Ik ga ook binnenkort dus hou me ook aanbevolen voor tips
Nogal specifieke vraag wellicht maar heeft iemand wel eens een korte overstap gehad in Singapore in Terminal 3 (internationale terminal)?
Wij hebben bericht gekregen dat onze overstap flink wordt ingekort omdat de aansluitende vlucht eerder vertrekt. Nu hebben we nog ruim een uur. We zijn met twee kinderen en alle bijbehorende spullen, dus hard rennen zit er niet in.
Van wat ik op internet lees is het niet een enorme terminal en red je het wel in maximaal een kwartier, maar ik ben benieuwd of er hier mensen dezelfde ervaring hebben.
Gelukkig is het één boeking dus je kunt dan sowieso mee op een volgende vlucht, maar liever niet natuurlijk.
Ik heb er een overstap van 50 min gehad. Maar met 2 kinderen zou ik even kijken of je op Singapore overstap-ondersteuning kan aanvragen. Dat staat er een karretje te wachten bij je vliegtuig en brengt je naar de volgende gate. Ze zijn geweldig klantgericht, dus ik zou contact met de airport zoeken of zij dat kunnen regelen voor je.
Edit: en neem in de handbagage iets mee voor als je ruimbagage is vertraagd, want bij zijn korte overstap blijft dat ook altijd een risico.
Oh dat is wel een goede ja!
Maar vijftig minuten ging wel oké dus?
Ja maar ik was alleen en niet met 2 kinderen. En met een ander meisje die ook dezelfde overstap had (naar Sydney). We hadden nog net even tijd om bij de gate nog even naar de wc te gaan.
Ja snap ik, ik ga even kijken wat ik kan regelen. Op de website is er niet echt iets over te vinden namelijk, maar ik kan ook even contact opnemen met Singapore Airlines.
We vonden het al een krappe overstap maar nu wordt het helemaal krap
Bij een korte overstap kijk ik vaak naar het aantal vluchten erna richting de volgende bestemming. Als dat een paar uurtjes later is, prima. Maar als het een vlucht is die eens per 24 uur gaat, dan wordt het minder aantrekkelijk.
Singapore Airlines is wel een fantastische maatschappelij, dus ik zou er wel vertrouwen in dat ze het netjes regelen. Maar het blijft krap natuurlijk.
Fijn om te horen.
Drie uur later gaat er nog één en nog wel meer per dag, gelukkig.
Ja vorig jaar 24 uur. Was echt het vreselijkste ooit maar de nachttrein is geen haar beter. Gewoon goed voorbereid gaan dan overleef je het wel
Wow zo lang! Waar ging je heen?
Het hangt ook wel af van de route / het land! Ik heb er recent goede en dramatische ervaringen mee.
Ik weet niet van waar je vertrekt maar blablacar is misschien ook een optie?
Zagreb
Ik heb alleen maar goede ervaringen met flixbus. 3 u naar Brussel is iets anders dan 24 u in een stoel opgevouwen zitten. Goed te doen naar Brussel!
Ik ging vorig naar Lille (5 uur ofzo) en was helemaal prima. Als het veel goedkoper is zou ik lekker de flixbus pakken.
Oh ja dat is een heel ander verhaal idd!
Ik weet het niet 100% zeker, maar volgens mij heeft de intercity Brussel geen WiFi
Als je de trein wil nemen omwille van Wifi ga je teleurgesteld worden.
Ik zou daar niet op rekenen.
Korte afstanden zijn prima! Ik zou wel extreem lange afstanden of nachtbussen afraden.
Werkt ook langs geen kanten. Je kan beter content op voorhand downloaden of gewoon op je 4G zitten.