Reizen / Vakantie #2

Is kos ook nog leuk in oktober ?

1 like

Ja, het schijnt van wel. Sowieso begin tot half oktober. Denk dat als je later gaat je toch wel kans hebt op tegenvallend weer. Maar het kan ook zomaar nog heel warm zijn.

Het schijnt wel dat de meeste strandtenten enzo in oktober weer afbouwen. Wij waren in april en toen was er nog best wat dicht/waren ze zich klaar aan het maken op het seizoen.

2 likes

Ik ga begin oktober. Schijnt nog prima te zijn. Maar meer info heb ik niet :stuck_out_tongue:

Nav de eerdere berichtgeving hier heb ik opgeschreven dat Zia, Ampeli Wine Yard en Elia leuk/lekker zijn om te eten op Kos. Iemand nog aanvullingen?

En… jawel, er is meer: where to eat in Athens? Heb de tips van @syntagma al opgeschreven. Nieuwe/extra tips Athene zijn welkom :sunglasses:

4 likes

In Zia heb je echt de mooiste zonsondergang. Wij hebben toen bij Sunset Balcony Taverna gegeten. Echt een aanrader.

6 likes

Als je van natuur houdt kan je de hamsters in Wenen en de grondeekhoorntjes in t neusiedler see gebied niet missen. Ook veel vogels daar.

2 likes

Ik weet niet of je in Kos stad zit? Maar daar heb ik nog qua tips:

  • Alibaba Beach Bar (vooral lunch/ontbijt)
  • Otto e mezzo (heel lekker restaurant)
  • Omega Sky Bar (echt veel lekkerdere cocktails dan bij de toeristische tentjes)
1 like

Of je er góed kan eten weet ik niet, maar wel leuk om even te bekijken in Athene is een hysterisch thematisch café: Little Cook.

1 like

Ik heb stedentrip Wenen weleens gecombineerd met wandelen in de bergen bij Reichenau an der Rax! Uurtje rijden met een huurauto bijv en een hele mooie omgeving om te verkennen

1 like

Ja ik ben er niet binnen geweest, maar in nov stelde de kerstverlichting niet teleur:

Verder kon je in Athene zoooo goed eten overal. Maar ik was er in 2018 en weet dus niet meer hoe die zaken heetten en of ze nog zitten.
Ik vond iig 's avonds in het donker de lycabettus op heel leuk! @FredPaillet maar volgens mij had ik die tip ook van Syntagma. Dus die heb jij miss ook wel al opgeschreven

4 likes

Nou we hebben gisteren middag heel random een vakantie geboekt
Het is Turkije geworden want mijn zoontje gaat toch mee. Lekker all in en hopelijk veel zon.

Nog 3 weken wachten.

6 likes

Ik moest even terugzoeken want het was in 2015, maar wij zijn enkel naar het Parque Terra Nostra geweest. Dat is een botanische tuin waar toevallig ook een thermaalbad is, dus we hebben het gecombineerd. Die tuin is echt wel mooi! We waren er wel in mei, ik weet niet hoe het er in september/oktober uitziet. Je kunt op Terra Nostra Park - Aanrader! Tips en info in ieder geval wat foto’s van de tuin zien.

2 likes

3 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Spanje

Heeft er hier iemand tips voor waar je het beste een dagtrip naar Auswitchz kunt boeken vanuit Krakau? Of handiger om op eigen gelegenheid te gaan en daar een rondleiding te boeken?

Wij zijn zelf geen gegaan. En via de website van Auschwitz een Engelse tour geboekt.
Beviel prima!

1 like

Ik heb via Get Your Guide geboekt vorige jaar. Was wel vanuit Wroclaw, maar wij werden toen samengevoegd met de groep uit Krakau. Ik kan de exacte tour niet meer vinden, maar het was wel echt goed geregeld toen.

Ik had toen eerst via Viator geboekt, maar die werd geannuleerd vanwege te weinig boekingen op het laatste moment en duurde heel lang voordat ik het bedrag terugkreeg. Dus dat vond ik geen aanrader.

2 likes

Welk nekkussen is nou echt een aanrader voor in het vliegtuig volgens jullie?

1 like

Zo’n dikke met memoryfoam. In elk geval geen opblaasbare.

2 likes

Heb je Krakau al geboekt? Wij zijn in 2016 met een organisatie gegaan, dat was toen wel prima geregeld. De Facebook-pagina is ‘Krakau bezoeken in het Nederlands’. De organisatie is wel eens in opspraak geweest, ik geloof bij MAX Vakantieman o.i.d., maar wij hadden toen geen problemen.

Krakau boeken we gewoon los, geen pakketreis. Maar willen een dag vanuit daar naar Auswitchz

2 likes