Australia Zoo, de dierentuin van de familie Irwin. Ik vond het een aanrader want er zijn ook shows. Er is ook een groot veld waar je kangarooâs en wallabyâs kan voeren. Op meerdere plekken zijn er koalaâs.
Noosa is een mooi dorpje en je kan er prachtig wandelen. Naast het strand is er ook een wandelroute. Ik heb er dolfijnen gezien ook.
Vanuit hervey bay ben ik naar fraser island gegaan. Fraser island is zeker een aanrader. Het is het grootste zandeiland ter wereld. Ik heb er een dingo gezien.
Airlie beach en de whitsundays. De whitsundays zijn echt prachtig. Ik heb er gesnorkeld en gezwommen. Ook ben ik met een klein vliegtuigje over de heart reef, great barrier reef en whitsundays gevlogen. Het was echt de moeite waard!!!
Townsville en Magnetic island ben ik ook geweest. Ik heb een tour gedaan voor een dag.
Cairns: daintree forest en cape tribulation. Zelf heb ik spijt dat ik daar niet heb geslapen want vanuit Cairns was het nog 2,5 uur rijden. In daintree ben ik naar mossman gorge geweest. Hele mooie wandelroute met een rivier en watervallen.
@crazyplantlady in queensland is er een verbod op het voeren van krokodillen. Als je naar northern territory gaat naar bv Darwin. Daar voeren ze wel de krokodillen.
Zelf ben ik naar de solar whisper gegaan. Ze gaven toen de garantie dat als je geen grote croc ziet, je nog een keer gratis mag terugkomen! Dus dat heb ik ook gedaan. De 1e keer zagen we alleen baby crocs, super schattig.
Het is alleen een heel naar idee om te weten dat zoutwaterkrokodillen ook in de zee zwemmen en ook in de great barrier reef aanwezig zijn.