Reizen / Vakantie #2

Ik ga binnenkort naar Azië. Heeft iemand de tip voor goede waterschoenen?

1 like

Ik heb die van mij via vinted (geen specifiek merk), maar mijn zus heeft voor haarzelf en haar dochter fijne waterschoenen gekocht bij Scapino. Goedkoop, stevig en goede grip.

@Lara Scapino idd, die van mij gaan al minimaal 6 jaar mee

1 like

(Zuid) Kroatië? Is ook heel veel blauwe zee en (in tegenstelling tot noord Kroatië) ook zandstrand dacht ik?

3 likes

Hier ook fan van Scapino! Ik neem ze elk jaar weer mee

@Zelie @Snork top!! Dan ga ik die kopen. Dank jullie wel!

Ik heb ze vorige maand bij bristol gekocht

1 like

Weet iemand hoe streng Transavia is voor grootte van je ruimbagage? Staat max 70 cm hoog en mijne is 78 cm (net nieuw gekocht… zelf geen invloed op de gekozen maatschappij). Checken ze zoiets wel eens? Vlieg vanaf Eindhoven: Hij is wel minder breed/dik. M’n handbagage mag ook al niet, die is wel voor ryanair goed maar transavia niet……

Plannen zijn veranderd. We gaan als we vrij krijgen misschien zonder kind een weekje weg.
Waar kun je nog zwemmen buiten half oktober en niet te ver is voor een weekje ?
Europa is het meeste wel redelijk onzeker

Misschien de zuidwest kust van Turkije?

2 likes

Zuid Spanje/Portugal ook?

4 likes

Eilanden als fuerteventura en Tenerife liggen relatief dichtbij de evenaar, maar ben daar zelf niet geweest in oktober…

1 like

Sommige eilanden van Griekenland zijn ook trouwens nog aangenaam. Of klein stukje verder net Europa uit, kan misschien net voor een week weg.

3 likes

Ik ben ooit eerste week van oktober naar Rhodos geweest , was toen rond de 28 graden de hele week! Dubai is ook “maar” 6,5 uur vliegen en sws altijd warm, maar dat moet wel je ding zijn.

6 likes

De oost-kant van Rhodos! Daar zou het van Griekenland nog het beste weer moeten zijn. Twee jaar terug ook om die reden in oktober naartoe geweest en niet teleurgesteld. Voor adult only hotels gelijk een gratis extra tip mocht je zin hebben in all inclusive: Mayia Resort!

1 like

iemand zin om een lijst te maken met “welke bestemmingen zijn in najaar/winter nog lekker”

echt de meest gestelde vraag hier hahaha

16 likes

Wij willen volgende week op vakantie en hebben gisteren na 4 uur zoeken eindelijk een vakantie gevonden die naar wens was. We dachten we boeken morgenvroeg, Want het was al 23:00 's avonds.

Nu keken we vanmorgen was echt alles weg, terwijl er nog heel veel beschikbaarheid was. (Corendon) ook op andere sites is het plots allemaal verdwenen. Ik heb gebeld en ze geven aan dat de kamers dan worden teruggegeven aan de accommodatie. (bijv een week of 1.5 week voor aanvang)
Ik baal nu echt mega erg.

Weet iemand hoe dit werkt? Is er nog een super-last minute website waar ik geen weet van heb?
Ik heb zojuist gebeld met de accomodatie in spanje in mijn beste engels en ze geven aan dat ik morgenvroeg moet terugbellen, misschien weten zij wel via welke manier (via een nederlandse maatschappij) of anders direct via hen zelf, alsnog een kamer kunnen boeken (en dan een vlucht).
Wat een gedoe zeg… :face_exhaling: Iemand nog een tip?

Staan ze ook niet op booking.com?

Wat het een pakketreis? Dus vlucht en kamers in een? Reisorganisaties als D-reizen en Tui hebben op vluchten en bij hotels een aantal stoelen en kamers in optie voor eigen afgesproken prijzen. De afspraak is dat voor een bepaalde tijd, meestal een week ongeveer, die terug worden gegeven aan het hotel of de airline. Die kunnen dan zelf de kamers en stoelen verkopen. De reisorganisatie kan dat ook, maar dan moeten ze bellen met de luchtvaartmaatschappij en het hotel, en dan gaat het voor de dan geldende prijzen en dus niet meer voor de pakketprijs die je zag. Als er plek is op vlucht en hotel kun je de reisorganisatie vragen om de reis voor je te boeken of je kunt het zelf doen. Dat laatste is iets goedkoper, vermoed ik.

4 likes

Alleen nog maar voor 4 nachten.

@TanteBetje Thanks. klopt indd een pakketreis. Dat stelde Corendon ook voor maar dan boeken ze ook meteen tegen de huidige prijzen. Dan is er geen weg meer terug. Weet je dus niet OF het wel kan (kun je tussendoor niets anders zoeken) dus dan is het alles of niets. en je weet ook niet tegen welke prijs?

Ik bel morgen nog een keer naar het hotel zelf. Maar heb zo’n spijt dat ik gisterenavond niet ff op die boekenknop heb gedrukt.

1 like