook wat drukker bezocht. Toen ik er was liepen overal gidsen die je ter plekke een rondleiding konden geven.
Jeita Grotto. Hele mooie grotten waar je in kan met een bootje.
Byblos. Leuke stad met ook weer wat oude ruïnes.
Kadisha vellei. Hier heb ik een wandeling gemaakt, erg mooi.
Tripoli. Een meer traditionele stad, super druk en chaotisch. Afgeladen markten, overal toeterende auto’s maar toch heel sfeervol. En ook hier weer super lieve mensen. Ze spreken weinig andere talen dan Arabisch maar als je ze iets vraagt halen ze alles en iedereen erbij om je alsnog te kunnen antwoorden. Ik zou Tripoli zeker niet overslaan maar als je gevoelig bent voor veel prikkels zou ik aanraden om het bij een dagtripje te houden.
Rondreizen heb ik met bussen en taxi’s gedaan. Naar de grotere steden gaan gewone bussen. En er rijden overal van die kleine busjes rond die niet volgens een dienstregeling rijden maar waar je gewoon instapt en zegt waar je naartoe wil. Maar ik heb ook wel veel met mensen uit mijn hostel samen gedaan en dan bijvoorbeeld en taxibusje met z’n allen genomen.
Ja ik zou vooral heel veel uit eten gaan want het eten is overal echt fantastisch.
Door deze post wil ik ook naar Libanon!
Ik zag ooit op insta een floating dinner in libanon sindsdien wil ik ook
Kijk dan hoe leuk
En libanees eten is sws 10/10
bedankt voor je uitgebreide antwoord! ik ga het ff een paar keer goed lezen. ik ben echt helemaal om en echt geobsedeerd met het idee ah wat geweldig