Reizen / Vakantie #2

Waarom tot morgen wachten? Nu bellen met het hotel en niet weer dezelfde fout maken!

2 likes

Had ik gedaan, maar die zeggen dat de booking service morgen om 9:00 pas weer aanwezig is.

1 like

Zuidelijke eilanden van griekenland, Malta of de canarische eilanden

2 likes

Is hier iemand (of een bekende) recent nog op Rhodos geweest die weet hoe het nu is daar ivm de bosbranden in juli? Ik zit al een tijdje (eigenlijk sinds vlak voor de branden) te twijfelen om een vakantie te boeken naar Rhodos in september maar kom er niet helemaal uit hoe de situatie daar nu is en in hoeverre het leven daar weer terug naar ā€œnormaalā€ is

Vooral doen! De locals zien juist graag toeristen weer naar hun eiland komen. Je ziet vrij weinig terug van de bosbranden en wat je ook niet moet vergeten is dat het maar om een klein gedeelte van het eiland ging. Ik ga zelf toevallig volgende week (dus dan kan ik je het laten weten uit eigen ervaring), maar een van mijn collega’s is net terug uit Rhodos en zij heeft eigenlijk bijna niets gemerkt. In het zuiden/midden zie je wel afgebrande stukken, maar de meeste branden hebben plaatsgevonden in die niet zo toeristische gebieden. Wil je echt helemaal zeker zijn dat je niks ziet/merkt van de nasleep van de brand dan kun je het beste een acco in het noorden van het eiland boeken.

Wij hadden destijds met de branden klanten in het noorden van Rhodos zitten en toen we belden hoe het met ze ging en of ze er last van hadden kregen we terug ā€œBranden? Wij weten van niks, we volgen geen nieuws op vakantieā€ :joy:

1 like

Weet iemand tot hoe lang voor de vlucht je bij ryanair online een koffer bij kan boeken? :slight_smile:

1 like

Aaah lief thanks! Het hotel gaf helaas ook aan vol te zitten, vind het nog steeds vreemd dat dit in 1 dag kan terwijl er nog zoveel opties beschikbaar waren. Maargoed. Nu toch nog iets anders gevonden.

@Oprah Het Grand Palladium White island resort zojuist geboekt :smiley: Was niet zoveel meer beschikbaar voor volgende week al, maar deze nog wel. Ben zo benieuwd. Even lekker in de watten denk ik haha! Heb jij wellicht nog tips? Weet jij nog waar bijvoorbeeld het eten lekker is? Ik geloof dat je keuze hebt uit 7 restaurants namelijk.
We hebben op de begane grond met zwembad view, dat leek me handig.

2 likes

Volgens mij echt alleen Canarische eilanden, Marokko, Egypte en Kaapverdiƫ ofzo van de pakketreizen. Zit zelf ook te kijken voor november en wil echt graag lekker op het strand en bij een zwembad kunnen zonnen eigenlijk

2 likes

Het ging hier laatst toch over adults only vluchten? Corendon gaat er dus mee starten: Corendon introduceert 'Only Adult zone' in A350 naar CuraƧao | Luchtvaartnieuws

Wel alleen naar CuraƧao :sweat_smile:

3 likes

Ik was vorige week in Colmar. Mooi stadje is het!
Heerlijk chocolade museum.

1 like

Is jou advies dan niet wachten met boeken ?
Wij willen eigenlijk lekker last minute wat boeken ivm het weer. Dus eigenlijk 3 dagen van te voren. Er is altijd wel wat toch :sweat_smile::joy:

1 like

Ik ga in November een weekend naar Budapest, echt leuk! Hebben jullie aanraders waar te verblijven? Leuk hotel of airbnb mag ook, maar voornamelijk welke wijk?

1 like

Hmmm lastige hoor. Als ik kijk naar mijn eigen vakantie is deze p.p. meer dan duizend euro duurder geworden t.o.v. 3 maanden geleden.

Ik zou in ieder geval, mocht je nu wat vinden wat echt helemaal bij jullie wensen en binnen jullie budget past, gewoon boeken voordat het niet meer beschikbaar is of in prijs enorm gestegen. Maar als je bestemming echt weersafhankelijk is zal ik gewoon lekker wachten tot die tijd. Ga je voor een pakketreis of wil je liever alles los boeken?

Pakket reis.
Los boeken valt echt duur uit vind ik! De vlucht prijzen zijn mega hoog !

Klopt inderdaad, losse vliegtickets zijn echt zoooo duur geworden :exploding_head: Voordeligste (momenteel) is een pakketreis!

1 like

Geen idee hoor maar dat viel mij laatst ook al op. Naar drie bestemmingen gekeken en iedere keer was de dinsdag het goedkoopst.

1 like

Ik wil met kerst en evt met oud en nieuw weg, voor 8 of 9 dagen. Ik wil naar een zonzekere bestemming om daar vooral aan het zwembad te liggen en cocktails te drinken en twijfel nu tussen Kaapverdie (kortere vliegtijd, enorm lekker weer, maar ik ben al eens op Sal geweest) en Mexico (playa del Carmen. Nadeel daarvan vind ik de vliegtijd, van de 9 daven vakantie zou ik er maar 6,5 dag zijn en volgens google kan er daar nog best wat regen vallen in december).

Iemand tips, of andere accommodaties of bestemmingen als aanraders?

1 like

Gambia kun je tegenwoordig ook wel chill-vakanties boeken toch? Even ver als Kaapverdiƫ.
Hoor altijd dat KaapverdiĆ« heel saai is, maar voor zo’n vakantie boeit het eigenlijk niet hĆØ, en je weet daar wat je krijgt.

Heb zelf ook een hekel aan ver vliegen en zeker voor een relatief korte vakantie, maar ipv Mexico kun je ook wel kijken naar CuraƧao of een ander Caribisch eiland.

Wij kijken nu voor eind nov in egypte! Misschien ook een optie?

1 like

Vliegdag

3 likes