Reizen / Vakantie #2

Thanks voor de tips!! Nee ik vind het gewoon leuk om af en toe een paar dagen weg te gaan en dat deed ik voorheen veel met het vliegtuig maar dat wil ik minder doen

2 likes

Misschien richting Malgrat de Mar/ Santa Susanna/ Pineda de mar of Torremolinos? Daar heb je mooie hotels met zwembaden, en een strand dichtbij. Maar je zit ook zo in een grote stad mocht je toch een beetje citytrip vibes willen. Vanuit Malgrat is het iets meer dan uurtje met de trein naar Barcelona, en vanuit Torremolinos is het bijvoorbeeld een halfuurtje rijden naar Malaga of Marbella.

2 likes

Tenerife? Ik vond Jardin Tropical heel fijn. Een heel goed ontbijt en genoeg te doen in de omgeving (ook zwanger).

2 likes

Ja Tenerife inderdaad @Vloeistof! Adults only hotel RIU Arecas kan ik ook aanraden op Tenerife.

1 like

Misschien handig om ook te zeggen wanneer jullie willen gaan? Niet dat je nu tips krijgt waar het tegen de tijd dat je gaat alleen maar regent ofzo

2 likes

Iemand ervaring met parkeren op Schiphol middels p.arkos? Of eventueel andere prettige parkeer mogelijkheden. Normaliter parkeren we bij familie envragen we of zij ons kunnen brengen maar nu is dat niet handig qua reistijd vanaf huis/ vertrektijden.

1 like

Ooit uitgekomen bij Happy Parking en dat is twee of drie keer goed bevallen. Je laat wel een sleutel achter, want de auto wordt verplaatst op het terrein, maar elke keer maar 1km mee gereden, dus ze gaan er niet ver mee rijden ofzo. :sweat_smile: Shuttle was ook goed geregeld.

2 likes

Pfff Paphos Pioneer beach hotel :heart_eyes:
Is in Cyprus, heeft een privé strand, lekker zwembad, is adults only. Heerlijk eten! Vond het echt leuk daar. In Paphos zelf niet heeell veel te doen behalve strandjes opzoeken en op de boulevard lopen, maar dat hotel was echt fijn!

1 like

Heeft iemand trouwens een tip voor een airbnb in de natuur? Mag Nl zijn, maar ook gewoon ergens dat relatief makkelijk bereikbaar is in Europa. Ergens in de bergen, of in een mooi bosrijk gebied, echt zo’n schattig hutje waar je lekker kan wandelen en veel kans hebt om wilde dieren te zien?

1 like

Genève, Bristol, York, Durham, Edinburgh , Birmingham, München, Mainz, Frankfurt.

Misschien dat je dit een leuk boek vind, ik heb hier net ook even in gekeken voor bovenstaande tips. Veel inspiratie voor waar je allemaal heen kan met de trein, ook voor bestemmingen die verder weg zijn.

8 likes

Hier ben ik ook geweest vorig jaar maar ik zou deze juist niet aanraden. Ik vond het hotel oubollig/verouderd (en super gehorig), wat dan wel weer paste bij de mensen die er kwamen want 90% was Brits en 60+ die allemaal handdoekje legde bij het zwembad voor 6 uur s ochtends
Ik vond het ook jammer dat de zee er zo slecht toegankelijk was, zelfs met waterschoenen was het klauteren. Er lag wel een loopbrug zodat je meteen verder het water in kon maar die was aan het begin van mijn vakantie afgesloten
Wel een leuk waterpretpark super dichtbij maar ja dat doe je niet als je zwanger bent.
Eten was wel goed ja, en veel aanbod qua activiteiten (ik was er via TUI en dit is zon TUI BLUE hotel, vind ik een leuk concept)
Dit klinkt alsof ik een rotvakantie gehad heb, wat niet zo is natuurlijk, maar ik moest oprecht even schakelen toen ik daar aankwam, het was absoluut niet wat ik ervan verwacht wat. Voor dat geld, want het was behoorlijk aan de prijs, heb je veel leukere (adults only) hotels.

