Daar zat ik inderdaad aan te denken, maar ik ben het liefst niet constant aan het reizen want dit heb ik de afgrlopen paar jaar steeds gedaan en het is soms wel vermoeiend
Zijn er nog bepaalde must do activiteiten?
Ik ben toevallig op 2 nationale feestdagen daar dus die ga ik zoiezo bijwonen
Zelf wou ik nog parasailen en gliden
En ik ga naar rock of rio
Als een van die feestdagen toevallig Santo Antonio is in Juni, dan zeker plannen dat je in Lissabon bent. Alle straten in Lissabon staan dan vol en er is overal feest met live muziek.
Als je niet veel wilt reizen, kan ik Ericeira, Setubal, Sintra, Coimbra, Evora, Obidos en Cascais aanraden. Allen binnen 2 uur van Lissabon, dus ik zou even kijken waar je interesse ligt. Er is genoeg te doen in de buurt van Lissabon en zou het verre noorden of de Algarve dan gewoon een andere keer bezoeken.
Ik heb geen ervaring met een rondreis, maar ik ben nu een vakantie aan het plannen erheen. Ik wilde het sowieso al zelf regelen, maar zag wat prijzen van pakketreizen voorbij komen en vond het echt extreem duur.
Het liefst was ik wat langer gegaan, maar ik vind de binnenlandse vluchten nog best duur (en het verblijf ook). Zelf vond ik het inderdaad zonde om alleen naar Sao Miguel te gaan, dus we gaan eerst een paar dagen naar Flores (incl. Corvo) en daarna naar SM. Verder is alles wel duidelijk genoeg om het zelf te regelen trouwens.
Ik vond de jeep tour jaar Sintra en de kust heel leuk! En de wijn excursie via airbnb experiences in Porto!
Weet iemand hoe streng Ryanair is met afmetingen van een kleine tas? Hij mag 40x20x25 zijn. Die van mij is 40x19x28. Heb de tas geleend van iemand die hem ook met vliegen gebruikt (maar die geen ervaring met Ryanair heeft) en de tas past onder een vliegtuigstoel
Ze gaan hem niet opmeten maar hij moet in zo’n ding/houder/standaard passen en soms willen ze wel dat je dat even probeert dus dan moet het wel goedgaan
Ze zijn heel streng want dat is ook hun verdienmodel
Hmm ja dat moet lukken. Ik mag ook een klein rolkoffertje mee, dus was ook niet van plan die rugzak ramvol te doen en iedere cm te benutten. Maar er past net wat meer in dan in zo’n mini schoudertasje
Als je ‘m in zo’n bak kunt proppen is het prima hoor! Ze hebben geen meetlint voor zover ik weet. Laatst wel in Malaga gehad dat ze echt heel streng waren en er echt mensen moesten bijbetalen.
Ik had pasgeleden een tas die een stukje groter was, was geen probleem en niemand werd eruit gepikt op heen- en terugweg… ligt misschien ook aan dag/moment/vluchthaven
Als je 1 of 2 dagen wil wandelen door de Albanese Alpen, zou je dan in Theth of Shkodër verblijven? Ik twijfel nog een beetje, want Shkodër lijkt me praktischer, omdat ik daarna naar het zuiden wil rijden, maar Theth lijkt me mooier.
Ik ben iets van 8 jaar geleden in Albanie geweest op studiereis dus durf niet precies te zeggen hoe en wat, maar houd er zeker rekening mee dat de reistijd vrijwel altijd langer is dan je denkt!
Wij denken over reizen naar de Kaukasus in de zomer. Er is online veel te vinden over Georgië (evt in combi met Armenië), maar ik lees weinig ervaringen over Azerbeidzjan. Iemand die er wel eens is geweest en ervaringen kan delen?
Als je in Shkoder zit zit je nog niet in de bergen. Daar moet je echt voor naar Teth. Er zijn wel veel mensen die een dag tour vanaf Shkoder doen en dan wordt je naar Teth gebracht, doe je een hike naar Valbona en wordt je daar weer opgehaald en terug naar Shkoder gebracht.
Daar was ik al bang voor inderdaad, dus ik ga het nog even verder uitzoeken. Misschien dat ik dan wel in Theth ga zitten, maar onderweg naar het zuiden nog een extra tussenstop maak.
Kies Zandvoort!
/sarcasme
Nu het hier toch over treinreizen gaat: in wil de nightjet naar Berlijn boeken, en mag m’n voorkeur aangeven voor het bed: onder, midden of boven. Wat is het chillste, heb je boven het meeste plaats?
Ik neem altijd onderste. Maar het is het geld echt dubbel waard om de luxere slaapcabine voor Max 3 personen als dat kan. Betere bedden, iets meer ruimte, iets meer privacy.
Ik vind onder chiller want dan kan m’n tas gewoon dicht bij me (boven kan een kleinere tas ook mee - midden heeft pech), hoef je niet te klauteren als je een keer moet plassen, heb je meer controle over het gordijn etc.
Ik vind het boven altijd zo benauwend en claustrofobisch aanvoelen. Het idee dat ik niet rechtop kan zitten en er niet zomaar uitkan en dus ‘klem’ lig daar. Lig dan het liefst beneden.
Ik neem juist de bovenste. Dan heb ik naar mijn idee het minst last van andere mensen, als mensen beneden staan of zitten kun je nog in je bed liggen. Denk vooral aan goede oordoppen en eventueel een slaapmasker.