Reizen / Vakantie #2

Helaas geen vodafone… ik vind internet gewoon heel handig en fijn omdat ik er ook mee google maps, videobellen op whatsapp is dan betere kwaliteit en voor über-achtige taxi’s enz. Zit dan alleen in de avond vaak in het hotel en lange treinreizen tussendoor. Ben beetje internetverslaafd haha

@Bumblebee Enig idee voor hoeveel dagen je het had gekocht en of je gewoon goed internet had?

1 like

Volgens mij voor een week? Weet ik niet meer. Je kon kiezen.
Het internet was prima. Hebben daar gewoon op google maps gereden etc .

2 likes

In Kroatië werkte het gewoon wel. En ik was in de buurt van Bosnië en kreeg een sms van mijn provider kpn dat je een bundel kon kopen:

Met de Voordeellanden buiten EU bundel 100 krijgt u 100 MB, minuten of sms’jes voor 9,99 euro. Sms VOORDEEL 100 AAN naar 1266 of bestel in de MijnKPN app. Deze bundel is 31 dagen geldig. Zet wel in uw toestel (data)roaming aan. Meer info? Kijk op kpn.com/buitenland. De tarieven in Bosnie: bellen 1,00 euro p/m, gebeld worden 0,50 euro p/m, sms sturen 0,30 euro. Data 2,50 euro per MB.

Misschien bied jouw provider ook zoiets aan?

1 like

Wat een verschil… ik zit bij Youfone en het is zó duur de rest van de wereld landen. (of ik kijk scheel)

En ik weet wel zeker dat ik meer dan 100 MB nodig heb. Het liefst iets van 4 GB totaal voor de maand die ik wegga. Daarna kom ik naar Nederland en ga ik binnen EU weg dus dan geldt mijn eigen abbo gelukkig weer.

2 likes

Over de overige landen kan ik niks zeggen maar ik weet dat je in Bosnië een simkaart met internet kan kopen voor heel goedkoop. Vorig jaar heeft mijn vriend een simkaart voor 5 euro gekocht met volgens mij 10gb.

1 like

Oooo dat is top. Echt goedkoop! Dan komt het wel goed, dan maar elke keer 5 euro of wat meer dan via mijn provider. Dankjewel

1 like

Tussenstop met de auto voor 1 dagje in juni in:

  • Trier
  • Luxemburg-stad
  • Andere plek in Luxemburg, namelijk…

0 stemmers

1 like

Clervaux, leuk dorp (hebben daar ergens heel lekkere taart gehad haha), mooi kasteel, en klooster. En leuke wandelroutes.

5 likes

Dit vind ik de beste van de 3, want bij een tussenstop ben je beetje moe denk ik en wil je gewoon bijkomen en Trier en Luxemburg vind ik allebei best druk met toeristen enz. Ja tis geen New York ofzo maar toch zou ik voor een dagje bijkomen dan deze optie kiezen.

3 likes

Ik wilde ook Clervaux zeggen en dan Vianden even meepikken, mooiste stukje Luxemburg (vind ik). @Petricor

4 likes

Ik zie op TikTok allemaal vakantie tips over Albanië, (kust)iemand daar wel eens geweest?

1 like

4 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Duitslandtopic

Ik ben er afgelopen oktober geweest. Heb een tijdje terug in dit topic wat tips gedeeld dus als je even de zoekfunctie gebruikt kun je die als het goed is makkelijk terugvinden!

1 like

Heeft iemand tips voor Albanië?
@loveydovey en @Blarn bij het zoeken zag ik dat jullie erheen wilden. Zijn jullie geweest?

1 like

Tips Albanie:

Steden:

Shkoder, leuk stadje in het noorden van Albanië. Klein centrum maar wel gezellig. Leuk om kayakken (er is een groot en mooi meer) of fietsen te huren. Hosteltip: Wanderers Hostel

Tirana, geen mooie stad maar wel het bruisende en jonge hart van Albanië. De wijk blokku is echt heel leuk met heel veel lekkere restaurantjes, goede cocktailbars en lekker mensen kijken. Leuk om een dagje met de kabelbaan naar mount Dajt te gaan.

Berat, prachtige (ook weer kleine) Unesco stad. Prachtig gelegen. Veel mooie en goede hotels, één prima hostel. Restaurant tip: Lili (zit je in de achtertuin bij mensen thuis, is heel klein dus wel reserveren!) ook leuk om vanuit berat de “canyon” in te gaan om te wandelen.

Gjirokaster, ook unesco, mijn favoriet. Zeker slapen in Stone City Hostel (ook als je normaal gesproken niet van de hostels bent, ze hebben ook 2pers kamers en het is beter dan andere hotels). Ook weer heel veel goede restaurants, neem zeker de feta uit de oven met honing en sesam!! Leuk om naar de ottomaanse brug te lopen net buiten het centrum.

Sarande en vlore: twee strandplaatsen, wat mij betreft niet de moeite waard. Vanuit sarande gaat de boot naar Korfu. Ksamil alleen doen buiten het hoogseizoen (is prachtig maar in juli/augustus echt te druk met vervelend soort toerisme - al zou het nu wat minder zijn omdat dat vooral Russen en Oekraïners waren). Buttrint zeker niet overslaan, oude Griekse en Romeinse ruïnes.

Korca: mooie (en prachtig gelegen) stad maar voor de meeste reisroutes is het “omrijden”, dan niet de moeite waard.

Durres: leuk voor een dagje boulevard is leuk en gezellig, als je via eet kan je dat hier heel goed en goedkoop doen. Even googelen op een goed visresaurant. Stranden ten noorden van de stad zijn heel mooi.

Natuur: sowieso de “Albanese Alpen” niet overslaan. Trektocht doen van Valbona naar Theth. Een van de mooiste plekken van Europa!! Trap niet in de raki van de locals :wink:

Algemeen; OV (bussen en shared taxi’s) is goed te doen in Albanië. Super goedkoop maar wel avontuurlijk (vertrekken wanneer ze willen vertrekken/de bus vol is). Eten is echt super goed in Albanië, mix van Italiaans, Grieks en een beetje Balkan. Echt prima geschikt voor vegetariërs.

(Moet nu gaan - kan het later aanvullen)

11 likes

Ik ben nog niet geweest, maar zie dat @Gjirokaster al een mooie lijst heeft gemaakt! Weinig op aan te vullen haha. Bij Sarandë kun je ook nog met de boot over naar Corfu voor een dagje. Himarë schijnt ook leuk te zijn als je naar een mooi strand wilt maar dan in een wat kleinere plaats dan Sarandë. Verder heb ik zelf wel veel gehad aan de vlogs van Backpacking Bananas en Kaja Kubicka in Albanië om een beetje te bepalen waar ik heen wilde.

3 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Italië topic

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Midden- en Zuid-Amerika topic

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Azië topic

Ik ben op zoek naar een fijn hotel voor een relax vakantie maar ook nog dichtbij een leuk stadje zou perfect zijn! Heeft iemand tips/aanraders? Mag overal zijn.