Reizen / Vakantie #2

Mocht buiten Europa een optie zijn kan ik je Zanzibar aanraden! Echt een prachtig eiland en er is ook buiten je resort veel te zien en te doen.

1 like

Dank allen!!! Ik ga eens even onderzoek doen naar alles wat jullie hebben gezegd! @Vuile_bitch ja!!! Buiten Europa vind ik ook super leuk!

2 likes

ik heb goede dingen gehoord over Tunesië en dan specifiek Djerba, mooie resorts maar ook gewoon leuke dingen daarbuiten. het schiereiland Yucatan in Mexico is ook leuk, en Kaapverdië en Zanzibar hoor ik ook positieve verhalen over.

1 like

Bij Kaapverdie ligt het er wel aan welk eiland ne kiest. Ik was 2 weken geleden op Boa Vista en daar is heel weinig te doen buiten het resort, op Sal al iets meer (santa Maria is bv een leuk dorpje met gezellige horeca) maar volgens mij kun je op sao vicente, santo antao en santiago het meeste doen.

3 likes

Ik ben op zoek naar een leuke camping die geschikt is voor kinderen. Zwembad is een eis. Bij het strand zou leuk zijn, maar geen vereiste. Ivm een kind dat leerplichtig is, zijn we gebonden aan het hoogseizoen. We hebben geen tent of vouwwagen, dus het wordt dan een stacaravan of chalet.

Het is allemaal zo duur. Wil het liefst niet meer dan €1500 uitgeven voor 2 weken maar dat lijkt onmogelijk. Land maakt niet zoveel uit. Frankrijk, Italië, Luxemburg, allemaal prima.

Iemand de gouden tip?

2 likes

Domaine des bans?
Ik weet niet precies wat het kost maar het is wel kindvriendelijk en heeft een zwembad

Weet niet qua kosten maar heb je al in tsjechie gekeken? Relatief goedkoop denk!

2 likes

wij gaan deze zomer naar een chalet in italie, aan het lugano meer. zit een zwembad bij, en ik vond het nog best betaalbaar in hoogseizoen vergeleken met sommige andere locaties! ik ben er zelf dit voorjaar geweest, hele toffe omgeving ook.

edit, oh ik lees nu dat je max 1500 zoekt, deze is 875 per week. www.casasole.nl

1 like

Niet max €1500 hoor maar liever niet meer. Als het nou mega leuk is mag het ook meer zijn. Maar die site is voor real estate in Italië? Ik zie geen huisjes die je kan huren oid.

2 likes

De link moet .nl zijn ipv .com

2 likes

oeps sorry ja nu de goede link

wat ik heel fijn vond hier is dat het goed te doen is met de auto vanuit NL, en je kan er met zn vieren slapen

echt zo mooi hier! :heart_eyes:

7 likes

Ik wil met mijn moeder een weekje op vakantie gaan in mei. We twijfelen nu over Italië (regio Puglia), Ijsland (beetje het zuiden, rondom Jökulsárlón) of de Azoren.
We zijn al best vaak in Italië geweest en zelfs meerdere keren op meerdere plekken (Rome, Venetië, Napels, Amalfikust, Florence, Sicilië en nog wel meer). IJsland ook 1 keer geweest, golden circle tour gedaan toen, maar dat was in oktober dus wel een hele andere tijd van het jaar. Nog nooit naar de Azoren.

We gaan nog even wat research doen natuurlijk, maar hebben jullie tips of ervaringen over die specifieke regio van Italië, Ijsland of de Azoren in zijn algemeenheid?

We houden van mooie natuur, maar ook van lekker eten, leuke bezienswaardigheden.

2 likes

Ik zal even voor je kijken. Ik heb ijsland gedaan maar een groter rondke in 3 weken

2 likes

Thank you! Was je er toevallig ook rondom mei? Lijkt me al een hele andere ervaring dan toen ik er was.
Jökulsárlón zouden we dan sowieso willen zien, Diamond Beach. Daar toevallig geweest en wat vond je ervan?

Afgelopen mei in Puglia geweest, echt prachtig! Het eten was heerlijk (veel vis) en we hebben best veel rondgereden (gebied is nog aardig groot). Je merkt wel echt dat je in het zuiden van het land zit, dus je ziet wat meer armoede, het is geen toscane. Al met al een topweek gehad.

3 likes

Oh wat mooii! Toevallig ook in Matera? Daar had mijn moeder het over. Ik stuur je even een dm voor wat vragen.

1 like

Matera niet, we zaten veel zuidelijker (voorbij Lecce). Wel veel gereden richting alberobello etcetera, voor de uitstapjes.

1 like

Ik ben zelf in IJsland in september geweest en in 12 dagen de hele tour gedaan rond het eiland. Ik betwijfel dat IJsland je alle drie de dingen kan geven, zeker in de buurt van Jökulsárlón, daar zitten een paar kleine dorpjes waar je vooral Amerikaans georiënteerde keuken kan eten. De natuur is er wel echt prachtig, zeker als je daar de gletsjers gaat verkennen en wellicht kan je ook een tripje naar Landmannalaugar maken. Maar, een week daar lijkt me wel wat veel, wij hadden Jökulsárlón en Diamond Beach in een middag deel wel gezien haha. Tenzij je bereid bent om wat tijd in de auto te spenderen daar, dan kan je ook wat verder gaan naar andere mooie bezienswaardigheden (maar enkel en vooral natuur).

3 likes

Ahh dankjewel! Ja ik had in Reykjavik wel echt lekker gegeten toen herinner ik me.
Hoe vond je Diamond Beach? Ben bang dat dat echt zo’n instagram vs reality is.
Auto huren gaan we dan sowieso wel doen ja!

4 likes

Ja diamond beach was echt niet zo boeiend eigenlijk. Het is een strand, met zwart zand, en af en toe een ijsblok maar was er niet echt van onder de indruk, heb er 5 minuten gestaan denk ik haha. Daarintegen was Jökulsárlón wel echt impressive, net zoals Fjallsárlón wat er niet zover vandaan ligt. Maar ja het is wel echt meer “middle of nowhere” dan Reykjavik. Reykjavik is nog een soort van stad te noemen maar alles er buiten echt niet, geen leuk centrumpje of wat dan ook, dus als je dat zoekt dan zou ik verder kijken.

1 like