Reizen / Vakantie #2

Houd inderdaad rekening met kleine plekjes op campings, is echt 1 van de redenen waarom wij liever niet in italie kamperen

2 likes

Was een paar jaar terug in Chur, Blatten Belalp, Zwitserland. Vond dat een mooi gebied en goed bereikbaar met OV. Als je daar overnacht krijg je een kaart waarmee je gratis met de Postauto kan in dat gebied.

Vanaf daar naar de Dolomieten gaat mssn wel via Milaan? Vanwege de bergen heb je natuurlijk niet altijd de snelste verbindingen.

Chur kan je gemakkelijk combineren met bijv Stresa aan Lago Maggiore, dat zit op de lijn tussen Milaan en Chur

2 likes

Wanderlogg vind ik fijn werken

4 likes

Wij hebben dit jaar geboekt bij YellohVillage, verschillende campings, ook met zwembad.
Geen idee of het wat is, ook onze eerste keer hoogseizoen met kind dat dan 5 is haha.
We hebben nu net geen 1500 betaald voor 10 dagen in een chalet in Bretagne.
Vind het ook allemaal belachelijk duur, dus hoop dat we er een fijne vakantie gaan hebben :sweat_smile:

2 likes

Bedoel je stippl? Kreeg ik in ieder geval laatst een advertentie van, maar verder geen ervaring mee!

2 likes

Jaa die was het idd, thanks!

1 like

En @apeiros, @Nightingale en @soarin bedankt voor alle tips! Boeken gaan we sowieso van tevoren doen, we zitten vast aan de zomervakantie en no-way dat ik dan op de bonnefooi wil haha. We hadden inderdaad als plan om naar een paar agriturismos te gaan. Ik zal eerst eens kijken waar we eventueel terecht kunnen en een overzichtje maken van wat alles kost. Campers zijn best prijzig, dus dan moet het maar wel fijn uitkomen.

1 like

Als je niet op de bonnefooi kan moet je je denk ik ook even afvragen wat dan de toegevoegde waarde van een camper zou zijn voor je. Voor ons is dat echt de vrijheid van staan en gaan waar we willen, doorrijden als je de plek wel gezien hebt en op gekke plekken wakker worden.
Kan me voorstellen dat de kosten van een auto + overnachtingen boeken dan interessanter zijn. Een camper sluuurrpt ook echt diesel.

Weet je welke regio je heen zou willen?

1 like

Haha nou normaal doen we auto en overnachting en we willen juist wat anders. We hebben allebei als kind wel veel gekampeerd en we zouden wel weer willen kamperen. Een camper lijkt ons een leuke combinatie van wat meer luxe dan een tent en lekker rond kunnen rijden. Het gevoel van vrijheid lijkt me ook juist fijn. Tuurlijk ben je met van tevoren boeken iets meer gebonden, maar als je wilt kun je daar ook nog wel aanpassingen in doen.

Qua plek willen we in ieder geval richting Napels en de Amalfi kust. Het idee is nu om heen te rijden langs de westkust en terug via de oostkust. Daar wil ik sowieso ergens in de Marche stoppen. Maar we moeten nog beginnen met plannen zoals je leest haha.

Ik zou amalfikust zelf afraden met een camper. De straten zijn erg smal daar. Maar je hebt wel plekken aan de rand van Amalfikust waar je dan de bus of de boot kunt pakken! Vanuit Salerno bijvoorbeeld.

Vond Salerno ook wat gemoedelijker dan Amalfikust.

Edit: als je vanaf salerno verder naar het zuiden gaat, dan heb je echt verlaten stranden overal en minder toerisme. Dat lijkt me met camper ideaal. Heb daar niet gekampeerd, dus geen idee hoe de campings zijn.

1 like

Ik ga in maart eindelijk naar Australië op vakantie! Maar 3 weken, maar beter dan niets! (en alle vluchten samen kostte me “maar” €600 in totaal). Heeft iemand tips? Ik ben er jaareeeren geweest (East Coast) maar sowieso is er veel veranderd. Ik vlieg naar Sydney maar wil misschien van Sydney naar Perth vliegen en in WA 2 weken doorbrengen? TIPS ZEER WELKOM :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

Een bericht is samengevoegd naar een bestaand topic: Azië topic

Vraagje, kan je op airbnb filteren op verblijven met een buiten? Volgens mij niet he? Ik vind dat zo stom. Wij reizen met kind die overdag nog slaapt en vroeg op bed gaat. Er is dan niks vervelender dan geen buiten te hebben. Zit je een beetje binnen met prachtig mooi weer.

Vraag 2: wie heeft de ultieme tip voor een vakantiehuis/verblijf met zwembad (gedeeld is prima), tuin/terras, incl hond en op loopafstand van restaurants :sweat_smile: In Noord-Italie.

1 like

Wat een ontzettend goede deal met je vluchten!! Moet je vaak overstappen, of heb je deze prijs voor een 1x overstap vlucht gevonden?

1 like

1 overstap maar! Amsterdam - Xiamen (China) - Sydney en in de terugvlucht hetzelfde :smiling_face:

6 likes

Oh wow welke data? Mijn vriendin zoekt ook een goeie deal

Oh goeie! Met welke maatschappijen vlieg je dan? :slight_smile:

Ik ben Enim niet maar even zoeken en het is Xiamen Airlines. Maart is een goedkopere maand om te vliegen volgens Skyscanner

3 likes

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een budget safari in Tanzania waarbij je in tentjes kampeert? M’n vriend en ik zouden graag op safari gaan, maar ons budget is niet zo groot waardoor dit de enige optie is. We kunnen allebei best goed basic voorzieningen handelen, maar met ‘echt’ kamperen hebben we allebei geen ervaring en het lijkt mij best een beetje spannend :joy: Iemand die me kan vertellen of dit een beetje te doen is?

Wil je perse naar Tanzania? Want dat is één van de duurdere safari landen. Je zou ook naar Zuid-Afrika kunnen gaan. Zelf rijden is daar goed te doen, in Tanzania is dat geen aanrader en heb je een gids nodig. Dat maakt het ook gelijk duurder.

2 likes