Reizen / Vakantie #2

Haha grappig zeg, wij gaan in dezelfde periode ook 3 weken op huwelijksreis, wel naar CR. We wilden eigenlijk nr Belize, Nicaragua of CR. NIC staat zeker nog op de wishlist :heart_eyes:

We hebben toch voor het laatste gekozen omdat het 1) wat duurder is en we nu toch al big budget gaan ipv backpackerstyle. En 2) ik weet niet zo goed wat de status van het toerisme is. Ik las een artikel over de situatie in de filipijnen en dat het echt weer aan moet trekken daar. Eigenlijk een reden om wĆ©l te gaan en het toerisme te stimuleren (wel/niet vliegen even buiten beschouwing), maar wilde toch een safe bet met CR. Beetje suf, maar we gaan ook niet per se in het hoogseizoen, dus verwacht dat het meevalt qua massaā€™s. Hoef ook niet op een uitgestorven strand te zitten bij wijze van.

Al stond bounty eiland/beach met hut wel op de wishlist. Sowieso is juni niet ideaal met het regenseizoen, meer bewolkt. Maar als iemand tips heeft voor die periode of toch iets bountywaardigs in CR dan hoor ik het graag :smiley:

3 likes

Ja snap ik, dat heb ik ook een beetje! Wij willen het liefst naar sri lanka/malediven maar zien het niet zitten om in 3 weken 3x een PCR test te moeten doen met het risico dat je dan in een quarantinehotel moet in sri lanka waar geen fijne verhalen over te lezen zijn. Bij CR vertrouw ik dat toch iets meer. Daarnaast is op nicaragua vliegen vanuit Europa best een gedoe en we gaan liever naar een gebied waar het toerisme wel al weer een beetje leeft. Idd zoals jij zegt in CR!

Welke route willen jullie gaan doen? Ik heb de hele kant van Tortuegero uit de route gehaald, dat lijkt me echt te massaal en ik vond de hotels veel te duur.

Wel goed om te lezen dat iedereen hier zo enthousiast is over CR, ga het nog beter uitzoeken. Inderdaad die beach hut tips zijn meer dan welkom!!

2 likes

Echt precies hetzelfde! Onze eerste keuze was uiteindelijk Belize, maar vliegen was zo omslachtig. Wij willen per se aansluitend op ons huwelijk en de vluchten naar Belize zijn zo beperkt op dit moment en 2x zo lang als normaal. Normaals vind ik het (nackpackatyle) wel ok om brak te beginnen. Nu even geen zin in :see_no_evil:

Wij hebben onze route nog niet precies uitgestippeld, maar twijfel om toch wel die kant te doen, omdat de carribische kust wel droog is in die periode. Tortugeoro lijkt me leuk, maar juni is volgens mij geen hatching seizoen, dus miss skippen we die?

Ons idee is denk ik van de oostkust > fortuna ed > westkust (nicoya peninsula), maar dat kan nog veranderen naar osa > fortuna ed > nicoya. Wij hebben vorige week geboekt dus staan echt ah begin. Tips zijn ook welkom haha!

1 like

Beetje offtopic maar iemand nog ideeƫn wat zeker te kopen in Londen? Niet dat je niks online kun halen maar altijd leuk op te shoppen op vakantie

1 like

Glossier!!

1 like

Ik snap dat dit waarschijnlijk een typfout is, maar wat een geweldig woord :joy: :heart:
nackpackatyler klinkt toch ook veel leuk dan backpacker

6 likes

Jaaaa stond al op mā€™n lijst

4 likes

Nu Denemarken vanaf 1 februari geen coronaregels meer heeft, vroef ik me af of je alsnog moet testen voor je vlucht? Kan nergens de exacte informatie vinden die is geupdate met de recente informatie. En heeft iemand leuke tips qua eetplekjes voor Kopenhagen? :slight_smile:

2 likes

Haha hoƩ kom ik van backpack naar nackpackatyle?! :sweat_smile: hahaha

1 like

OkƩ Costa Rica, zo wat ik me direct kan bedenken:

Nationaal Park Manuel Antonio sowieso doen. Ik heb weleens in het hotel er direct naast gezeten (La Posada Jungle). Vet leuk want er zit geen hek tussen dus je ziet daar dan ook al veel dieren haha. Hele apengroepen die de bananen van het ontbijt jatten. En je kunt vroeg het park binnen zonder reistijd. Volgens mij hadden ze op de bovenverdieping gerenoveerde ruime kamers. Maar goed in Quepos en vooral op de weg naar Manuel Antonio zitten heeeel veel hotels

