Reizen / Vakantie #2

Ja het begin het steeds meer een luie bende te worden. Ik drop ff dat ik op vakantie wil en FF bedenkt wel een bestemming voor me!

9 likes

Sarajevo, of taormina.

3 likes

Fair enough :joy:

1 like

Bilbao

2 likes

@Krabsalade We hebben het heeeerlijk in het Elysium hoor. Love it!

1 like

Ideaal zijn heerlen, sittard, venlo.

8 likes

Dat is een andere discussie, voldoet volledig aan de criteria.

2 likes

Ik hoorde laatst een reclame op de radio over “de wonderen van wereldstad Venlo”. Dus goede optie inderdaad

7 likes

Krakau is nog wel wat bekender maar heel mooi en veel verschillende dingen te doen/zien en lekker goedkoop

2 likes

Je gaat 8-10 dagen all inclusive aan het zwembad en op het strand liggen, door het stadje dwalen en af en toe een excursie of uitstapje oid doen. Waar ga je naartoe?

  • Kreta (Rethymnon)
  • Kos (Tigaki)
  • Algarve (Olhos de Agua)

0 stemmers

Ik heb voor alledrie de plaatsen een top optie gevonden en sta op het punt om te boeken. Ben benieuwd welke locatie jullie zouden kiezen want ik wil eigenlijk gewoon naar alledrie.

In Tigaki heb je een hele leuke cocktailbar. Ipanema heet ‘ie, ik denk daar nog regelmatig aan terug. Zulke lieve eigenaren en hele leuke sfeer! Moest ik aan denken toen ik de plaatsnaam zag haha

2 likes

@Oprah Kos is mn nr 1 optie idd haha! Oeh goeie van het fietsen, ga ik eens naar kijken!

@Stofdoek dank voor de tip ook!

1 like

Algarve is zoo mooi

3 likes

Als je graag in zee zwemt zou je de watertemperatuur kunnen opzoeken! 2 jaar terug was ik in de Algarve (Lagos), maar dat water was echt heel koud!

1 like

Kos is zó fijn! Ga dinsdag al voor de 4e keer (zit elke keer paar jaar tussen hoor)
Ik huur altijd een elektrische fiets daar (omdat ik thuis ook elektrisch fiets) en ga komende week ook voor 1 dag een auto huren, dat nog nooit eerder gedaan op Kos. Wil het eiland weleens verkennen.
Maar er is genoeg te doen als je wat wil zien en het is een heerlijk relaxt eiland.
All inclusive zit ik nooit dus kan ik geen tip voor geven.

3 likes

Dankje voor de tips! Heb vandaag wandelschoenen gekocht en begin er heel erg zin in te krijgen! We hebben genoeg tijd dus ik denk dat we al je tips wel kunnen doen :grimacing: jij vond die warmwaterbronnen dus wel leuk? Het leek mij een beetje zo’n gek toeristending, maar onze tweede Airbnb zit er vlakbij dus dan kunnen we sowieso gaan kijken :))

1 like

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Azië topic

Ik heb volgend jaar zomer een concert in Wenen en nu willen ze daar een weekje vakantie omheen plannen, het concert zou dan op de eennalaatste dag zijn. Optie zou natuurlijk kunnen zijn om in Oostenrijk te blijven, maar we zitten er ook aan te denken om naar Boedapest te gaan en vanaf daar met een auto richting Wenen. Liggen er tussen Boedapest/Bratislava/Wenen echt mooie plekken waar je geweest “moet” zijn? We kunnen natuurlijk de drie steden pakken maar ik vind t persoonlijk wel mooi om dat te combineren met natuur :blush:

Tips voor Oostenrijk, en dan dus wel t oostelijke gedeelte, zijn ook erg welkom.

Kan ook zijn dat we iets totaal anders gaan doen, dat we via Zwitserland gaan want daar woont ook nog een vriendin, maar dus nog heel erg zoekende.

3 likes

Ik vond Esztergom and Szentendre zeker de moeite waard! Maar dat zijn stadjes, geen natuur.

1 like

Nouja, ‘moet’… als ik denk aan natuur daartussenin ergens denk ik aan de Neusiedlersee in Oostenrijk? :slight_smile:

En in de buurt van de Donau vind je ook natuur, water en wandelroutes :slight_smile:

2 likes