Reizen / Vakantie #2

Nog nodig? Dan kan ik je vraag beantwoorden/tips geven!

Kun je op maandag en vrijdag ook nog wat doen? Want dan denk ik dat dat wel kan. Het is ook maar net wat je leuk vindt natuurlijk. Het centrum van Dublin is niet zo groot, je kunt alles wel lopen. Alleen Kilmainham is wat verder weg.

Zou dan wel eerder naar het noorden gaan (gaan ook georganiseerde bus trips, maar een auto huren kan ook makkelijk) want dan heb je minder reistijd. Belfast is nog geen 2uur rijden, vanaf daar nog een uur naar Giants Causeway. Cliffs of Moher is 3 uur rijden. Ik denk dat je met een trip naar het noorden wat meer kunt zien/doen in korte tijd.

In de omgeving van Dublin is ook van alles te doen trouwens. Hill of Tara en Newgrange zijn op 40min afstand en ook heel interessant, daar heb je wel een auto voor nodig. Met de Dart trein kun je bijv ook naar Malahide (Castle), Dun Loaghaire of Dalkey.

2 likes

Maandag wel, maar vrijdag niet echt meer. Ik ga even een rondje googlen. Nogmaals bedankt :relaxed:!

1 like

Wat je ook gaat doen, wordt vast heel leuk! Veel plezier :smiley:

1 like

Ja vast! Heb er in ieder geval veel zin in!

Misschien een maffe tip, maar naast de standaard musea, de bibliotheek die je gezien moet hebben en de brouwerijen heb ik onwijs veel plezier gehad in het Leprachaun Museum. Het personeel zat zo vol passie en hetis altijd leuk om wat te leren over lokale folklore.

En dus de standaard dingen: whiskeystokerij of proeverij, Guinness, Trinity Library, als je van literatuur houdt het museum of huis van James Joyce!

6 likes

Helemaal niet maf :smiley: . @Bailey had deze tip ook, dus gaan we zeker bezoeken. Ben heel benieuwd! En ik denk dat we voor de whiskey stokerij gaan. Houden helemaal niet van bier en bijna niemand is echt enthousiast over de bierbrouwerij. Dank je wel voor je reactie iig!

2 likes

Ik zou de Teeling Whiskey Distillery aanraden voor een tour ipv Jameson! Dat is veel rustiger en het is de enige whiskey die echt in Dublin zelf gedestilleerd wordt (en dat kun je ook zien). Je hebt ook meer keuzemogelijkheden voor de whiskyproeverij.

1 like

Oh dat is wel leuk, dat het ook echt in Dublin gedestilleerd wordt. Een paar familieleden drinken wel graag af en toe een whisky en dan is dit toch leuker meenemen dan een ‘standaard’ Jameson

1 like

Heeft er iemand toevallig ervaring met interrailen? Ik twijfel om dit komende zomer te gaan doen met een vriendin. Qua route waarschijnlijk het oosten op, Berlijn, Budapest, Praag. Of zijn er toevallig ook nog andere leuke routes en tips? Ben benieuwd!

2 likes

Jaaa ik heb ook een superleuke tour in het leprechaun museum gehad! Een jonge vrouw deed de rondleiding en vertelde heel leuk

1 like

Iemand tips voor Dubai met baby? Hebben ze daar alles makkelijk beschikbaar in de winkels? Aquarium bezoeken ofzo? Aanraders?

Thanks. Nuja baby hij zal bijna 14 maanden zijn dus loot ook al wat rond en gaat wel ook al wat meekrijgen van uitstapjes denken we… hopelijk toch een leuke vakantie voor ons allen :slight_smile:

2 likes

Ik krijg in februari altijd de reiskriebels dus nu heb ik in 3 dagen tijd dit al (praktisch maar het meeste al echt) geboekt:

• eind deze maand 2 dagen Gent. Hotel in het centrum, hond gaat mee dus hoop dat het een beetje oké weer is zodat we er lekker kunnen rondstruinen.

• in april naar München met de trein voor een workation met een collega.

• in mei naar Bosnië voor een bruiloft.

• in juni naar Bari. Heb echt zo’n gaaf appartment geboekt :heart_eyes: als iemand tips heeft dan hoor ik ze graag!

• in juli naar Lesbos met een groepsreis

Ik heb er zin in :partying_face: Beter blijft corona echt weg!

25 likes

Hebben mensen tips voor Valencia? Waar te verblijven/eten/ dingen te doen
Zag dat veel mensen er geweest waren via de zoekfunctie en heb gezocht op bubuflats maar die zitten helaas vol als wij willen gaan!

Ik ben 2x gegaan, berlijn krakau boedapest en praag en wenen, bratislava, krakau en poznan. Allebei de keren heel leuk gehad maar het is daar in de zomer overdag 40 graden dus je moet even goed plannen hoe en wat. Wij sliepen in hostels en gingen elke avond uit eten en stappen en en waren voor twee weken ongeveer € 1000 kwijt

3 likes

Ik heb gisteren voor eind februari een weekendje hesinki geboekt, zo veel zin in! Het enige dat echt op de lijst staat is sauna’s bezoeken. Verder zijn we nog vrij blanko. Heeft iemand tips?

3 likes

Ik heb een aantal jaar geleden geinterraild, dit was mijn route en wat tips:

Hoe lang wil je gaan? Ik heb toen een kleine 4 weken gedaan en merkte toen wel dat het superleuk is om je veel te verplaatsen maar dat je er ook heel moe van wordt. Wij hebben na 3 weken besloten om een paar van de laatste geplande stops te schrappen zodat we langer in Kroatië konden blijven. We zaten daar op een camping aan zee en hadden echt even een paar dagen nodig om een beetje te zwemmen en verder niks te doen haha.

Qua plekken, Berlijn is altijd fijn, Warschau en Krakau vond ik allebei leuk maar als ik er een moest kiezen zou ik Krakau zeggen, Bratislava heb ik niet superveel van gezien omdat ik daar vooral met de familie van een vriendin de natuur in ben geweest dus durf ik niet zoveel over te zeggen, Budapest is leuk (alleen even opletten dus dat je er niet net met Sziget zit en alle hostels volzitten), Kroatië vond ik heel fijn maar weet niet of je zover ‘om’ wil, en Wenen vond ik ook erg leuk!

3 likes

Ik had een appartementje via Booking.com en die was echt top. Serranos-Cathedral, Valencia – Bijgewerkte prijzen 2022

Verder qua dingen doen vond ik fietsen huren sowieso superchill. Wij hadden gewoon die stadsfietsen die je overal terug kon zetten. En we hebben vooral een beetje rondgelopen door alle wijken en naar het strand geweest.

Qua restaurantjes:

• Voltereta (heel populair op Instagram, zijn vooral kleine gerechtjes)
  • Cafe ArtySana (voor ontbijt/lunch)
  • MAUI Russafa (tapas)
  • Mercabanyal (soort openlucht markthal met eettentjes)
  • Cafe de las Horas (allerbeste Aqua de Valencia)
5 likes

Als aanvulling op de andere tips: je kunt ook nog afbuigen naar Bulgarije en Roemenië en zelfs Turkije. Ik heb Boedapest - Belgrado - Plovdiv - Istanbul - Veliko Tărnovo - Boekarest - Boedapest gedaan. In 3 weken.

4 likes