Reizen / Vakantie #2

Wat is de reden daarvoor eigenlijk? Ik merk inderdaad dat ze wel steeds losser/makkelijker zijn geworden qua vloeistoffen uit tas halen, wel/geen zakje, max 1 liter etc

1 like

Sommige airports hebben al vernieuwde scanners bij security dus dan is het niet meer nodig. Eindhoven en Schiphol hebben die al paar jaar, in Engeland 1 mini vliegveldje ook al een tijdje. Bijv London Stansted zijn ze super streng met vloeistoffen maar hebben nu 1 nieuwe machine daar in de rij hoeft dus niets eruit. Ik geloof in 2025 moeten alle apparaten vernieuwd zijn overal dus dan zijn we helemaal af van de zakjes, alles eruit halen etc.

Bron Ehv airport medewerkers haha

2 likes

Mijn ouders willen op vakantie met de hele fam naar een all-inclusive resort. Ik ben er persoonlijk niet de meest grote fan van, maar als ik mee mag zeg ik natuurlijk geen nee. Nu lijkt het me wel leuk om ergens naartoe te gaan waar niet elke familie komt die een week lekker wil niksen, maar ergens waar je wellicht ook nog het resort uit kunt en mooie dingen kunt zien. Heeft iemand ideeĆ«n? Het mag gewoon wel wat gekker en origineler dan de ā€˜standaard’ plekken ofzo

2 likes

Misschien Cyprus of een wat kleiner/onbekender Grieks eiland? Of Madeira of een van de Canarische Eilanden, daar kun je nog wel wat leuks zien en doen. Zou iig niet naar Turkije willen.

2 likes

Siciliƫ?

1 like

Geen Turkije idd, en in Italiƫ bestaan All Inclusive resorts niet echt heel erg. Ik zou Kos aanraden of de Canarische Eilanden

3 likes

Mallorca is ook super! Bijvoorbeeld in de regio van Alcudia. De Iberostar resorts scoren altijd erg goed op het eiland.

1 like

mallorca, kos en canarische eilanden zijn toch juist de standaard plekken :sob:

@M0nan wil je in europa blijven?

3 likes

Wij hebben 2 jaar geleden een all inclusive week gedaan in een Iberostar hotel op Tenerife en dat viel zeker niet tegen. Het eten was echt heel lekker en niet standaard zoals waar je aan denkt bij all inclusive. Was ook een hotel waar je alleen ontbijt of half pension kon boeken, dus ook minder typisch leek het allemaal. Weet niet of alle ibero star hotels zo zijn, maar kan dit echt heel erg aanraden! Tenefire vond ik ook leuk, maar niet overdreven veel te doen, waren meer de standaard excursies.

2 likes

Ik vond tenerife ook zeker een aanrader. Wij zaten in een resort/inclusive waarbij je geen kamer had maar meer een echt huisje waardoor het allemaal wat fijner was als je even rust wildem huisjes ook met 1 slaapkamer onder de grond oid waardoor het niet te warm was
Goed eten en erg schoon

1 like

Mocht buiten Europa een optie zijn kan ik je Zanzibar aanraden! Echt een prachtig eiland en er is ook buiten je resort veel te zien en te doen.

1 like

Dank allen!!! Ik ga eens even onderzoek doen naar alles wat jullie hebben gezegd! @Vuile_bitch ja!!! Buiten Europa vind ik ook super leuk!

2 likes

ik heb goede dingen gehoord over Tunesiƫ en dan specifiek Djerba, mooie resorts maar ook gewoon leuke dingen daarbuiten. het schiereiland Yucatan in Mexico is ook leuk, en Kaapverdiƫ en Zanzibar hoor ik ook positieve verhalen over.

1 like

Bij Kaapverdie ligt het er wel aan welk eiland ne kiest. Ik was 2 weken geleden op Boa Vista en daar is heel weinig te doen buiten het resort, op Sal al iets meer (santa Maria is bv een leuk dorpje met gezellige horeca) maar volgens mij kun je op sao vicente, santo antao en santiago het meeste doen.

3 likes

Ik ben op zoek naar een leuke camping die geschikt is voor kinderen. Zwembad is een eis. Bij het strand zou leuk zijn, maar geen vereiste. Ivm een kind dat leerplichtig is, zijn we gebonden aan het hoogseizoen. We hebben geen tent of vouwwagen, dus het wordt dan een stacaravan of chalet.

Het is allemaal zo duur. Wil het liefst niet meer dan €1500 uitgeven voor 2 weken maar dat lijkt onmogelijk. Land maakt niet zoveel uit. Frankrijk, ItaliĆ«, Luxemburg, allemaal prima.

Iemand de gouden tip?

2 likes

Domaine des bans?
Ik weet niet precies wat het kost maar het is wel kindvriendelijk en heeft een zwembad

Weet niet qua kosten maar heb je al in tsjechie gekeken? Relatief goedkoop denk!

2 likes

Niet max €1500 hoor maar liever niet meer. Als het nou mega leuk is mag het ook meer zijn. Maar die site is voor real estate in ItaliĆ«? Ik zie geen huisjes die je kan huren oid.

2 likes

De link moet .nl zijn ipv .com

2 likes

Ik wil met mijn moeder een weekje op vakantie gaan in mei. We twijfelen nu over Italië (regio Puglia), Ijsland (beetje het zuiden, rondom JökulsÔrlón) of de Azoren.
We zijn al best vaak in Italiƫ geweest en zelfs meerdere keren op meerdere plekken (Rome, Venetiƫ, Napels, Amalfikust, Florence, Siciliƫ en nog wel meer). IJsland ook 1 keer geweest, golden circle tour gedaan toen, maar dat was in oktober dus wel een hele andere tijd van het jaar. Nog nooit naar de Azoren.

We gaan nog even wat research doen natuurlijk, maar hebben jullie tips of ervaringen over die specifieke regio van Italiƫ, Ijsland of de Azoren in zijn algemeenheid?

We houden van mooie natuur, maar ook van lekker eten, leuke bezienswaardigheden.

2 likes