Voor jou is het skieën ook werk toch, of herinner ik me dat verkeerd? Mooi vooruitzicht in ieder geval. Ik ben echt angstig voor wintersport maar eigenlijk zou ik het ook graag willen!
het was inderdaad jarenlang mijn werk ja, goed onthouden! inmiddels niet meer, maar ik wil het wel zoveel mogelijk blijven doen en m’n oude heimat blijven bezoeken. dus telkens een paar dagen die kant op is dan voor mij een goede oplossing.
waarom ben je angstig voor wintersport? of bedoel je voor het skiën/snowboarden zelf? wintersport is zoveel meer dan dat, dus daar zo ik me niet door tegen lqten houden!
Ik heb het een keer geprobeerd en daarvoor een zomer lang gesnowboard in Snowworld om ermee vertrouwd te raken, maar de liftjes, drukte, de kosten, alles bij elkaar vind ik het veel te spannend. Enigszins ideaal (en nog steeds spannend) zou een poging buiten de schoolvakanties zijn maar dan moet ik eerst ander werk (
) zoeken.
29 maart is Goede Vrijdag, dat is voor de meeste mensen geen vrije dag toch? Verder ben ik helemaal voor.
Ik heb al een aantal tripjes gepland! (Love vooruit plannen en voorpret) In februari naar Malaga, in de meivakantie met de auto naar Italië (Piemonte) en de zomer 3 weken Curaçao.
Voor de herfstvakantie (ik werk in het onderwijs) ben ik nog aan het bedenken wat ik wil! Ik zou wel naar Oostenrijk willen om te wandelen maar ik denk dat het laat oktober niet meer echt het seizoen is haha.
Ik wil heel graag naar Madeira! Verder staat Marrakech al op de planning (wil ik al jaren naartoe!) en Zwitserland om te fietsen en wandelen.
Dit ben ik ook van plan, maar ik kom er niet uit welke accommodatie voor die tijd van het jaar het meest geschikt is. Wat doe jij?
In de herfstvakantie naar Oostenrijk is wel te doen trouwens. Afgelopen herfst ging ik helemaal naar Zuid-Oostenrijk. Het enige is dat het dan buiten het seizoen is inderdaad en daardoor was het heel rustig en sommige activiteiten zijn dan al gesloten of beperkt open. Dus het hangt er een beetje vanaf waarvoor je die kant op wil denk ik. Rust en wandelen/hiken is dan nog wel aantrekkelijk.
Ik heb twee agriturismo’s geboekt, en bij Booking gekeken bij reviews (je kunt dan ook zoeken op periode verblijf). Dat leek mij wel prima zoals ik het las! De ene ligt tussen Asti en Turijn in, en de ander wat meer in de velden bij Neviglie, dichterbij Alba en Barolo.
Ben heel benieuwd hoe het qua weer het eind april/begin mei! Wat voor plannen heb jij dan?
Wij zouden richting Rome willen en dan twijfelen we tussen kamperen of een vakantiewoning/appartement (wel sowieso buiten de stad, max. een uur rijden). Wat voor agriturismo heb je geboekt? Ik bedoel, agriturismo kan zowel kamperen als een appartement zijn toch?
Leuk, helemaal richting Rome! Wij zijn in de zomer van 2022 naar Toscane gereden en hadden toen ook agriturismo’s waarbij kamperen ook mogelijk was (met campers maar ook tentjes). Wat ik nu voor Piemonte heb geboekt, daar is kamperen niet mogelijk.
Ik weet niet of deze vraag hier helemaal thuishoort maar ik reis de laatste jaren steeds meer met een backpack die ik als handbagage mee kan nemen van ongeveer 30L. Maar ik wil nu een kleinere rugzak die onder een vliegtuigstoel kan maar die nog wel groot genoeg is om spullen mee te nemen voor citytrips (korte reisjes). Ik denk dat de north face aurelia borealis goed is maar iedereen heeft die en ik vind het er lomp uitzien. Hebben jullie tips voor een goede waar toch veel inpast?
En hebben jullie ook tips voor mooie betaalbare en goede wandelschoenen?
En een skibroek/ broek voor winterlanden?
En een niet al te dikke jas voor een winterlocatie waar je een fleecevest onder kan dragen?
Voor wandelschoenen zou ik idd ook naar bever gaan, misschien wel iets duurder maar zou niet proberen te besparen op schoenen.
Voor skibroek en een jas ben ik naar decathlon gegaan en daar 2 jaar later nog steeds heel tevreden mee. Relatief goedkoop en prima kwaliteit
Ik heb net een cabinzero rugzak gekocht ![]()
Ik heb de north face aurelia borealis ook een officieel is deze te groot voor je handbagage onder de stoel. Heb er tot nu toe nog geen probleem mee gehad maar vind het soms wel spannend wanneer ik een koffertje+ die tas heb omdat het officieel niet mag
in juli, dus in de zomer! onze route is vrij standaard, van tokyo naar osaka via kyoto, de japanse alpen, nikko en hiroshima. thailand en cambodja zijn ook geweldig, zuidoost-azië is echt prachtig
Volgende maand naar Seoul! Als jullie nog tips hebben hoor ik het graag hehe <3
ja we gaan ook naar kanazawa! we hebben geen auto gehuurd, we zijn daar ook maar heel kort (ik weet even m’n schema niet uit mijn hoofd). die hike wil ik zo graag doen, bedankt voor de tips! ik heb ook echt veel zin in het eten. weet jij al waar je naartoe gaat?
Schiphol doet tegenwoordig niet meer moeilijk met vloeistoffen in zakjes toch? Zelfs flesjes drinken mogen mee dacht ik?
Anders moet ik alles snel nog even in zakjes stoppen morgen. ![]()
Ja er is geen 100ml limiet.