Reizen / Vakantie #2

Ik wil volgend jaar rond kerst en oud en nieuw een vriendin bezoeken in Mexico

4 likes

Heb sws al een weekend Spreewald, een weekend Parijs en een week Griekenland gepland staan. New York zou wel weer eens leuk zijn, en hopelijk met mijn moeder naar Bilbao (naar het Guggenheim) en sws ook met vrienden weer naar onze vaste plek in Polen, waar ik nu ook ben. En in 2025 hopelijk weer een langere verre reis (Japan staat hoog op de lijst).

4 likes

Parijs eind januari, wss skiën in feb, als het uitkomt met werk in april naar coachella, Primavera in barca in juni, wil eind juni of begin juli twee weken remote werken vanuit Spanje of Italië, liefst in het najaar naar Azië (moet even checken met werk wanneer ik weg kan) en naar een kunstbeurs in Miami of nyc.
Oja en een vriendinnetje opzoeken die in München woont

5 likes

Naar Oost Canada met de camper! Mochten er nog mensen tips hebben dan zijn ze van harte welkom!

5 likes

wensen niet perse, maar op de planning staan skiën in januari, skiën in februari, skiën in april en in de zomer naar italië! dan zijn m’n vakantiedagen ook wel op dus je kunt wel zien waar m’n prioriteiten liggen :joy:

9 likes

oh echt aanraders allebei (ookal is mx heel groot haha)! waar in mexico wil je heen? ik ga naar japan, heel veel zin in

3 likes

Algonquin national park vond ik heel erg leuk! Heb daar 2 nachtjes gekampeerd, en heb een baby beer gezien. Onze kampeerburen ook elanden etc.

En ik heb nog niks gepland voor 2024. Op het wensenlijstje staat wel het Koerdische gedeelte van Irak.

5 likes

Ik zou heel graag naar curacao willen gaan. Alleen pokke pest end vliegen, dat houd me wel tegen.

1 like

Omg wat een droom om bijna drie maanden achter elkaar te gaan skiën

3 likes

ben in december ook al geweest :grimacing: echt heel erg haha.

4 likes

Voor jou is het skieën ook werk toch, of herinner ik me dat verkeerd? Mooi vooruitzicht in ieder geval. Ik ben echt angstig voor wintersport maar eigenlijk zou ik het ook graag willen!

2 likes

het was inderdaad jarenlang mijn werk ja, goed onthouden! inmiddels niet meer, maar ik wil het wel zoveel mogelijk blijven doen en m’n oude heimat blijven bezoeken. dus telkens een paar dagen die kant op is dan voor mij een goede oplossing.
waarom ben je angstig voor wintersport? of bedoel je voor het skiën/snowboarden zelf? wintersport is zoveel meer dan dat, dus daar zo ik me niet door tegen lqten houden!

Ik heb het een keer geprobeerd en daarvoor een zomer lang gesnowboard in Snowworld om ermee vertrouwd te raken, maar de liftjes, drukte, de kosten, alles bij elkaar vind ik het veel te spannend. Enigszins ideaal (en nog steeds spannend) zou een poging buiten de schoolvakanties zijn maar dan moet ik eerst ander werk (:woman_teacher:t2:) zoeken.

2 likes

Tui zegt dat dit verstandig is om zo lang mogelijk vakantie te hebben.

4 likes

29 maart is Goede Vrijdag, dat is voor de meeste mensen geen vrije dag toch? Verder ben ik helemaal voor.

Ik heb al een aantal tripjes gepland! (Love vooruit plannen en voorpret) In februari naar Malaga, in de meivakantie met de auto naar Italië (Piemonte) en de zomer 3 weken Curaçao.

Voor de herfstvakantie (ik werk in het onderwijs) ben ik nog aan het bedenken wat ik wil! Ik zou wel naar Oostenrijk willen om te wandelen maar ik denk dat het laat oktober niet meer echt het seizoen is haha.

2 likes

Ik wil heel graag naar Madeira! Verder staat Marrakech al op de planning (wil ik al jaren naartoe!) en Zwitserland om te fietsen en wandelen.

2 likes

Dit ben ik ook van plan, maar ik kom er niet uit welke accommodatie voor die tijd van het jaar het meest geschikt is. Wat doe jij?

In de herfstvakantie naar Oostenrijk is wel te doen trouwens. Afgelopen herfst ging ik helemaal naar Zuid-Oostenrijk. Het enige is dat het dan buiten het seizoen is inderdaad en daardoor was het heel rustig en sommige activiteiten zijn dan al gesloten of beperkt open. Dus het hangt er een beetje vanaf waarvoor je die kant op wil denk ik. Rust en wandelen/hiken is dan nog wel aantrekkelijk.

1 like

Ik heb twee agriturismo’s geboekt, en bij Booking gekeken bij reviews (je kunt dan ook zoeken op periode verblijf). Dat leek mij wel prima zoals ik het las! De ene ligt tussen Asti en Turijn in, en de ander wat meer in de velden bij Neviglie, dichterbij Alba en Barolo.

Ben heel benieuwd hoe het qua weer het eind april/begin mei! Wat voor plannen heb jij dan?

1 like

Wij zouden richting Rome willen en dan twijfelen we tussen kamperen of een vakantiewoning/appartement (wel sowieso buiten de stad, max. een uur rijden). Wat voor agriturismo heb je geboekt? Ik bedoel, agriturismo kan zowel kamperen als een appartement zijn toch?

1 like