Reizen / Vakantie #2

Ik houd van reizen maar wil niet teveel met het vliegtuig. Daarom ben ik op zoek naar leuke bestemmingen waar je korter dan 8 uur in een trein zit. Ik neem nu de trein naar Parijs, Londen en Berlijn maar hebben jullie daarnaast nog tips voor een lang weekend if vakantie van 5 dagen.

Lille
Brussel (en/of andere Belgische steden zoals Antwerpen, Gent, Brugge)
Luxemburg
Dusseldorf en/of Keulen en/of Bonn

Heel veel in Duitsland is ook goed te doen met de trein, ik zou zelf ook wel graag eens naar Munster, Bremen en Hamburg willen.

2 likes

Kom ik weer met hetzelfde antwoord maar Praag! Kan met flixbus, trein en auto.

2 likes

Toch niet in minder dan 8 uur? Praag wil ik ook naar toe maar dat is alleen verder dan 8 uur (voor mij haha).

@Maurice Vanuit Londen doorreizen naar Edinburgh? Verder ligt het een beetje aan waar je woont. Ik woon bij de grens en pak veel de trein, maar dat scheelt natuurlijk al snel een paar uur. Brugge/Gent is leuk, zowel heel de kustlijn aan Belgie is leuk om te doen. Maar ook plaatsen/steden zoals Kalmthout (en de Kalmthoutse Heide), Mechelen, Leuven… In Duitsland heb je Hamburg, Keulen, Bonn, Monschau (al moet je ook met de bus), Trier, Koblenz. Luxemburg is ook goed te doen met de trein.

Ga je toevallig interrailen?

2 likes

Hmm met de auto was het voor mij 5,5 uur. Ik woon wel dichter bij Duitsland dan de meesten maar dacht dan is het sowieso maximaal 8.

Kak ik had verkeerd gelezen, dacht met de trein of met de auto 8 uur als in de trein mag langer.

3 likes

Baden-baden of Freiburg in het Zwarte Woud, Bremen en de Duitse Waddenkust.

2 likes

Haha ja is het ook :sweat_smile:. Misschien dat ik er daarom ook zelf niet zo goed uitkom. Maar mijn vriend en ik willen samen nog even weg voordat de baby komt. Normaal zouden we eerder op citytrip gaan maar dat zie ik nu niet zo zitten. Dus ik vind een fijn hotel met zwembad liefst ook nog dichtbij het strand) eigenlijk het belangrijkst. Normaal zou je eerst een stad kiezen en daarna kijken naar een prima hotel. Maar ik hoef ook weer niet alleen maar gebonden te zitten aan het hotel, als in all inclusive. Naar een stadje/dorpje om wat te eten/drinken/wandelen vind ik dan wel weer leuk.

Thanks voor de tips!! Nee ik vind het gewoon leuk om af en toe een paar dagen weg te gaan en dat deed ik voorheen veel met het vliegtuig maar dat wil ik minder doen

2 likes

Misschien richting Malgrat de Mar/ Santa Susanna/ Pineda de mar of Torremolinos? Daar heb je mooie hotels met zwembaden, en een strand dichtbij. Maar je zit ook zo in een grote stad mocht je toch een beetje citytrip vibes willen. Vanuit Malgrat is het iets meer dan uurtje met de trein naar Barcelona, en vanuit Torremolinos is het bijvoorbeeld een halfuurtje rijden naar Malaga of Marbella.

2 likes

Tenerife? Ik vond Jardin Tropical heel fijn. Een heel goed ontbijt en genoeg te doen in de omgeving (ook zwanger).

2 likes

Ja Tenerife inderdaad @Vloeistof! Adults only hotel RIU Arecas kan ik ook aanraden op Tenerife.

1 like

Misschien handig om ook te zeggen wanneer jullie willen gaan? Niet dat je nu tips krijgt waar het tegen de tijd dat je gaat alleen maar regent ofzo

2 likes

Iemand ervaring met parkeren op Schiphol middels p.arkos? Of eventueel andere prettige parkeer mogelijkheden. Normaliter parkeren we bij familie envragen we of zij ons kunnen brengen maar nu is dat niet handig qua reistijd vanaf huis/ vertrektijden.

1 like

Ooit uitgekomen bij Happy Parking en dat is twee of drie keer goed bevallen. Je laat wel een sleutel achter, want de auto wordt verplaatst op het terrein, maar elke keer maar 1km mee gereden, dus ze gaan er niet ver mee rijden ofzo. :sweat_smile: Shuttle was ook goed geregeld.

2 likes

Pfff Paphos Pioneer beach hotel :heart_eyes:
Is in Cyprus, heeft een privé strand, lekker zwembad, is adults only. Heerlijk eten! Vond het echt leuk daar. In Paphos zelf niet heeell veel te doen behalve strandjes opzoeken en op de boulevard lopen, maar dat hotel was echt fijn!

1 like

Heeft iemand trouwens een tip voor een airbnb in de natuur? Mag Nl zijn, maar ook gewoon ergens dat relatief makkelijk bereikbaar is in Europa. Ergens in de bergen, of in een mooi bosrijk gebied, echt zo’n schattig hutje waar je lekker kan wandelen en veel kans hebt om wilde dieren te zien?

1 like

Genève, Bristol, York, Durham, Edinburgh , Birmingham, München, Mainz, Frankfurt.

Misschien dat je dit een leuk boek vind, ik heb hier net ook even in gekeken voor bovenstaande tips. Veel inspiratie voor waar je allemaal heen kan met de trein, ook voor bestemmingen die verder weg zijn.

8 likes

Hier ben ik ook geweest vorig jaar maar ik zou deze juist niet aanraden. Ik vond het hotel oubollig/verouderd (en super gehorig), wat dan wel weer paste bij de mensen die er kwamen want 90% was Brits en 60+ die allemaal handdoekje legde bij het zwembad voor 6 uur s ochtends
Ik vond het ook jammer dat de zee er zo slecht toegankelijk was, zelfs met waterschoenen was het klauteren. Er lag wel een loopbrug zodat je meteen verder het water in kon maar die was aan het begin van mijn vakantie afgesloten
Wel een leuk waterpretpark super dichtbij maar ja dat doe je niet als je zwanger bent.
Eten was wel goed ja, en veel aanbod qua activiteiten (ik was er via TUI en dit is zon TUI BLUE hotel, vind ik een leuk concept)
Dit klinkt alsof ik een rotvakantie gehad heb, wat niet zo is natuurlijk, maar ik moest oprecht even schakelen toen ik daar aankwam, het was absoluut niet wat ik ervan verwacht wat. Voor dat geld, want het was behoorlijk aan de prijs, heb je veel leukere (adults only) hotels.

3 likes

Inturotel Esmeralda Park in Cala d’Or op Mallorca! Ze hebben ook appartementen en een adults only hotel, dan heet het weer iets anders, moet je even goed kijken.

Of Elysium in Paphos op Cyprus!

1 like

Ik ga in augustus een maand backpacken in midden amerika en ben een backpack noob dus ik dacht, misschien heeft iemand hier tips :star_struck: ik had een paar vragen

  • Is het handig om een lakenzak mee te nemen of is dat niet echt nodig?
  • Is het handig om hostels van tevoren (annuleerbaar) te boeken, qua beschikbaarheid en prijs, of kan het ook allemaal last minute zodat je route niet zo vast ligt?
  • wat zijn nog backpack gadgets die handig zijn om mee te nemen waar je niet direct aan denkt?
1 like