3 likes

Inturotel Esmeralda Park in Cala d’Or op Mallorca! Ze hebben ook appartementen en een adults only hotel, dan heet het weer iets anders, moet je even goed kijken.

Of Elysium in Paphos op Cyprus!

1 like

Ik ga in augustus een maand backpacken in midden amerika en ben een backpack noob dus ik dacht, misschien heeft iemand hier tips :star_struck: ik had een paar vragen

• Is het handig om een lakenzak mee te nemen of is dat niet echt nodig?
  • Is het handig om hostels van tevoren (annuleerbaar) te boeken, qua beschikbaarheid en prijs, of kan het ook allemaal last minute zodat je route niet zo vast ligt?
  • wat zijn nog backpack gadgets die handig zijn om mee te nemen waar je niet direct aan denkt?
1 like

Ik zou geen lakenzak meenemen, echt zonde van de ruimte. Gewoon op reviews checken of een hostel schoon is.

Verder raad ik aan echt niets van te voren te boeken,behalve als er bij iets expliciet wordt benoemd door meerdere mensen/bronnen dat dat op voorhand moet. En je eerste hostel of course. Niets stommer dan leuke mensen ontmoeten en niet go with the flow kunnen omdat je een strakke planning hebt! Meeste hostels zijn ook gewoon goed beschikbaar last minute, zo doen de meeste mensen het.

Qua gadgets vind ik een karabiner altijd handig, kun je je natte bikini uitgangen en evt zelfs je schoenen aan je backpack wanneer je je verplaatst. En ook 100% met packing cubes werken dat maakt het in en uitpakken zo veel chiller

2 likes

Ik heb m’n lakenzak nog nooit nodig gehad dus ik zou hem sowieso thuis laten.

Qua hostels misschien alleen op hele populaire plekken vooruit boeken. En voor de eerste nacht als je net aankomt.

En dingen die ik onmisbaar vind: een spork, een slotje en packing cubes inderdaad.

1 like

Is er een topic voor (kampeer)vakanties in Scandinavië? (Denemarken - Zweden) Ik kan met de zoekfunctie niks vinden maar ik kan me bijna niet voorstellen dat dat klopt.

Ja en wat echt mijn beste aankoop is, is een lichtgewicht reistoillettas! Echt super handig want deze kan je ophangen, heeft meerdere vakjes en dan hoef je niet te klooien met zo een etui waar nooit genoeg ruimte voor is en waar je in moet graven en de dingen die je nodig hebt nooit kan vinden!

2 likes

Oh ja wat @Sjern zegt inderdaad! Een toilettas die je op kan hangen vond ik echt een must have in hostels.

2 likes

Ik ben in die hoek alleen in Mexico geweest en daar heb ik geen lakenzak gebruikt. Maar in veel andere landen wel.

Qua accomodaties boek ik meestal iets voor de eerste week, en dan na een paar dagen boek ik weer 2 dingen bijvoorbeeld. Zo ligt niet alles vast, maar ben je ook niet de hele tijd ermee bezig. Maar ligt ook een beetje aan het land en de periode van reizen. Als je naar iets heel specifieks wilt gaan is het ook wel handig om alvast iets te boeken.

Oordoppen zijn voor mij essentieel. Cijferslot heb ik altijd bij me. Een sarong vind ik ook heel handig, voor op het strand maar ook als dekentje in het ov of om je bed wat af te schermen in een hostel. En ik heb meestal een reis handdoek bij me.

Zo’n opvouwbare boodschappentas gebruik ik ook heel vaak, ook handig voor als je gaat douchen. Oh en een klein tasje en een katoenen tas gebruik ik ook heel veel.

3 likes

Veel slots meenemen, compressie packing cubes, hanglijn, microvezel handdoek en microvezelbaddoek, makeuptas die je kan uitklapt en je kunt hangen, offline mappen downloaden, een documenten boekje om al je papieren in te doen, een paspoortriem (hier slaap ik altijd mee en doe daar mijn belangrijke papieren in), goede powerbank, zwarte jumpsuit die je ook voor nette dingen aankan. Dit is een handig filmpje trouwens

2 likes