Reizen / Vakantie #2

Trein in Spanje is heel fijn, zorg wel dat je je tickets van te voren op Renfe’s website (deel vd website is ook in Engelse versie) koopt, niet op andere websites want dat is vaak duurder. Oh ja en zorg dat je er op tijd bent want je moet door security bij het perron en soms staan er enorme rijen.

Ik ga volgende week met de trein vanuit Valencia naar Alicante dus kan je altijd laten weten hoe dat ging!

2 likes

De Spaanse website waar je moet boeken is Renfe, maar die website kan best onduidelijk zijn(dit wordt in Spanje als schoolvoorbeeld gebruikt van hoe het niet moet). Zoals hierboven wordt gezegd, een gedeelte is inderdaad in het Engels.

Wat verder kan helpen is trainline en Google Maps. Seat61 kun je ook even bekijken voor algemene informatie over treinen in Spanje.

1 like

Ja heel fijn als je dat zou willen delen!

@Parasol bedankt voor de tip!

Ik bekeek ook de site van renfe, maar steeds als ik ergens op klik verspringt het weer naar spaans haha.

Iemand tips voor Rome? Wij willen in de meivakantie gaan, maar hebben nog niks geboekt.

1 like

Wat voor tips zoek je?
Ik zou sowieso de highlights die je wil bezoeken vooraf vastleggen. Ik weet niet of het nu nog steeds zo is, maar paar maanden terug was alles alleen toegankelijk met reservering en tijdslot

Iemand tips voor Europese landen waar je mooi kunt duiken? M’n vriend wil graag duiken op vakantie. Het liefst wilde hij naar Egypte, waar hij als kind heeft leren duiken, maar vanwege Corona houd ik het liever binnen Europa.

1 like

Malta, Cyprus, Griekse Eilanden, diie hoek? Geen idee of het onder water ook mooi is hoor maar klimaattechnisch lijkt me dat wel fijn en de natuur is er buiten zwemmen om ook mooi

2 likes

Ja die site is wat irritant inderdaad. Ik heb al vaak in Spanje met de trein gereisd en is altijd heel goed gegaan. Valencia-Barcelona is wel wat langer, bijna 3u enkele reis. Naast de tips hierboven nog de tip om vroeg van te voren te reserveren, het wordt steeds duurder namelijk. Je moet inderdaad door een soort security waar je spullen worden gecheckt, ik had eens een fijn mes gekocht om mijn broodjes te beleggen maar die moest ik daar achter laten :sweat_smile:

Edit: kaartjes hoef je niet te printen! Kun je gewoon laten scannen vanaf je telefoon.

3 likes

Aller lekkerste carbonara ever bij Il Chianti Vineria :drooling_face:

1 like

Thanks! Vooral tips voor leuke restaurants of hotels.

1 like

Hi allemaal, ik heb in maart de mogelijkheid om 3 weken/een maand weg te gaan. Nu vind ik het wel spannend om alleen te gaan reizen , maar een groepsreis trekt me ook niet zo heel… Iemand tips voor bestemmingen/soort reizen om alleen te doen? Wel graag mooi weer haha.

3 likes

Ik heb hier naar gekeken maar uiteindelijk besloten dat ik toch naar een wat grotere stad wil gaan! Ik ben nu ook mails aan het versturen dus hopelijk gaat het allemaal lukken. :blush:
Bedankt voor de tip!

2 likes

Is het vanaf nu niet meer of nou nog wel dat je in Engeland na 2 dagen een test moet doen?

In Europa is helaas niet veel interessants te zien. Veel plekken waar je kan duiken natuurlijk,
maar geen van die plekken zullen zo mooi zijn als in Egypte. Mijn vriend is vorig jaar 2x naar Egypte geweest om te duiken, was qua corona echt prima te doen volgens hem.

Als ik in Europa zou moeten duiken zou ik voor de Azoren gaan, veel haaien en walvissen. :slight_smile: Andere opties zullen vooral Italië, Kroatië of de Canarische Eilanden zijn.

1 like

Is iemand hier wel eens in Nicaragua geweest? Zo ja, wat vond je ervan?

Wij gaan in juni op huwelijksreis en willen graag 3,5 week een mooie reis maken. We zaten te kijken naar Costa Rica maar dat is behoorlijk prijzig en oogt erg Amerikaans en toeristisch. Zo kwamen we bij Nicaragua, waar we veel mooiere hotels kunnen vinden voor veel minder geld. Maar ik twijfel of het wel echt wat is door de verhalen die ik hoor en lees

4 likes

Wel buiten Europa maar binnen Caribisch Nederland. Je kan echt prachtig duiken bij Bonaire. Binnen Europa is het vrij saai, weinig te zien en minder kleurrijk. Vind ik persoonlijk als je gewend bent om buiten de eu te duiken.

2 likes

Ik heb een keer een rondreis gedaan door Costa Rica, Nicaragua en Panama (3 weken) en dat was echt fantastisch!! De tijd in Nicaragua was wat korter (4-5 dagen) maar heel erg leuk, de meeste tijd was ik in CR en daar is het zo mooi :heart_eyes:. Panama vond ik ook heel leuk, maar minder mooie natuur dan CR.

4 likes

Ik zou alsnog naar Costa Rica gaan, evt met combi Panama. Echt de moeite en kosten waard

2 likes

Oh bedankt, dat klinkt goed! Wat vond je van nicaragua tov Costa Rica?

@kleinmaargroot het gaat niet alleen om de kosten. We houden van luxe hotels en die vind ik minder goed in CR dan Nicaragua. En we willen heel erg graag eindigen op een bounty eiland, bij voorkeur met een eigen bungalow op het strand (ik weet het, veeleisend ;)). Op little corn kan dit goed. In CR niet. Panama heb ik nu bocas del toro opgenomen in het reisschema maar we zijn nog niet heel enthousiast. Ben je zelf in Nicaragua geweest?

3 likes

In Nicaragua heb ik een Granada bezocht en dat was echt heel mooi! Verder ook over het meer gevaren en in die omgeving gebleven. Ik vond het nog wat authentieker en minder westers dan CR, daar zie je wel de invloed van het toerisme meer. Maar daarentegen is de natuur en wild life wel echt geweldig daar! Hele andere dingen gezien dan op andere plekken waar ik geweest ben (en ik heb best wat gereisd).

Ik ben trouwens ook in Bocas del Toro geweest en dat vond ik niet geweldig of zo, wel leuk hoor, maar anders dan op de foto’s :wink:. We hadden toen ook geen zonnig weer dus dan ziet het er ook allemaal anders uit haha.

2 likes