Bedoel je dan deze?
Is het niet onhandig dat die niet ook nog de hoogte ingaan zegmaar of valt dat mee?
Bedoel je dan deze?
Is het niet onhandig dat die niet ook nog de hoogte ingaan zegmaar of valt dat mee?
Nee ze hebben ook ‘echte’. Deze zijn ook wel handig maar zijn gewoon tasjes
Ah oke! Die kan ik online zo snel niet vinden maar dan ga ik even in de winkel kijken!
Ik heb ze er laatst nog gekocht! Blauw met stippen
Ik heb ze van de Ikea maar het type dat ik heb is niet meer te koop volgens mij. Ik vind ze in ieder geval super handig, fijn om wat verschillende maten te hebben. Je zou ook kunnen kijken bij de Xenos of Flying Tiger. Ik zou er zelf niet al teveel aan uitgeven, ik zie niet echt de meerwaarde van die van duurdere merken.
Oh ja ik denk dat ik ze gevonden heb! Deze?
Die zien er een stuk chiller uit dan die andere inderdaad (:
Ik ga zo eens even mn backpack opmeten en kijken wat handig is qua maten.
@Parasol oh ja dat zou ook nog goed kunnen, thanks!
Ja! En ook nog eens in de sale
Niet in de winkel, enkel online maar wilde het toch even tippen: Reismonkey compression cubes! Werkt echt goed. Ik krijg 3 weken aan kleding in een rugzak met deze cubes.
Merk je dus echt het verschil met die compressie functie? Ten opzichte van gewone packing cubes? Want ik twijfel er wel over, ze zijn niet goedkoop, maar aan de andere kant wil ik eind zomervakantie ook zonder ruimbagage op vakantie en dan is zo iets wel ideaal.
Ik heb ze ook en ze zijn geweldig! Kon voor twee weken Schotland pakken en het paste in een kleine koffer met ruimte over.
Ja wel verschil, misschien niet het dubbele maar wel 1/3e deel ofzo… Ik heb heel veel packing cubes geprobeerd (Ikea, Hema, poeh van alles) Vind die gewoon handig omdat je dan kan ordenen. Maar omdat ik vooral enkel met een rugzak reis en dacht proberen kan altijd… ben ik nu wel echt om.
Op zoek naar inspiratie: weekje vakantie eind september/begin oktober met nog OK/lekker weer.
Geen auto tot onze beschikking waardoor je vaak gebonden bent aan of week strandvakantie/appartement in toeristengebied of meer een stedentrip.
Nu vond ik Porto/Malaga/Lissabon heel relaxt want dichtbij de stad is ook een strand en handig te bereiken vanaf vliegveld. Maar: we slapen liever op een wat meer afgelegen plek dan midden in een stad. Alleen dat is vaak lastig zonder auto… Het OV moet dan goed zijn. Vanaf airport naar accomodatie en van accomodatie naar stad/dorpjes.
Heeft iemand een idee? Madeira lijkt mij bijvoorbeeld onhandig zonder auto.
Las Palmas
Mijn vriend en ik zijn regelmatig naar las Palmas geweest en hebben alles net een huurfiets gedaan omdat we ook geen CC hebben voor een huurauto
Nu is las Palmas wel een stad maar je hebt daarnaast al hele rustige gebieden die goed met de fiets te fietsen zijn
Sardinië. We zaten vlakbij Castelsardo en hebben alles wandelend gedaan (minus dagexcursies) maar ook openbaar vervoer werkte prima. Oktober was het weer nog heerlijk.
@ellegirltalk inderdaad Sardinie!
Ik sliep wel in de hoofdstad, maar ging bijna elke dag met het OV de stad uit richting stranden e.d.
Taxi’s zijn erg goedkoop in Portugal (in Spanje ook, maar iets duurder).
Als je echt het gevoel wil dat je afgelegen zit, is dit geen goeie optie, maar als het vooral gaat om niet in een heel stedelijk gebied zitten en strand/zee dicht te hebben, is Malta misschien een optie? Nog wel heerlijk weer in die periode en ook vlot openbaar vervoer (wel even zien of je een beetje op 1 van de routes zit). Bij de heenreis moest ik wel steeds een taxi nemen vanaf de luchthaven, omdat je pas 's avonds laat landt (vlucht vanuit BE, dat is misschien anders vanuit NL), maar in principe is de luchthaven vlot te bereiken met bus. Malta is erg leuk voor een mix van zee (wel maar een beperkt aantal “ligstranden”), watersport, cultuur en eten.
Malta is ook goed te doen met bussen en huurfietsen (wel veel heuvels )
Wij zaten vorig jaar rond september/oktober in Cascais vlakbij Lissabon. Goed bereikbaar met de trein.
Misschien long shot hier, maar heeft iemand Kilimanjaro beklommen of safari in Tanzania gedaan?
Ik zoek lokale bedrijven waar ik dat eventueel zou kunnen boeken.