Reizen / Vakantie #2

Ligt er denk een beetje aan welke andere vluchten er nog gaan. Gaat de volgende vlucht pas over een paar dagen? Dan zou ik wel stoelen boeken. Gaat er diezelfde dag nog 4 vluchten? Dan zou ik afwachten!

1 like

Ik moet tickets boeken bij een vliegmaatschappij waar ze zeggen dat als je een middle name hebt, je al je first names (dus gaat niet om given name = achternaam) moet opschrijven. Een tweede naam is in het nederlands geen middle name maar lijken ze daar wel zo te beschouwen. In een nederlands paspoort staat een tweede naam wel onder first names.

Heeft iemand hier ervaring mee? Bij bv KLM is het niet nodig je tweede naam door te geven maar dat lijken ze hier wel te suggereren (aziatische maatschappij).

ik doe gewoon altijd allemaal, dan kan er niets mis gaan

3 likes

Ja en bij KLM staat er dan bij: dit komt op je ticket! let op dat dit exact overeenkomt met je paspoort!!

Vervolgens vul je dan bijv Johannes Abraham Jansen in. Zegt KLM: op uw ticket staat Johannes Abr Jansen - want anders past het niet :rofl:
Ja wat wil je nou, nu komt t niet meer overeen nee :rofl:

1 like

Haha ja hier moet het ook exact maar dan zonder spatie en het moet wel overeenkomen :crazy_face:

Ik neem het maar helemaal over en dan worst (of best, ligt aan je perspectief) case zit mijn man met zijn enkele voornaam zo in z’n eentje op een eiland.

2 likes

Ach hier blijft m’n kind achter dan. Kan allemaal :rofl::+1:t3:

1 like

Geen idee wat je budget is, maar wij verbleven ook vaak op de gratis campsites. Sommige zijn heel basic, maar dit waren echt onze favorieten (soms zelfs beter dan de betaalde spots
)

Bij Abel Tasman in de buurt (schone wc’s, douches, zelfs een gratis salt water zwembad!):

https://www.google.nl/search?client=safari&sca_esv=dfcaafcc5b06f200&hl=nl-nl&cs=1&output=search&q=Motueka+Beach+Reserve&ludocid=10758782723216000865&ibp=gwp;0,7&lsig=AB86z5UlC34mgdjRQCt4-4mbw0cC&kgs=9d8278ccbd2a412d&shndl=-1&shem=lsp&source=sh/x/loc/act/m1/3&gfe_rd=mr

Bij lake pukaki/mnt cook (prachtig uitzicht! Geen douches maar je kan goed zwemmen in het koude meer):

https://www.google.nl/search?client=safari&sca_esv=dfcaafcc5b06f200&hl=nl-nl&cs=1&output=search&q=Lake+Pukaki+Overnight+Campervan+Parking&ludocid=11532866717346939791&ibp=gwp;0,7&lsig=AB86z5XtN_R4ZTiSrTld_UrHS-zp&kgs=475c4841d8c4fcd4&shndl=-1&shem=lsp&source=sh/x/loc/act/m1/3

1 like

Wij plannen een vakantie naar Denemarken voor de zomer, gaan oa ook naar Billund voor Legoland.
Maar we willen graag 2 nachten op Funen doorbrengen, heeft iemand een tip voor welke plaats dan ideaal/leuk is? We willen een dagje Odense, en Slot Egeskov, en Funen zelf is natuurlijk niet echt mega groot, dus vanuit elke hoek wel prima aan te rijden denk ik.

1 like

Daar heb ik geen tips voor, maar in de buurt van lego land heb je ook WOW park en die wil ik je heeel erg aanrader :sunglasses:! (Naast ook lego house trouwens)

2 likes

Oh dat ziet er fantastich uit, thanks!

Ja Lego House gaan we ook zeker heen!

1 like

Ga je toevallig ook naar Romo? Daar hebben ze geweldig gebak bij Cafe Hattesgaard. Ik denk er nog wekelijks aan.

3 likes

Ja! Dat moet wel goed zijn dan haha, ik zet 'm op de lijst!

Oh wow, ik zie het! Nice!

1 like

Altijd alles doorgeven!

Dus bv heet je Annie Cathelijne van der Sar (roepnaam Anne), krijg je:
First name: ANNIE CATHELIJNE (evt ook zonder spatie als het niet anders kan)
Last name: VANDERSAR

Zolang je maar al je namen erop hebt staan, dat is het allerbelangrijkst.

1 like

Iemand in de zomer in lofoten (noorwegen) geweest? Snap niks van 1 van de ferry’s

2 likes

wat snap je niet?

Zo balen; zou morgen naar Marrakech vliegen, staakt het vliegveld
 Biedt ryanair een alternatief aan naar een vliegveld echt veeeel verder weg waar je met OV nauwelijks komt & >3 uur langer reizen is😭

1 like

Heeft er iemand tips voor lissabon en de regio rondom (circa 2 uur) lissabon. Ik ben van plan 2 weken te gaan waarvan 3 overnachtingen in lissabon
Ik hou vooral van veel doen en actieve vakanties, dus wel het bezoeken van stadjes en dergelijke en een dagje strand/bootje vins ik wel leuk, maar ik hoef geen week alleen aan het strand

2 likes

Hoe is dit gegaan? Zelfde situatie hier, ben wel benieuwd.

Heb je eens gekeken via de zoekfunctie? Super veel tips gevonden dankzij dit topic en er zijn forummers die er gedeeld hebben.

4 likes

Waarom doe je geen roadtrip in portugal?

Ik heb in 9 dagen dit gedaan:

• 2 nachten lissabon
  • 2 nachten Sintra
  • 2 nachten evora
  • 2 nachten vila da bispo (algarve)
  • 1 nacht Lissabon

Ik zou alles aanraden maar met meer tijd zou ik ook nog naar het noorden gaan (douro regio) en meer in de algarve langs de westkust verblijven!

2 likes