Reizen / Vakantie #2

Haha nou ik denk dat je dat heus wel hebt hoor, maar ik ga zelf gewoon graag naar Pizza Express en Wagamama :joy:
dus ik kan niet echt goede tips geven

1 like

Je kan heel lekker libenees eten bij Baba! Ook echt een mooie, smaakvolle inrichting en goede cocktails. Echt mijn go to tip eigenlijk. Verder is Wine & Peach misschien nog wel wat voor je. Of David Bann, maar dat is volledig vega.

3 likes

Mijn vriend en ik hebben besloten om toch weg te gaan in de laatste week van augustus/begin september. We willen met de auto weg en kamperen in een tent.

We weten alleen in godsnaam niet naar waar. Het ene moment willen we naar zuid-frankrijk, dan naar italië en dan weer naar Slovenië.

We hebben eigenlijk geen eisen, behalve dat de kans op goed weer toch groter moet zijn dan in NL/BE. Deze landen vallen sowieso af, en ook duitsland en luxemburg.

Wie heeft tips?

2 likes

Tsja in principe kan alles dan toch :joy:. Zou dan gewoon lastminute kijken waar het het lekkerst weer is en gewoon gaan. Al helemaal aan het einde van het seizoen kun je prima op de bonnefooi naar campings.

9 likes

Haha ja dat is wel waar. Maar ergens hoop ik vooral op een fijne tip die de twijfelaar in mij al iets een richting uit kan duwen haha. Al is op het moment zelf kijken ook altijd een optie natuurlijk.

Haha nouja in dit topic staan geloof ik honderden tips voor al die landen en we hebben gelukkig ook nog een frankrijktopic en italietopic. Als je verder geen eisen hebt, is het ook lastig je gerichte tips te geven :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Wij zijn net op een camping geweest in de Ardeche: Domaine Chadeyron. Echt een fantastische camping. Niet te groot (50 standplaatsen/mobile homes ofzo), super vriendelijke eigenaren. Leuk zwembad met glijbaan. Dichtbij mooie plekken in de Ardeche.

5 likes

Haha ja wat moeilijk tips geven, ook omdat frankrijk en italië natuurlijk enorm zijn. Italië is wel vrij duur qua kamperen, zelfs als je met een tentje zonder stroom gaat. Misschien zuid Frankrijk ook wel inmiddels. Slovenië ben ik nooit geweest maar lijkt me wel mooi! Ik denk niet dat je een foute keus kan maken als je op het weer afgaat en flexibel bent

Ik zou voor jezelf bedenken wat je een leuke omgeving vindt en dan daaruit een richting kiezen: wil je aan het strand liggen (en zo ja, zand of kiezelstrand?), wil je bergwandelen, wil je vooral leuke steden/dorpen bezoeken, wil je in de buurt van een meer…

3 likes

Het alleen op vakantie gaan bevalt nu al prima, maar ben er wel al achtergekomen dat de meeste starters niet gemaakt zijn voor 1 persoon haha. Ben op het moment een formaat vissenkom aan nacho’s aan het verorberen :cool:

Samenvatting

35 likes

Haha geniet ervan!

3 likes

Hét voordeel van alleen gaan lijkt me zo :grin:

6 likes

Welke stad is volgens jullie het leukst? Stedentrip en alleen (in oktober).

• Bratislava
  • Boedapest
  • Tirana
  • Boekarest

0 stemmers

Ik vergat Sofia (Bulgarije) toe te voegen. :stuck_out_tongue:

Tirana en Bratislava heb je in 1/2 dagen wel een beetje gezien. In Budapest is heel veel te zien en doen en voelde het veiligste van de vier plekken.

2 likes

Hmmm ja in dit topic staan de meeste tips voor Boedapest en ik ben het eens met @Maurice dat daar veel te zien en te doen is. Daarom heb ik die gestemd!

Ik heb Tsjechië en Oostenrijk inmiddels geboekt en zoek nu een camping in Noord-Slovenië of Noord-Italië of misschien nog een plek in Oostenrijk om de trip af te maken, iemand tips?
Qua Noord-Italië kwam ik net de Dolomieten tegen, dat ziet er mooi uit. Iemand daar geweest? Is die omgeving een aanrader?

2 likes

Tip voor in Slovenië: camping Danica, vlak bij het meer van Bohinj. Zooooo mooi daar in de omgeving :heart_eyes:

2 likes

Er zitten ook campings aan het meer zo te zien! Dat vind ik zo speciaal he, kamperen aan een meer. :heart_eyes:

3 likes

Ik ben in mei naar Tirana geweest en vond het een toffe levendige stad.

2 likes

Het neigt naar Boedapest op basis van de poll tot nu toe. Maar ik was vergeten Sofia (Bulgarije) toe te voegen… mocht iemand daar iets zinnigs over te melden hebben, dan hoor ik t graag. Vind ik namelijk ook erg mooi en interessant eruit zien!

1 like

Ik vond Sofia echt niet leuk op de goedkope drank na. Ben daar drie nachten geweest op vrijgezellen en kon zowel de mensen als de omgeving niet echt harden.

1 like

M’n vriend is in december in Sofia geweest en vond t heel leuk!

2 likes