Nee, is geen ongevraagde tip hoor! Wat vond je fijner aan El Gouna? Ik moet er misschien wel bij zeggen ik ga chillen in een all inclusive resort haha, dus een lekker bed, mooi strand en goede cocktails zijn het belangrijkste Was niet echt van plan om cultuur te gaan snuiven
Wat zijn nou echt nog leuke maar niet al te bekende dingen om te zien of te doen op Ibiza?
El Gouna is een aangelegd stadje en daardoor ook ‘beveiligd’ bij entree zegmaar van het stadje. Dus destijds iig kon ik daar veeeeel rustiger over straat in vergelijking met Hurghada. In El Gouna kon ik zelfs alleen en dat had ik in Hurghada niet gedaan. En je hebt daar ook super chille hotels, maar daarbij heeft El Gouna ook een leuk centrum(pje) waar je gewoon lekker kunt chillen op een terarasje, of aan de haven daar. Niet zo massaal en over de top druk als Hurghada dus. Daardoor had ik over all een veel prettiger en relaxter gevoel daar!
Ik heb met een huurauto op Madeira gereden, maar ik vond het niet zo spannend. Goede wegen en wel stukken met veel hoogteverschil, maar niet heel uitdagend. Ik rijd thuis een automaat, maar had daar handgeschakeld (omdat ze bijna geen automaten hadden) en dat ging prima.
Zou wel een auto kiezen met een beetje vermogen. Hadden dag 1 een Fiat 500 cabrio (wel cute) met weinig vermogen en dat vond ik bergop echt irritant, hele tijd veel toeren, haha. Voor dag 2 toen maar een lekker degelijke Opel Corsa genomen met wat meer vermogen.
@Aloha ik had echt precies dezelfde ervaring! Het is wel al jaren geleden maar El Gouna is heerlijk
En @Ouioui, thanks, dit wist ik niet. Ik ga even kijken of er in El Gouna nog fijne resorts beschikbaar zijn, zo niet dan gaan we alsnog naar Hurghada denk ik.
Ik heb ook in el Gouna gezeten! Lekker kleinschalig inderdaad Zat in panaroma bungalows, in een water bungalow. Enigszins verouderd maar wel super chill en leuk zo’n bungalow op palen.
Ah ja daar heb ik ook ooit gezeten! Komt ineens weer naar boven, was idd leuk. Meteen zee in vanuit je bungalow. Heb daar ook ooit in 3 corners resort gezeten @Aloha en was daar zelf ook erg tevreden over!
@Aloha wij zaten in een driesterren hotel en vonden dat zelf mwoah qua eten, maar je had toentertijd een soort actie waarmee je drie avonden in een ander hotel kon eten. Als het hotel meer sterren had dan je eigen hotel moest je bijbetalen maar dat was helemaal niet zo duur. En wel superleuk, dus wij hebben 3 avonden bij 5-sterrenhotels gegeten!
Ik wil rond april/mei naar Bonaire. Heeft iemand fijne aanraders, plekjes waar je een auto kan huren etc?
@Twijfelkont @Ouioui Goede tips! Nu willen we graag naar Panorama Bungalows, maar die wordt niet aangeboden door TUI en daar willen we wel het liefste mee reizen vanwege fijne annulering en gratis overnachtingen/omboeken van de vlucht als je corona oploopt, en dat bieden Corendon en Booking volgens mij niet En van laatstgenoemde zijn de vluchten 's nachts en dat lijkt me ook niet zo prettig
Vakantie is geboekt Toch Hurghada geworden, want in El Gouna konden we geen geschikt resort vinden dat nog beschikbaar was en aan ons budget voldeed. Zin in
Joepieeee net wintersport geboekt😍. Heerlijk weer boarden na 2 jaar. We gaan naar Söll.
Yes, ik heb ook mn vakantie geboekt naar Noorwegen! Nu nog op zoek naar wandelschoenen en eventuele andere benodigdheden.
Heel fijn skigebied daar vond ik! Soll niet echt bijzonder
Heeft er iemand leuke tips voor Dublin? Ik ga er binnenkort een paar dagen naartoe.
Pff nog 12 dagen stress haha. We vliegen op 19 feb richting Curaçao maar zijn verplicht een PCR test te doen 48u van te voren. Tot al die tijd corona vrij gebleven, het zal ons toch hopelijk niet gebeuren zo vlak van te voren
Kijken naar een dagtrip naar de cliffs of moher en the giant causeway! Vanuit Dublin vertrekken bussen die kant op en dan ben je s avonds laat weer terug. Ik heb dat toen niet gedaan en wel spijt van. En als je tijd over hebt de trein nemen naar Howth en daar lekker rondwandelen.
Dubbelpost maar heb zelf ook een vraag: iemand enig idee hoe het nu zit met vliegtickets van KLM? Als ik nu boek voor 1 maart en mn vlucht vertrekt voor 1 juli, dan kan je eventueel nog annuleren en dan krijg je een voucher. Als je vlucht na 1 juli vertrekt krijg je geen voucher.
Maarrr schuift deze termijn steeds een maand op? Is het na 1 maart zo dat als je voor 1 april boekt en je voor 1 augustus vertrekt, je kan annuleren en je krijgt dan een voucher?
Iemand enig idee hoe dat zit?
Ik denk het niet! Ik heb in januari geboekt voor juli en toen was de grens ook al 1 juli, in mijn geval kan ik gratis omboeken of krijg ik bij annulering mijn geld terug.