En idd Fortuna/Arenal is leuk met de vulkaan, hot springs en gekleurde giftige kikkertjes

Nicoya vond ik wat saai maar ik ben geen surfer ofzo. Houd meer van wandelen en dieren

Vanuit Puerto Jimenez krokodillen bekijken met een bootje, leuk als je toevallig zo zuidelijk kan komen. Maar je kunt ook bij Jaco ff bij een brug kijken naar deze enge beesten

Monteverde is mooi wandelen door jungle, love it

Check ook even of je ergens walvissen kan spotten, daar eentje uit mā€™n top 3 mooiste reiservaringen gehad. Volgens mij in de zee bij Uvita ongeveer

Puerto Viejo vond ik nog wel aardig omdat het meer Caribisch voelt. Maar wel uit je route zo te horen

Al met al is het een toeristisch, maar daardoor comfortabel en gemakkelijk te reizen land. Goede wegen en veilig allemaal. De natuur is prachtig en mensen aardig en het Spaans niet te snel haha

4 likes

Woow zoveel leuke tips! Thanks :blush:ik ga zƩker La Posida Jungle hotel ff zoeken.

Puerto Viejo heb ik idd (nog) niet op de radar, maar ga wel even kijken.

Wij willen ook heel graag surfen en Nicoya lijkt mooie stranden te hebben (???), maar we moeten er ons zeker nog in verdiepen.

Punta Uvita is (anders evt dolfijnen) ook nog wen optie.

Ooh leuk deze tips! :raised_hands:

3 likes

Hi! Ik ben van plan deze zomer door Noorwegen te roadtrippen. Hebben jullie tips? Wil ongeveer 2 weken gaan en wel overnachten in hotels/airbnb whatever maar ook wel een of meer keer wildkamperen.

2 likes

Inderdaad met de auto en zelf kampeerspullen meenemen! Maar ivm luxe willen we wel soms een hotel/airbnb/whatever zegmaar. Maar we moeten de route gaan uitstippelen, en ik zie zo veel opties!

2 likes

Was Tortuguero nog vergeten:
Ook hele mooie ervaring gehad met enorme schildpad die daar in het pikdonker eieren ging leggen. Je kan met een vrijwilliger mee in de nacht, zij bewaken de schildpadden omdat deze eieren kostbaar zijn. Je staat dan alleen met wat maanlicht en een rood lampje in de stilte achter zoā€™n enorm beest, echt bijzonder.
Maar verder niks te beleven als het niet dat seizoen is.

OkƩ top! Haha veel plezier met de voorbereidingen :heart:

Is er iemand weleens in Jordaniƫ geweest? Is het een aanrader?

4 likes

Ja ik! En het was echt fantastisch. We hebben daar zelf een auto gehuurd en gereden, is prima te doen. Ook een paar nachtjes in de woestijn overnacht, uiteraard in de Dode Zee gezwommen, super vette trail gelopen. En Petra is echt super mooi! De combinatie daar van ontspanning/cultuur/natuur vond ik juist ook zo leuk. Ik kan het je aanraden

4 likes

Ah klinkt goed! En welke maand was je er? En hoe lang zou je adviseren om te gaan?

2 likes

Ben er eind september / begin oktober geweest. Was nog steeds erg warm maar wel te doen! De trail was de Wadi Ghuweier trail trouwens, en die kun je dan ook precies nog doen (niet tussen november - maart ivm hoogte water). Wij hebben alles redelijk strak gepland en hebben de combi met IsraĆ«l gedaan toen, in totaal bijna 3 weken. Dus denk zoā€™n 1,5/2 in JordaniĆ«. En met bv. zoā€™n trail en Petra ook wel lekker om daarna even rust te hebben want je loopt echt veel

3 likes

Een vriendin en ik zijn aan t kijken om deze zomer 3 weken naar West-Amerika te gaan en daar rondrijden met een auto. Vind t alleen ivm corona wel een beetje spannend allemaal, maar heb zojuist een offerte opgevraagd bij een reisbureau zodat we toch iets meer zekerheid hebben.
Ennnn ik zit nog met t feit dat ik binnenkort naar de cardioloog moet en daar misschien aan moet worden geholpenā€¦ maar goed, eerst maar eens de offerte afwachten haha

1 like

Leuk! In het noord-Amerika topic staan veel tips

2 likes