Reizen / Vakantie #2

Oh ik heb wel echt heel lekker gegeten daar haha. Wel aan de dure kant idd, maar op zaterdag was verder echt alles vol en ik vond het opzich best een leuk tentje.

1 like

ja ik denk dat het ook net mijn gerecht was, dus @Mexi mocht je gaan NIET de pannenkoeken eten hahaha

3 likes

Adego do carregal als je echt Portugees wilt eten. Zeker geen hipster overpriced Instagramfood zoals overal getipt wordt

3 likes

Hoi allemaal, ik denk dat dit topic de beste plek is voor mijn vraag: een vriendin van mij is laatst jarig geweest. Ze is van plan deze zomer een camper te gaan kopen, op te knappen en in te gaan wonen/rondreizen. Ik zou haar graag iets geven voor in de camper, maar heb zelf geen ervaring met reizen met een camper. Hebben jullie misschien een idee? Wat is super handig als je reist met een camper en leuk om te geven?

Misschien niet specifiek voor de camper, maar misschien een cadeaubon voor de anwb, bever of een soortgelijke winkel? Ergens waar ze veel camper benodigdheden verkopen?

2 likes

Van die leuke Hema ophang indoor/outdoor lampjes is sws een goed cadeau

1 like

iemand wel eens in (de omgeving van) zakopane geweest en daar tips voor?

1 like

Ohh ik! Wel jaren geleden, paar dagen gekampeerd. Je kunt er echt prachtig wandelen, maar dat wist je vast al

1 like

Iemand hier ervaring met reizen met medicijnen? Ik neem anti epileptica mee en heb daarvoor een brief van mijn arts ondertekend enzo. Het gaat om een medicijn dat ook als pijnstiller gebruikt kan worden en hier niet onder de opiumwet valt maar in amerika wel gereguleerd wordt (schedule 5). Het is wel een hoeveelheid voor een maand. Ik ga naar midden amerika en heb een overstap in houston in amerika. Ben vooral een beetje bang voor mn overstap. Ik vroeg me af of ze dat daar echt helemaal uit t doosje gaan halen of meer steekproefsgewijs af en toe? En is het echt nodig om officieel zo’n apostille er op te laten zetten? Dat lees ik online op sommige plekken.

1 like

Ik heb met morfine naar Amerika gereisd en had ook een verklaring van mijn dokter mee.
Uiteindelijk werd ik eruit gepikt voor controle aan de douane in LAX en ze keken na of de voorgeschreven pillen klopten met wat de arts beschreef en ik mocht doorgaan. Er is niet lang bij stilgestaan, eerder bij waar ik verbleef en hoe lang.

1 like

Gezellige lampjes die je met usb moet opladen of die op batterij gaan.
Als ze op gas gaat koken een leuke fluitketel.
Thermoskan.
Melamine bordjes en / of bekers.
Vouwbaar vergiet of emmer.
Cadeaubon van campingwinkel De Wit, Schijndel. Daar hebben wij enorm veel gekocht toen we camper aan het bouwen waren.
Cadeaubon van een bouwmarkt.
Of een chemisch toiletje haha.

2 likes

Oh en misschien is zo’n koffie Bialetti percolator ook wel leuk.

4 likes

Een Omnia campingoven? Ik ben nog nooit met een camper weggeweest hoor, maar alle camperaars (is dat een woord?) die ik volg op Instagram zijn hier erg enthousiast over!

1 like

Ik zou zelf een cadeaubon geven. Verl dingen die genoemd worden als optie vind ik erg persoonlijk en alle kleine dingen die je moet kopen tikken ook best aan dus dan is zo’n bon ook fijn. Kan ook van decathlon, bever, obelink of anwb. Sowieos hebben ze waarschijnlijk weinig ruimte dus bepaalde items neem je liever niet mee als je toch weet dat je het niet gaat gebruiken. Om even een voorbeeld te noemen: lampjes (moet je elke dag weer ophangen aan je luifel), oven (kan ook wel zonder voor een paar weken) etc.

9 likes

Jaaa dit is echt een top ding, mega aanrader! Heel leuk cadeau om te krijgen denk ik

1 like

Saai antwoord, maar ik zou inderdaad een bon geven of haar vragen wat ze exact wil hebben en dat geven.
Al die spullen zijn leuk en goed bedoeld, maar als als je maar zo weinig ruimte hebt is het belangrijk dat alles precies past en handig is, en heeft alles de potentie om troep die je mee moet zeulen te zijn :grimacing:

10 likes

Heb je toevallig nog recept tips voor de Omnia? Of iemand anders? Wij hebben er sinds kort eentje voor in de camper en gaan er volgende week mee op vakantie.

Ik heb niet echt specifieke recepten, doe er echt van alles mee. Van afbak broodjes en danerol croissants (die worden serieus luchtiger dan in m’n eigen oven) tot shakshuka, bananenbrood, ovengroenten, zelfgemaakte pizza (wel dus beetje rare vorm haha).
Gewoon alles wat ik thuis in de oven doe, doe ik hier ook in.

Het is vooral spelen met hoe hoog je het gas zet gedurende het ‘bakken’ zodat de onderlaag van eten niet verbrand bij dingen die je tijdens proces niet om kan husselen.

Heb je de siliconen vorm(en) erbij?! Die vind ik wel echt essentieel!

1 like

Ik ben echt helemaal gek op Praag en ben nu op zoek naar steden die hier qua feeling op lijken! Wie kan me helpen? :smiling_face:

1 like

@arcobaleno @Itsireneforyou @Cajun-moon @Nebula @soarin @greenie @LaPetiteRobeNoire

Dank voor jullie reacties!

2 likes