Mijn vader komt er vandaan, dus als ik ga ben ik altijd bij familie. Als toerist zijn vooral de grote steden (Beiroet, Saida ook wel) en bijvoorbeeld hikes noordelijker goed te doen. Het is nu economisch wel echt een drama daar (hele erge inflatie) en daardoor ook soms wel een beetje onrustig.
Gaat op het lijstje
Geen restaursnt maar een foodtruck die in de avonden open is met echt het beste eten ooit. BBQ Express!! Wij hebben het hier nog zo vaak over.
Ik ben hier ook geweest, prachtige watervallen en natuur! Ik ga hier zeker nog een keer naar terug!!
Aah ja! Dat staat nog op ons lijstje om te gaan doen. Door de jetlag is het er nog niet van gekomen, haha!
Ik heb ik Panama gewoond en me daar nooit onveilig gevoeld! Heel makkelijk te bereizen ook.
Mexico of Guatemala eventueel? Heb me daar nooit echt onveilig gevoeld. In Nicaragua trouwens ook niet, maar zou dan wel de hoofdstad overslaan.
En inderdaad Costa Rica of Panama maar dat is wel wat duurder.
Costa Rica is echt geweldig. ik was dan wel met mijn vriend dus niet alleen, maar echt ren hele goede en veilige sfeer. Hele lieve en behulpzame mensen, mooie natuur en echt een heel fijn land om te zijn
Ja dat idee heb ik ook wel bij colombia en Braziliƫ. Ben je al weleens op Java geweest? Ik kom er net vandaan en vond dat fantastisch. Veel natuur, cultuur, heerlijk eten, en geen moment onveilig gevoeld.
Dat is alleen Panama city inderdaad. Maar ook daar heb je het oude centrum. Ik heb ook in Costa Rica gewoond, ook super mooi en leuk natuurlijk, maar ik vind Panama dus fijner/veiliger.
Hoe doen jullie dat met data op de telefoon? Zelf ben ik 9 van de 10 keer in het deel van Europa waar mijn abbonement gewoon geldt. In VK werkt het ook gewoon voorlopig. Maar ga binnenkort naar Bosniƫ, Montenegro, Albaniƫ, Kroatiƫ en Georgiƫ. Ik kan helaas geen eSim. Ik twijfel nu misschien kan Kroatiƫ wel. Steeds een nieuwe prepaid simkaart kopen of is er een andere oplossing?
Ja kroatie kan wel
Hebben wij toen wel gedaan. Ze hebben speciale voor toeristen daar.
Helaas geen vodafone⦠ik vind internet gewoon heel handig en fijn omdat ik er ook mee google maps, videobellen op whatsapp is dan betere kwaliteit en voor über-achtige taxiās enz. Zit dan alleen in de avond vaak in het hotel en lange treinreizen tussendoor. Ben beetje internetverslaafd haha
@anon22550354 Enig idee voor hoeveel dagen je het had gekocht en of je gewoon goed internet had?
Volgens mij voor een week? Weet ik niet meer. Je kon kiezen.
Het internet was prima. Hebben daar gewoon op google maps gereden etc .
In Kroatiƫ werkte het gewoon wel. En ik was in de buurt van Bosniƫ en kreeg een sms van mijn provider kpn dat je een bundel kon kopen:
Met de Voordeellanden buiten EU bundel 100 krijgt u 100 MB, minuten of smsājes voor 9,99 euro. Sms VOORDEEL 100 AAN naar 1266 of bestel in de MijnKPN app. Deze bundel is 31 dagen geldig. Zet wel in uw toestel (data)roaming aan. Meer info? Kijk op kpn.com/buitenland. De tarieven in Bosnie: bellen 1,00 euro p/m, gebeld worden 0,50 euro p/m, sms sturen 0,30 euro. Data 2,50 euro per MB.
Misschien bied jouw provider ook zoiets aan?
Wat een verschil⦠ik zit bij Youfone en het is zó duur de rest van de wereld landen. (of ik kijk scheel)
En ik weet wel zeker dat ik meer dan 100 MB nodig heb. Het liefst iets van 4 GB totaal voor de maand die ik wegga. Daarna kom ik naar Nederland en ga ik binnen EU weg dus dan geldt mijn eigen abbo gelukkig weer.
Over de overige landen kan ik niks zeggen maar ik weet dat je in Bosniƫ een simkaart met internet kan kopen voor heel goedkoop. Vorig jaar heeft mijn vriend een simkaart voor 5 euro gekocht met volgens mij 10gb.
Oooo dat is top. Echt goedkoop! Dan komt het wel goed, dan maar elke keer 5 euro of wat meer dan via mijn provider. Dankjewel
Tussenstop met de auto voor 1 dagje in juni in:
- Trier
- Luxemburg-stad
- Andere plek in Luxemburg, namelijkā¦
0 stemmers