Reizen / Vakantie #2

Woow zoveel leuke tips! Thanks :blush:ik ga zƩker La Posida Jungle hotel ff zoeken.

Puerto Viejo heb ik idd (nog) niet op de radar, maar ga wel even kijken.

Wij willen ook heel graag surfen en Nicoya lijkt mooie stranden te hebben (???), maar we moeten er ons zeker nog in verdiepen.

Punta Uvita is (anders evt dolfijnen) ook nog wen optie.

Ooh leuk deze tips! :raised_hands:

3 likes

Hi! Ik ben van plan deze zomer door Noorwegen te roadtrippen. Hebben jullie tips? Wil ongeveer 2 weken gaan en wel overnachten in hotels/airbnb whatever maar ook wel een of meer keer wildkamperen.

2 likes

Inderdaad met de auto en zelf kampeerspullen meenemen! Maar ivm luxe willen we wel soms een hotel/airbnb/whatever zegmaar. Maar we moeten de route gaan uitstippelen, en ik zie zo veel opties!

2 likes

Was Tortuguero nog vergeten:
Ook hele mooie ervaring gehad met enorme schildpad die daar in het pikdonker eieren ging leggen. Je kan met een vrijwilliger mee in de nacht, zij bewaken de schildpadden omdat deze eieren kostbaar zijn. Je staat dan alleen met wat maanlicht en een rood lampje in de stilte achter zo’n enorm beest, echt bijzonder.
Maar verder niks te beleven als het niet dat seizoen is.

OkƩ top! Haha veel plezier met de voorbereidingen :heart:

Is er iemand weleens in Jordaniƫ geweest? Is het een aanrader?

4 likes

Ja ik! En het was echt fantastisch. We hebben daar zelf een auto gehuurd en gereden, is prima te doen. Ook een paar nachtjes in de woestijn overnacht, uiteraard in de Dode Zee gezwommen, super vette trail gelopen. En Petra is echt super mooi! De combinatie daar van ontspanning/cultuur/natuur vond ik juist ook zo leuk. Ik kan het je aanraden

4 likes

Ah klinkt goed! En welke maand was je er? En hoe lang zou je adviseren om te gaan?

2 likes

Ben er eind september / begin oktober geweest. Was nog steeds erg warm maar wel te doen! De trail was de Wadi Ghuweier trail trouwens, en die kun je dan ook precies nog doen (niet tussen november - maart ivm hoogte water). Wij hebben alles redelijk strak gepland en hebben de combi met IsraĆ«l gedaan toen, in totaal bijna 3 weken. Dus denk zo’n 1,5/2 in JordaniĆ«. En met bv. zo’n trail en Petra ook wel lekker om daarna even rust te hebben want je loopt echt veel

3 likes

Een vriendin en ik zijn aan t kijken om deze zomer 3 weken naar West-Amerika te gaan en daar rondrijden met een auto. Vind t alleen ivm corona wel een beetje spannend allemaal, maar heb zojuist een offerte opgevraagd bij een reisbureau zodat we toch iets meer zekerheid hebben.
Ennnn ik zit nog met t feit dat ik binnenkort naar de cardioloog moet en daar misschien aan moet worden geholpen… maar goed, eerst maar eens de offerte afwachten haha

1 like

Leuk! In het noord-Amerika topic staan veel tips

2 likes

Oh goeie, ik ken dat topic niet eens hahaha. Ga het direct even bijlezen.

1 like

We gaan volgend weekend een mini-tripje doen naar Stonehenge, Bath en Bristol haha. We slapen in een b&b bij Stonehenge de eerste nacht en de tweede dag gaan we even een paar uurtjes naar Bath en dan door naar Bristol om daar nog te overnachten. De volgende dag vliegen we pas 's avonds naar huis. Echt zo zin in dit flitsbezoek haha.

9 likes

Ik woon in Tortuguero. Ook buiten het schildpaddenseizoen zijn er dingen te doen. We hebben twee nationale parken, met ontzettend veel wildlife. (ƉƩn van de regio’s met de grootste populatie aan jaguars). Je kunt ook kajakken door de jungle. Daarnaast strecht het schildpaddenseizoen zich steeds verder uit door klimaatverandering. We hebben nog steeds nesten die moeten uitkomen en volgende maand start het legseizoen alweer.

8 likes

Heeft er iemand met een huurauto gereden in Madeira? Ik twijfel of ik meer moet betalen voor een automaat, omdat ik online overal lees hoe uitdagend het rijden daar is…

Madeira heb ik geen ervaring mee maar op IJsland heb altijd heel bewust een handmatige schakelauto gehuurd ivm de bergen. Je hebt wat meer controle en bij bergafwaarts kan je remmen op de versnelling. Dan raken je remschijven niet oververhit.

1 like

Ik heb zelf een automaat en ik rijd bijna elke week in de bergen en dat is geen enkel probleem, automaten hebben een L voor lower gear of B voor engine breaking :slight_smile:

1 like

Haha wij hadden de laatste keer een automaat gekregen (helaas ook vast in de sneeuw) en hadden zelf bedacht dat de B voor beast mode stondšŸ˜‚ Weer wat geleerd.

6 likes

Ik zie het wel nog steeds in de app

2 likes

Is er iemand recent nog naar Egypte geweest? Is dat veel gedoe? Ik wil er half april graag een week heen voor vakantie, maar twijfel om te boeken aangezien het nu nog code oranje is daar en niet-noodzakelijke reizen worden afgeraden. Tips over Hurghada zijn ook welkom!

2 likes

Niet recent geweest en misschien een heel ongevraagde tip, maar persoonlijk vond ik El Gouna veel prettiger om te zijn met vakantie dan Hurghada. Misschien kies jij er wel heel bewust voor hoor, dan heb ik niks gezegd!

2 likes