Ja, onze voorkeur gaat wel sterk uit naar Tanzania! Zuid-Afrika spreekt ons wat minder aan. We twijfelen ook nog een beetje over Kenia, of dat misschien een beter optie is aangezien je daar voor ongeveer hetzelfde geld ook budget lodges en tented camps kunt krijgen, maar Tanzania heeft net wat meer mijn voorkeur (wat vooral op mijn gevoel gebaseerd is, echt sterke argumenten heb ik er niet voor haha)
Ik ben zelf paar jaar geleden naar Tanzania geweest via een georganiseerde reis (vanuit daar), en daar zaten tussen de lodges ook een aantal nachten in een tent in. Maar ik weet eigenlijk niet of het je ZO veel geld gaat schelen, omdat vooral de chauffeur/auto/entree in parken veel geld kost. Bijv. toegang tot de Serengeti kost al 70$ per dag, dan nog 60$ om er 's nachts te blijven en nog 30$ om te kamperen (+ 18% tax op alles). En dan betaal je natuurlijk ook nog voor je chauffeur en auto etc. Wij hebben het toen via Hofland expedities gedaan, die kan misschien ook wel wat maatwerk voor je doen. Maar goedkoop wordt het niet, dan zou ik eerder langer sparen als je het echt graag wil. Ter referentie: wij waren 2,5k per persoon kwijt voor 14 dagen (incl eten), zonder vliegticket.
@crazyplantlady Ja inderdaad, Xiamen Airlines! Sorry voor de late reactie. In de terugvlucht wel iets langer wachten in Xiamen maar vond op internet dat je dan blijkbaar een gratis hotelovernachting kan aanvragen dus mega chill
@crazyplantlady Super bedankt voor jullie reacties! Ik vond zelf het verschil tussen de budget en mid-range safaris wel behoorlijk groot, er komt dan voor twee personen toch al gauw 1200-1500 euro bij. Maar ondanks dat het me qua voorzieningen wat spannend lijkt, lijkt het kamperen me tegelijkertijd ook wel heeel tof om zo tussen de dieren te kunnen slapen. En uiteindelijk gaat het maar om een paar nachtjes, dus mocht het me uiteindelijk heel oncomfortabel zijn overleef ik dat ook wal weer. Dus ik denk dat we er gewoon voor gaan!
Ook goed om te weten dat Tanzania vaak positiever ervaren wordt dan Kenia, weet je toevallig waar dat aan ligt?
Ja ik zag dat Tanzania de hoogste bevolkingsdichtheid heeft qua dieren dus dat is toch ook echt wel een voordeel, daar gaan we uiteindelijk toch voor haha. Nogmaals thanks voor je hulp!
Ik wil graag samen met mijn vader, 72 jaar oud en niet zo goed ter been, naar Wenen gaan. We zitten eraan te denken om met de trein te gaan.
Ik ben begonnen met oriënteren maar vind het echt lastig om in te schatten wat geschikt is voor ons . Dus daarom gooi ik het er hier maar in: Heeft iemand misschien tips voor een fijne, rustige accommodatie? En kunnen we het beste een hotel/appartement dichtbij het station boeken of beter dichtbij het centrum denken jullie?
Haha ik wilde hier net tips komen vragen voor Wenen, we hebben maar drie dagen dus kunnen sowieso niet alles doen. Dingen die we echt gezien/gedaan of gegeten moeten hebben ?
Schnitzel eten bij Figlmüller
Je kan een rechtstreekse tram nemen van het station naar het centrum en die is iets van tien minuutjes, dus dat maakt niet zoveel uit. Tips voor specifieke accomodatie heb ik niet
In de niet winter periode hamsters spotten op t kerkhof
- figlmuller voor schnitzel inderdaad
- ergens wein spritz drinken (dat is hét drankje daar)
- de geroosterde bloemkool eten bij Miznon!!!
- naar schloss schonnbrun
En als je in de zomer gaat is het ook heel leuk om een elektrisch bootje te huren en over de donau te varen
Ah dankjewel! Dat is al heel goed om te weten
Wij willen deze zomer kamperen in Zweden met 2 kinderen (1&4). Wat is een mooie regio? Max +/- 1000km vanaf Arnhem.
Sorry maar is deze vraag een grap? Als je überhaupt zelf al een keer google maps had geopend dan zie je dat Malmö al zo rond de 900 km is. Dus je komt dan uit in de zuidelijkste regio van zuid-Zweden als je rond de 1000 km wil rijden. Als je naar een andere regio wil zal je echt substantieel meer km moeten rijden.
Småland is op steenworp afstand.
Reisbureau FF fixt het wel, moet je nu toch wel weten.
Het is inderdaad maar een heel klein stukje van Zweden maar er zijn alsnog best een aantal provincies waar je uit kan kiezen. Volgens mij kan je Skåne, Halland, Blekinge, Kronoberg, Kalmar en ook nog wel een stuk van Jönköping prima redden binnen die afstand.
Ik ben zelf niet zo bekend met dit deel van Zweden maar ik denk dat je echt wel wat keus hebt.
Dan moet je bereid zijn om met de boot te gaan, dan kun je inderdaad net iets verder, maar veel verder kom je niet en al die regio’s lijken ook best op elkaar. Mijn ergenis ligt 'm vooral er in dat ze hier een vraag dropt zonder zelf enig onderzoek te doen. Zoals al eerder gezegd, dit is geen reisbureau.
Nee maar dit is wel een plek om ervaringen uit te wisselen. Wellicht dat hier mensen zitten die eenzelfde soort vakantie gedaan hebben en hun bevindingen willen delen.
Maar als je het gevoel hebt dat je voor reisbureau moet gaan spelen zou ik dat vooral niet doen.