Reizen / Vakantie #2

O Mexilhão kan ik ook aanraden.

De overige weet ik niet meer precies waar we gegeten hebben.

De keer dat ik met klm vloog is mijn handbagage niet opgemeten. En neem altijd een klein koffertje tas en nog een klein tasje mee.

Mijn man vliegt regelmatig met klm en zijn handbagage is nog nooit opgemeten.

1 like

KLM doet niet zo moeilijk hoor, nog nooit gehad dat ze opmeten. Met name de goedkopere airlines zijn streng op de maten.

2 likes

Nee daar doen ze niet moeilijk over! Klm is wat dat betreft echt een fijne maatschappij.

1 like

Fauna & Flora!
Echt zo’n hipstertentje maar ik hou daar wel van haha en ze hebben echt lekker ontbijt/brunch voor niet al te duur
Coyo taco voor mexicaans
Oitto is ook een aanrader, is Portugees maar dan iets meer fancy (zeker niet duur voor Nederlandse begrippen)
En verder veel traditioneel Portugees gegeten maar daar heb ik de namen niet van opgeslagen eerlijk gezegd!

1 like

Bij welke maatschappijen meten en/of wegen ze wel? Heb dat nog nooit meegemaakt namelijk.

Mijn schoudertas is ook groter dan 40x20x25 (Ryanair handbagage-formaat) maar wordt nooit iets van gezegd. Dat geldt ook voor mijn rugzak (47x36x17). Ik ben nu op zoek naar een nieuwe tas en twijfel of ik echt aan de kleinste formaat moet voldoen of net als normaal groter kan meenemen en dus aanschaffen.
Bij Easyjet kon ik laatst met twee tassen doorlopen en ik zie ook altijd mensen met megahutkoffers op hun rug.

2 likes

Ik werd 2 maanden geleden zowel heen als terug met easyjet gecontroleerd op het formaat van mn koffertje (die precies voldoet aan de maten, dus hij zag er niet overduidelijk te groot uit)!

2 likes

ik ga in augustus een paar dagen naar (de omgeving van) split, heeft iemand tips waar ik moet gaan eten/cocktails drinken/uitgaan? ik zit niet in de stad zelf maar in van de dorpjes verder richting het zuiden.

Ryanair is echt het makkelijkst met bagage, ik had laatst koffertje, grote rugzak (groter dan mijn handbagage koffertje lol) een handtas en een bumbag. Vroeg de stewardess of ik hulp nodig had alles bovenin te stouwen. Zo chill.

Zal dan toch verschillen per vlucht, want ik wilde juist net op de vraag van @FredPaillet antwoorden dat Ryanair de enige maatschappij is waarbij ik eens heb gehad dat van iedereen de handbagage gemeten werd. Moest iedereen z’n tas/koffer in een soort rekje doen om te kijken of het binnen de marges paste.

6 likes

Ik stond ook pas in een rij bij Easyjet en toen moest men ook de koffertjes in zo’n rek duwen. Een man ging een hele discussie voeren omdat z’n koffer wel klein genoeg was, maar door de uitstekende wielen niet.

Volgens mij is er gewoon geen touw aan vast te knopen haha

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Azië topic

Haha ja deze discussies, tenzij je de wieltjes eraf kan halen valt het dus niet binnen de afmetingen he meneer :roll_eyes:

Ik heb zelf overigens moeten bijbetalen vorig jaar omdat ik bij Easyjet helemaal niet had gekeken naar de afmetingen, maar het stond er achteraf gezien wel duidelijk bij

1 like

Ik heb inmiddels een 40x25x20 rugtas gevonden met trolleyfunctie. Very benieuwd, ga m volgende week gebruiken in het vliegtuig!

2 likes

Heb jij specifieke tips? :smiley:
(cc @Woodkid - zie dat jullie hebben gepost dat jullie er zijn geweest)

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Weg in eigen land

Yes ik heb nog wel wat tips.

Eten/drinken:

• Panczo ( Mexicaans restaurantje)
  • Pasibus (wel beetje fastfood, maar lekkere burgers)
  • Vinyl cafe
  • Lepione (is een soort studenten eetplek / milk bar; ik vond het chill om daar te lunchen)
  • En pierogi eten natuurlijk! Maar daar heb ik nier een specifieke tip voor. Ik ben 2x in Wroclaw geweest en gewoon bij een random pierogi restaurantje gaan zitten en was beide keren gewoon goed en lekker!

Doen:

• een van de walking tours van Walkative
  • kabouters spotten (je kan zo’n soort speurtocht kaart kopen bij het toerisme kantoort. Klinkt kinderachtig, is oprecht leuk!)
  • op het kerkeneiland (Ostrów Tumski) worden elke dag alle lantaarns nog handmatig aangestoken door een man met een zwarte cape. Hij heeft geen vast tijdstip wanneer hij begint, maar zodra het gaat schemeren begint hij aan zijn ronde. Oh en hij begint bij de dubbele lantaarns bij de deur van de kathedraal; als die aanstaan is hij bezig met zijn ronde.

Ik moest er toen best lang op wachten, maar vond het wel heel apart om te zien. Beetje Harry Potter vibes haha.

En veel plezier! Ik vond het een leuke stad! Maar ik vind Polen überhaupt leuk haha.

8 likes

Ben bijna wekelijks op Eindhoven airport maar de vlucht van morgen is de eerste waar ik een security time slot voor heb kunnen reserveren, ben benieuwd of dat echt werkt of dat daar dan weer rijen ontstaan.

1 like

Wat leuk! Dank u🤩

2 likes

De afgelopen weken was het enorm rustig in Eindhoven. Vorige week kon ik zo doorlopen naar de banden. Maar nu het alweer juli is dacht ik toch even proberen.
Schiphol geen idee, ik land enkel op Schiphol vaak maar vlieg er niet zoveel vandaan.

1 like