Reizen / Vakantie #2

Chateau de Chanteloup is echt een hele fijne en mooie camping als je naar Le Mans gaat!

4 likes

Haha ja dat is camperlife maar snap dat het anders is met kinderen. Wij staan zo veel mogelijk wild maar dat mag niet altijd natuurlijk. Bij Arromanches les bains (stranden van d-day) heb je er ook zo één maar dan wel met gras en uitkijkend over de zee. Bij Honfleur heb ik ook op die gezellige betonnen plaat aan het centrum gestaan. En anders hebben we altijd fietsen mee.

Wijnboerderij was net onder Bergerac. Was niet luxe maar wel cute en rustig.
https://maps.app.goo.gl/uh48KA6affxCQTMh7

Deze vonden we ook fijn maar er zijn honderden campings aan de dordogne rivier en vast allemaal net zo relaxt en kindvriendelijk en groen
https://maps.app.goo.gl/9p5sBXhftRHJXaQZA

1 like

Ik ben helemaal geinfluenced door tiktok en ga in september naar Albanië haha. Ben zo benieuwd!

5 likes

Oostenrijk is met een peuter ook al heel leuk. Als je met een gondel naar boven gaat, is daar vaak een speeltuin en kan je je goed vermaken. Het is echt heel kindvriendelijk.
Maar snap dat je nog even wacht als je echt wil wandelen.

1 like

Hoi! Wat is echt leuk in Stockholm? Wat moet je zien/doen en waar moet je eten? :relieved:

Deze staan op mijn to-go list:

Stora Bageriet:

Socker Sucker:

Voor de rest kun je hier misschien wat tips vinden @stockholmfood :grin:

1 like

Deze vraag wordt zo ongeveer iedere maand opnieuw gesteld. Heb je de zoekfunctie al gebruikt?

2 likes

Ahhh super fijn, thanks!

En @Lula oeps nee, zou ik doen!

1 like

Wordt je niet vrijgesteld van de sollicitatieplicht als je op vakantie gaat?

1 like

Maar als je zegt dat je op vakantie gaat is een bedrijf toch wel begripvol in hoogzomer lijkt me? Neem aan dat ze marge inbouwen en dat je je gesprek gewoon kan verplaatsen naar wanneer het uitkomt.

Je weet wat het UWV is? :rofl:

13 likes

Je krijgt ook met ww wettelijke vakantiedagen waarin je vrijgesteld wordt van al je uitkeringsverplichtingen bij het uwv, is wel naar rato dus je moet even kijken hoeveel dagen je hebt en dan die data doorgeven aan het uwv.

4 likes

Ooo ik las hem als een sollicitatie bij het uwv om daar te werken hahah. Oké ik dat geval heb ik niks gezege excuus

2 likes

Aahw balen zeg! Misschien kun je na die afspraak een lang weekend weggaan?

1 like

Wij zijn net terug van een weekje Oostenrijk (Oetztal) en hebben heel veel mensen met kinderen tot een jaar of 4 in een rugdrager gezien.

Heb jij tips voor Boekarest? Ik ga daar in het najaar paar daagjes naartoe.

Zag ook de tips al die @Schattepatat aan @TantePollewop heeft gegeven paar jaar terug. Namelijk:

• Rondleiding door het Parlementspaleis moet je zeker doen, een van de grootste gebouwen ter wereld
  • Een concert bijwonen in het Athenaeum
  • Een strudel eten in restaurant Caru cu Bere
  • Een fietstour door de stad! En dan een die ook door het grote Herăstrăupark gaat
  • Lipscani is the place to be voor restaurants, bars en clubs
  • Kulturhaus en Bordello Bar waren mijn favoriete bars
  • Als je tijd hebt: ga een dagje naar Sinaia en/of Braşov in de bergen!

Maar extra tips of nieuwe inzichten zijn zeer welkom. (of afraders… )

Alvast bedrankt.

3 likes

Heeft iemand tips voor een kindvriendelijk resort waarbij er savonds ook een gezellig restaurant of bar bij zit voor de ouders haha? Waar je ook leuke beach-tentjes hebt met bedjes en bediening etc, mag luxe zijn (all in of logees maakt niet uit)
Eerste keer met onze kleine op vakantie en ben echt een beetje zoekende. Zou het leuk vinden als ze savonds lekker naar bed kan en wij beneden nog een drankje kunnen doen, dus niet te massaal (want wil binnen een minuut dan weer bij de kamer kunnen zijn als het ware).
Zit te denken aan spanje italie albanie etc(max 3 u vliegen) Of juist frankrijk of duitsland (max 8 u rijden)
Zoek iets wat daar bewust een beetje op is ingericht. Ik knap soms ook op af op foto’s uit het jaar 90 etc waardoor ik geen beeld heb. Een fijne bookingssite is ook al welkom haha ben echt verloren.

1 like

Tui heeft kids club hotels, daar is echt vanalles georganiseerd. Misschien daar even kijken ter inspiratie?

https://www.tui.nl/kindvriendelijk/

2 likes

Ben er maar heel kort geweest maar het Parlementspaleis onderstreep ik! Wel jezelf van tevoren inlezen over de politieke historie want van de rondleiding word je niet heel veel wijzer (althans dat was toen zo, is meer dan tien jaar geleden dat ik er was).

3 likes

Ik had iets op tiktok gezien over een grote wellness, ben rr zelf nog niet geweest maar staat wel op mn to do lijstje!

4 likes