Reizen / Vakantie #2

Ik had geboekt via zo’n lokale reisaanbieder, we werden er met een busje heengebracht en konden daar aansluiten bij een Engelse tour. Ik weet de naam niet meer maar het was wel echt lokaal

Ik heb destijds ook gewoon via Get Your Guide geboekt. Er gingen zoveel verschillende tours dat ik vooral heb gekeken naar opstap-punten (dicht bij hotel) en hoe lang de tour ter plekke was.

1 like

Ik heb 5 jaar terug eentje van Cabeau (evolution S3) op het vliegveld gekocht. Ben daar nog steeds erg blij mee, stevig traagschuim en klein op te rollen.

2 likes

Kleine kans, maar is iemand hier weleens naar Livingstone Jan Thiel op Curacao geweest? Ik vraag me specifiek af of de villa’s (5 personen) in alle ruimtes glas in de ramen hebben zitten, of alleen shutters. Ik heb het hotel zelf al benaderd maar die reageren gewoon niet.

Niet in alle ruimtes glas. Sowieso niet in de woonkamer bij de deuren die helemaal open kunnen. Dat zijn shutters. Slaapkamer weet ik niet meer.

1 like

Thanks! Dat wordt verder zoeken dus

2 likes

@Wasbeer Ohja er was airco in de slaapkamers dus daar wel glas dan

3 likes

Airco inderdaad alleen in de slaapkamers, maar op sommige foto’s lijkt het alsof er klinken (?) bij de ramen van de woonkamer zitten, voor de kiepstand zegmaar. Ik wil echt geen huisje meer met alleen shutters haha

Dankje! Dan ga ik daar nog even naar kijken

Mag ik vragen waarom niet? Heb het nog nooit gezien haha

1 like

De vorige keer op Curacao had ik ook alleen shutters in de woonkamer. Toen totaal niet bij stilgestaan, las het later in een review en dacht alleen dat er misschien wat muggen binnen zouden komen. Maar drie keer kwamen we ‘thuis’ en bleken er hagedissen in de woonkamer te zitten en 1 keer een kikker in de badkamer. Echt niks voor mij :sob:

4 likes

Heeft iemand hier wel eens in Australië een road trip tussen Brisbane en Cairns gedaan en heb je nog goede tips?

2 likes

Heb daar nog nooit problemen mee gehad

3 likes

mag

Zijn hier mensen die ervaring hebben met een fietsvakantie met jonge kinderen?
Denk het niet, als ik de zoekfunctie gebruik, zijn ongeveer 80% van de posts over fietsvakantie van mij en de overige 20% van mensen die erop haten :sweat_smile: Maar valt te proberen!

Met mijn vriend ging ik altijd op fietsvakantie, oa Spanje, Griekenland, Kroatië, Portugal. Zouden nu iets dichterbij huis willen. Mogelijk dan mijn oudste kind op een aanhangfiets en de jongste in zitje en/of fietskar.
Ben benieuwd of iemand ervaringen of tips heeft!

2 likes

Ik heb dat als kind vaak gedaan! Eerst in een fietskar (eerste keer was ik een maand of 3-4), later op een aanhangfiets en daarna op een eigen fiets. Volgens mij was het adagium dat alles langzaam mocht. We fietsen niet heel ver, 50-60 km max geloof ik? En dan gingen we van trekkersveldje naar trekkersveldje. We bleven vaak langer op een plek als wij het erg naar ons zin hadden of vriendjes hadden gemaakt.
Goede herinneringen aan :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Wat leuk om te lezen!
Mijn vriend en ik zijn wel eerder met alleen onze dochter gegaan, toen ze een half jaar was en toen ze anderhalf jaar was.

Hoe jij het beschrijft, is ook een beetje wat ik voor ogen heb. We willen alleen (nog) niet met de tent deze keer, vind dat wat teveel gesjouw en gedoe als de jongste tzt net een jaar is. Moeten het dus iets verder vooruit plannen met accomodaties. Wil wel simpel, iets van trekkershutten oid. Rustig aan en niet te ver per dag lijkt me een goed idee!
Met z’n tweeën waren we 100-120 km per dag gewend, met flink wat hoogtemeters meestal. Mijn vriend denkt dat 80 nu wel haalbaar is (‘je hebt toch de hele dag??’). Ik zat zelf idd meer aan 40-60 te denken.

1 like

Ik tussen townsville en cairns, en ook los daarvan nog rond brisbane.

Tips townsville/cairns:

  • boottocht met snorkelen rondom Magnetic Island, met reef sharks gezwommen, zee arend gevoerd uit de lucht, heel vet!
  • port douglas is een leuk dorpje
  • leuk om een alligatortocht te doen, maar wel even opletten dat je er 1 kiest waarbij ze de alligators niet voeren maar ze ze gewoon met rust laten
  • daintree rainforest is een must! Zie je misschien nog wel een cassovary
  • great barrier reef of course

Brisbane:

  • glass house mountains
  • kamperen in lamington national park (superleuk om omringd te zijn door papegaaien en wallibi’s. Wij hadden zelfs een dingo op de camping (minder fijn haha maar wel vet).
2 likes

Ah dankje!

We gaan eigenlijk niet helemaal naar Cairns, maar iets zuidelijker. Maar de meeste tips uit je bovenste lijstje hebben we gelukkig al eens gedaan haha, Daintree was zo mooi!

Australia Zoo, de dierentuin van de familie Irwin. Ik vond het een aanrader want er zijn ook shows. Er is ook een groot veld waar je kangaroo’s en wallaby’s kan voeren. Op meerdere plekken zijn er koala’s.

Noosa is een mooi dorpje en je kan er prachtig wandelen. Naast het strand is er ook een wandelroute. Ik heb er dolfijnen gezien ook.

Vanuit hervey bay ben ik naar fraser island gegaan. Fraser island is zeker een aanrader. Het is het grootste zandeiland ter wereld. Ik heb er een dingo gezien.

Airlie beach en de whitsundays. De whitsundays zijn echt prachtig. Ik heb er gesnorkeld en gezwommen. Ook ben ik met een klein vliegtuigje over de heart reef, great barrier reef en whitsundays gevlogen. Het was echt de moeite waard!!!

Townsville en Magnetic island ben ik ook geweest. Ik heb een tour gedaan voor een dag.

Cairns: daintree forest en cape tribulation. Zelf heb ik spijt dat ik daar niet heb geslapen want vanuit Cairns was het nog 2,5 uur rijden. In daintree ben ik naar mossman gorge geweest. Hele mooie wandelroute met een rivier en watervallen.

@crazyplantlady in queensland is er een verbod op het voeren van krokodillen. Als je naar northern territory gaat naar bv Darwin. Daar voeren ze wel de krokodillen.

Zelf ben ik naar de solar whisper gegaan. Ze gaven toen de garantie dat als je geen grote croc ziet, je nog een keer gratis mag terugkomen! Dus dat heb ik ook gedaan. De 1e keer zagen we alleen baby crocs, super schattig.
Het is alleen een heel naar idee om te weten dat zoutwaterkrokodillen ook in de zee zwemmen en ook in de great barrier reef aanwezig zijn.

2 likes