Reizen / Vakantie #2

Niet helemaal het juiste topic, maar toch ook wel qua accomodaties die hier gedeeld worden.

Heeft iemand aanraders voor boshuisjes, sterrenkubusen, of andere bijzondere overnachtingen in België of Duitsland? Dat is voor mij vaak dichterbij dan ergens in Noord-Nederland.

Ken je deze al? Geen België of Duitsland, maar in Brabant. Misschien ook dichtbij genoeg voor je.

https://www.bijzonderplekje.nl/holenberg-cabin-anna/?amp

3 likes

Is er wel eens iemand naar Gotland (Zweden) geweest? Ik lees overal dat je je verblijf ver van tevoren moet boeken, omdat het een populair vakantie-eiland is en daarmee weinig aanbod. Ik vraag me alleen af hoe ver van tevoren je moet boeken. Ik vind het wel heftig om het nu al vast te leggen voor juli volgend jaar.

als ik voor volgende week kijk zie ik echt prima uitgebreid aanbod nog dus lijkt me wel mee te vallen?

2 likes

Ohja, dat zie ik idd nu ook. Volgens mij komt het omdat het hoogseizoen maar loopt tot begin/half augustus en daarna gaan veel restaurants etc. dicht.

1 like

Bizar dat Tiktok zo’n goede PR is voor dit land. Haha zou iemand dat ook doorhebben of zou iemand er misschien zelfs achterzitten? Het toerismebureau of zo :joy:

3 likes

Dubrovnik: heb niks met GoT, nooit gezien ook dus moest ff goed nadenken wat je bedoelde. Vond Dubrovnik heel mooi, maar bizar druk in juli. Het was ook enorm heet overdag, dus iedereen ging in de avond naar de oude stad. In de winter zal het wel een stuk minder druk zijn gok ik. De oude stad is erg mooi maar ook heel klein dus je hebt het best wel snel gezien. Ik vond het buiten de oude stad ook mooi maar wel enorm veel hoogteverschillen. Ons appartement lag op 5 min lopen van de haven af, nou prima dacht ik, was het 4.5 min enkel trap lopen. Gelukkig enkel een kleine rugzak bij me, onderweg zaten mensen met koffers en een fiets die niet hogerop kwamen. Wellicht van tevoren checken als je geen zin hebt in zoiets, heb ik zelf niet gedaan.
Het is wel een handige plek om weer verder te reizen, ik kwam daar aan met zo’n langeafstandsbus uit Bosnië en ging weer terug naar Nederland met het vliegtuig. Of staat jouw terugreis al vast?

Ook ff checken welke boot je evt neemt naar Hvar en wat je aandoet, kan heel koud zijn als je in de wind zit (in de winter dan)

Waarom dacht ik dat je in de winter ging. Ik lees nu oktober.

2 likes

Ik vond Dubrovnik wel echt een leuke plek om geweest te zijn, bijzonder met die stadsmuren en vond de sfeer er heel chill, maar het ligt zo ver weg van Zadar en Split enzo, zou lekker in die regio blijven voor nu. Toen wij er in mei pre-corona waren was het in Dubrovnik niet zo druk. Ik had en heb ook niks met GoT overigens.

Wij hadden vorig jaar een huis gehuurd op een van de eilanden voor de kust van Zadar (Ugljan-Pasman), is ook wel leuk om vanuit Zadar met de boot heen te gaan; veel rustiger en veel natuur en je hoeft maar kort op de boot - mocht je tijd over hebben in Zadar. :blush:

1 like

@chasingrainbows @monkeyslut @Krabsalade Dankjewel voor alle tips! Ik had inderdaad voor mezelf al ongeveer besloten om Dubrovnik over te slaan en na jullie antwoorden ben ik er helemaal zeker van! In Dubrovnik kom ik ooit nog wel eens.
Mijn heen en terugreis van en naar Zadar liggen inderdaad vast (vluchten zijn al geboekt).
Ik ga dan vooral Split en Zadar doen en van daaruit wat kleinere plekken/eilanden en Plitcive en misschien Krka. Dan krijg ik de 10 dagen zeker gevuld :blush:

5 likes

Mijn man en ik willen rond 30 december tm 4 januari op stedentrip. We denken zelf aan Florence of Barcelona(ben ik wel al 2keer geweest).

Iemand een idee hoe het die tijd van het jaar daar is? Zijn veel dingen gesloten etc?

Super leuk. Gaat de hond mee?

1 like

Dat had mij als kind echt heel leuk geleken, een roadtrip op de bonnefooi mét hond erbij :heart_eyes:

Nu nog eigenlijk :dog2:

2 likes

Ahh daar ben ik nu! Afgezien van de regen vind ik dit echt een hele leuke locatie. Dagje salzburg, thermen, liftjes naar bergtoppen, het zat allemaal op max 40 minuten rijden, ideaal.

Mocht je deze kant op komen dan raad ik de kampenwand aan! Liftje naar boven, dan de panoramaweg naar die andere hut (goed te doen met kinderwagen) en daar heb je echt een prachtig terras met waanzinnig uitzicht over die chiemsee

2 likes

Dordogne? Wij hebben twee jaar geleden daar met de camper een fijne tijd gehad, maar wel zonder kinderen en buiten hoogseizoen. Oa met de camper op een wijnboerderij gestaan, bij een chateau, bij Monbazilac, Limeuil aan een rivier

Wij waren heen over de kust naar Normandië en terug over de champagne

2 likes

Tirol? Tussenstop in de Moezel of het Zwarte Woud in Duitsland. Zelf goede ervaringen met het Ötztal (wel zonder kinderen), maar Oostenrijk is heel kindvriendelijk en meer dan genoeg te doen. Je zou zelfs nog een stukje Italië mee kunnen pakken, het Idromeer is ook prachtig!

2 likes

Veel plezier!
Je kan de park4night app installeren (en een maandabbo nemen) en dan heb je ook alle campings, aire’s en wildkamperen plekken bij de hand met reviews
En vide-greniers app voor alle tweedehands markten, en zolderverkoop

3 likes

Chateau de Chanteloup is echt een hele fijne en mooie camping als je naar Le Mans gaat!

4 likes

Haha ja dat is camperlife maar snap dat het anders is met kinderen. Wij staan zo veel mogelijk wild maar dat mag niet altijd natuurlijk. Bij Arromanches les bains (stranden van d-day) heb je er ook zo één maar dan wel met gras en uitkijkend over de zee. Bij Honfleur heb ik ook op die gezellige betonnen plaat aan het centrum gestaan. En anders hebben we altijd fietsen mee.

Wijnboerderij was net onder Bergerac. Was niet luxe maar wel cute en rustig.
https://maps.app.goo.gl/uh48KA6affxCQTMh7

Deze vonden we ook fijn maar er zijn honderden campings aan de dordogne rivier en vast allemaal net zo relaxt en kindvriendelijk en groen
https://maps.app.goo.gl/9p5sBXhftRHJXaQZA

1 like

Ik ben helemaal geinfluenced door tiktok en ga in september naar Albanië haha. Ben zo benieuwd!

5 likes

Oostenrijk is met een peuter ook al heel leuk. Als je met een gondel naar boven gaat, is daar vaak een speeltuin en kan je je goed vermaken. Het is echt heel kindvriendelijk.
Maar snap dat je nog even wacht als je echt wil wandelen.

1 like