Reizen / Vakantie #2

Ik heb oud en nieuw gevierd in Lissabon, vond ik echt een aanrader! Wij hebben het gecombineerd met Porto, want 6 dagen in alleen Lissabon is wat veel. We zijn van Lissabon naar Porto gegaan met de trein, kon je van tevoren boeken en je was er in 3 uur.

3 likes

Ohhhh goede combi! Ik heb dat afgelopen zomer gedaan met Brno er nog bij (al bleek Brno niet zo boeiend helaas). In Wenen is heeeel veel te doen, Bratislava is leuk voor een dagje inderdaad.

2 likes

Heeft er iemand tips voor croatie, roemenie en montenegro
Vooral rondom hvar vind ik het moeilijk iets te vinden

1 like

Ik ben net terug uit Japan en vond het echt geweldig, echt nog beter en mooier dan ik van te voren heb bedacht dus goed vooruitzicht! In de zomer is het wel heel heet in Japan, zeker in bijv. Kyoto is het rond de 30 graden maar door met name de hoge luchtvochtigheid voelt het veel warmer dus daar zou ik wel rekening mee houden t.a.v. je daginvulling/planning!

5 likes

Ja! Misschien 4 of 5 dagen

3 likes

Dat heb je sowieso nergens meer ook niet in de andere Balkan landen :stuck_out_tongue:

@Mette12 wij zijn in Bar, Budva en Kotor geweest, ligt er een beetje aan wat je wilt maar het was in de zomer vooral in Kotor enorm druk en toeristisch. We zaten in de oude binnenstad in een airbnb, er was airco dus dat was heel fijn maar dan kom je buiten en is het 40+, je loopt echt hutje mutje.
Dus ik zou echt aanraden om buiten de binnenstad te zitten of in de omgeving. Of niet in hartje zomer te gaan. We zijn veel met de bootjes weggeweest, dat was goed betaalbaar en lekker verfrissend. Dan zie je ook meer van de dorpjes in de baai.
Autorijden vond ik doodeng, niet alles was verlicht en sommigen reden echt als gekken.

Bar was klein, strand was chill. Budva is meer een party plek, flink uitgaan in de avond, ook wel mooi om te zwemmen maar erg druk op de stranden. Zelfs om 6 u in de ochtend bijv.

:open_mouth:
Zijn dat dan mensen die nog aan het uitgaan zijn of mensen die vroeg opstaan om de drukte voor te zijn?

Gewoon die vroeg op zijn om te sporten en zwemmen omdat het daarna te heet was overdag.

1 like

Voor montegro zou ik behalve de kust ook echt aanraden om het binnenland in de gaan. Vanuit zabljak kan je de (prachtige!) natuur daar goed verkennen.

1 like

Jaaaa en Durmitor national park is echt prachtig.

2 likes

Wat is de reden daarvoor eigenlijk? Ik merk inderdaad dat ze wel steeds losser/makkelijker zijn geworden qua vloeistoffen uit tas halen, wel/geen zakje, max 1 liter etc

1 like

Sommige airports hebben al vernieuwde scanners bij security dus dan is het niet meer nodig. Eindhoven en Schiphol hebben die al paar jaar, in Engeland 1 mini vliegveldje ook al een tijdje. Bijv London Stansted zijn ze super streng met vloeistoffen maar hebben nu 1 nieuwe machine daar in de rij hoeft dus niets eruit. Ik geloof in 2025 moeten alle apparaten vernieuwd zijn overal dus dan zijn we helemaal af van de zakjes, alles eruit halen etc.

Bron Ehv airport medewerkers haha

2 likes

Mijn ouders willen op vakantie met de hele fam naar een all-inclusive resort. Ik ben er persoonlijk niet de meest grote fan van, maar als ik mee mag zeg ik natuurlijk geen nee. Nu lijkt het me wel leuk om ergens naartoe te gaan waar niet elke familie komt die een week lekker wil niksen, maar ergens waar je wellicht ook nog het resort uit kunt en mooie dingen kunt zien. Heeft iemand ideeĆ«n? Het mag gewoon wel wat gekker en origineler dan de ā€˜standaard’ plekken ofzo

2 likes

Misschien Cyprus of een wat kleiner/onbekender Grieks eiland? Of Madeira of een van de Canarische Eilanden, daar kun je nog wel wat leuks zien en doen. Zou iig niet naar Turkije willen.

2 likes

Siciliƫ?

1 like

Geen Turkije idd, en in Italiƫ bestaan All Inclusive resorts niet echt heel erg. Ik zou Kos aanraden of de Canarische Eilanden

3 likes

Mallorca is ook super! Bijvoorbeeld in de regio van Alcudia. De Iberostar resorts scoren altijd erg goed op het eiland.

1 like

mallorca, kos en canarische eilanden zijn toch juist de standaard plekken :sob:

@M0nan wil je in europa blijven?

3 likes

Wij hebben 2 jaar geleden een all inclusive week gedaan in een Iberostar hotel op Tenerife en dat viel zeker niet tegen. Het eten was echt heel lekker en niet standaard zoals waar je aan denkt bij all inclusive. Was ook een hotel waar je alleen ontbijt of half pension kon boeken, dus ook minder typisch leek het allemaal. Weet niet of alle ibero star hotels zo zijn, maar kan dit echt heel erg aanraden! Tenefire vond ik ook leuk, maar niet overdreven veel te doen, waren meer de standaard excursies.

2 likes

Ik vond tenerife ook zeker een aanrader. Wij zaten in een resort/inclusive waarbij je geen kamer had maar meer een echt huisje waardoor het allemaal wat fijner was als je even rust wildem huisjes ook met 1 slaapkamer onder de grond oid waardoor het niet te warm was
Goed eten en erg schoon

1 like