OkƩ Costa Rica, zo wat ik me direct kan bedenken:
Nationaal Park Manuel Antonio sowieso doen. Ik heb weleens in het hotel er direct naast gezeten (La Posada Jungle). Vet leuk want er zit geen hek tussen dus je ziet daar dan ook al veel dieren haha. Hele apengroepen die de bananen van het ontbijt jatten. En je kunt vroeg het park binnen zonder reistijd. Volgens mij hadden ze op de bovenverdieping gerenoveerde ruime kamers. Maar goed in Quepos en vooral op de weg naar Manuel Antonio zitten heeeel veel hotels
En idd Fortuna/Arenal is leuk met de vulkaan, hot springs en gekleurde giftige kikkertjes
Nicoya vond ik wat saai maar ik ben geen surfer ofzo. Houd meer van wandelen en dieren
Vanuit Puerto Jimenez krokodillen bekijken met een bootje, leuk als je toevallig zo zuidelijk kan komen. Maar je kunt ook bij Jaco ff bij een brug kijken naar deze enge beesten
Monteverde is mooi wandelen door jungle, love it
Check ook even of je ergens walvissen kan spotten, daar eentje uit mān top 3 mooiste reiservaringen gehad. Volgens mij in de zee bij Uvita ongeveer
Puerto Viejo vond ik nog wel aardig omdat het meer Caribisch voelt. Maar wel uit je route zo te horen
Al met al is het een toeristisch, maar daardoor comfortabel en gemakkelijk te reizen land. Goede wegen en veilig allemaal. De natuur is prachtig en mensen aardig en het Spaans niet te snel haha