Reizen / Vakantie #2

Waar wil je heen gaan?

2 likes

Is iemand wel eens naar Guernsey geweest? Ik heb gisteren een film erover gekeken en het lijkt me echt een toffe plek!

2 likes

The Guernsey literary and potato peel pie society toevallig? :geek:

Ik wil ook al heel lang graag naar de kanaaleilanden (al van voordat ik dat boek las/de film zag), maar dat is er nog niet van gekomen. Ik ben dus ook heel benieuwd! Ik zag laatst wel dat je pakketreizen kunt boeken met boot en verblijf, maar dat stond allemaal on hold door covid.

Ik kwam er pas door dat boek achter dat Jersey en Guernsey bezet waren door de duitsers tijdens WOII trouwens.

1 like

Ik weet niet in welke hoek je zoekt, maar een vriendin van me heeft hier eind vorig jaar een maand vrijwilligerswerk gedaan: Parque Biológico da Serra da Lousã

2 likes

Ik vlieg binnenkort met Transavia en dit staat op hun website:

Kan ik handbagage ook inchecken?

Ja graag! Je kunt handbagage afgeven bij de check-in balie. Zo heb jij je handen vrij en ga je sneller door de controle. Stop dan wel je waardevolle spullen zoals documenten, elektronica en medicijnen in je accessoire, zodat je die aan boord hebt. Je haalt je handbagage na je vlucht weer op bij de bagageband.

Is er hier iemand die vaker met Transavia heeft gevlogen? Ik vraag me af of het altijd zeker is dat je de handbagage kan inchecken, want dan zou ik grotere flesjes toiletspullen mee kunnen nemen, dan wanneer ik hem wel mee moet nemen in het vliegtuig zelf.

weet het niet van Transavia maar over het algemeen zijn ze hartstikke blij als je je handbagage in wilt checken. maakt het boarden een stuk sneller wanneer mensen in de cabine geen ruzie krijgen over dat hun trolley niet meer in die overhead bins past haha.

zie trouwens nu op de site (Transavia dus):

Can I check in my hand luggage?

Please do! You can hand in your hand luggage at the check-in desk at the airport. This leaves your hands free and allows you to go through the security faster.

3 likes

Ik weet wel dat wel vliegtuigmaatschapijen nu met corona sowieso sneller handbagage in het ruim inchecken. Bij Transavia afgelopen oktober liepen ze de hele rij af bij het boarden zo dat ie in het ruim kon. Zo dat je niet hele tijd van je stoel opstaat en bewegingen maakt om iets uit je koffertje te halen. Bij TUI las ik in ieder geval dat ze willen liever alleen een tas onder je stoel en handbagage in het ruim.

1 like

100% zekerheid niet, maar de laatste paar keer dat ik met Transavia vloog, wilde ze eigenlijk liever dat zoveel mogelijk mensen hun handbagage incheckte. Alleen als je expliciet zei dat je het bij je wilde houden, mocht je hem mee de cabine in nemen.

2 likes

Ja dat hebben ze zelfs liever, maar ik vind dat zwaar kut want dan moet ik op m’n koffer wachten :joy:

4 likes

Ik kom er zelf niet helemaal uit omdat ik tegen allerlei Spaanse sites aanloop, maar het volgende:
Ik wil graag in mei een aantal dagen naar Valencia (denk nu aan 3 tot 4 dagen). Ik lees op internet dat je makkelijk met de trein naar steden als Madrid (met een hogesnelheidslijn), Barcelona, Alicante, Granada kan. Ik wil opzoeken hoelang de reistijd is, wat dat kost, hoe vaak die trein gaat, hoe je een ticket koopt etc. maar de betrouwbare sites zijn in het Spaans en vertalen gaat bij mij steeds mis. Heeft iemand ervaring met reizen vanuit Valencia naar een andere stedentrip-waardige stad in Spanje?

2 likes

De Spaanse website waar je moet boeken is Renfe, maar die website kan best onduidelijk zijn(dit wordt in Spanje als schoolvoorbeeld gebruikt van hoe het niet moet). Zoals hierboven wordt gezegd, een gedeelte is inderdaad in het Engels.

Wat verder kan helpen is trainline en Google Maps. Seat61 kun je ook even bekijken voor algemene informatie over treinen in Spanje.

1 like

Ja heel fijn als je dat zou willen delen!

@Parasol bedankt voor de tip!

Ik bekeek ook de site van renfe, maar steeds als ik ergens op klik verspringt het weer naar spaans haha.

Iemand tips voor Rome? Wij willen in de meivakantie gaan, maar hebben nog niks geboekt.

1 like

Wat voor tips zoek je?
Ik zou sowieso de highlights die je wil bezoeken vooraf vastleggen. Ik weet niet of het nu nog steeds zo is, maar paar maanden terug was alles alleen toegankelijk met reservering en tijdslot

Iemand tips voor Europese landen waar je mooi kunt duiken? M’n vriend wil graag duiken op vakantie. Het liefst wilde hij naar Egypte, waar hij als kind heeft leren duiken, maar vanwege Corona houd ik het liever binnen Europa.

1 like

Malta, Cyprus, Griekse Eilanden, diie hoek? Geen idee of het onder water ook mooi is hoor maar klimaattechnisch lijkt me dat wel fijn en de natuur is er buiten zwemmen om ook mooi

2 likes

Ja die site is wat irritant inderdaad. Ik heb al vaak in Spanje met de trein gereisd en is altijd heel goed gegaan. Valencia-Barcelona is wel wat langer, bijna 3u enkele reis. Naast de tips hierboven nog de tip om vroeg van te voren te reserveren, het wordt steeds duurder namelijk. Je moet inderdaad door een soort security waar je spullen worden gecheckt, ik had eens een fijn mes gekocht om mijn broodjes te beleggen maar die moest ik daar achter laten :sweat_smile:

Edit: kaartjes hoef je niet te printen! Kun je gewoon laten scannen vanaf je telefoon.

3 likes

Aller lekkerste carbonara ever bij Il Chianti Vineria :drooling_face:

1 like

Thanks! Vooral tips voor leuke restaurants of hotels.

1 like

Hi allemaal, ik heb in maart de mogelijkheid om 3 weken/een maand weg te gaan. Nu vind ik het wel spannend om alleen te gaan reizen , maar een groepsreis trekt me ook niet zo heel… Iemand tips voor bestemmingen/soort reizen om alleen te doen? Wel graag mooi weer haha.

3 likes